Põhjakäinud põhjapõder, Taika Waititi ja müsteerium ehk valik jõuluklippe
Nii nagu igal aastal, ponnistasid agentuurid ja kliendid kõvasti, et serveerida jõululauale (südamlikke) jõulureklaame. Toome teieni väikese ülevaate tänavustest välismaistest teostest. Tegemist ei ole parimate edetabeliga, vaid pakume lihtsalt assortiid erinevatest lähenemistest.
John Lewis
Alustada tasub ikka ja jälle John Lewisega, mille klippi ootavad jõulureklaamide entusiastid iga aasta pikisilmi. Teist aastat järjest juhib John Lewise loomingulisi vägesid Saatchi & Saatchi ning kui mullu rokkis peaosas taim nimega kärbsepüünis, siis seekordseks peategelaseks on Sally. Naine, kes jättis õele jõulukingi ostmise viimasele hetkele. Klipp keskendub nende suhtele läbi aastate.
“Me ei näita suhet ideaalsena, vaid seal on tõuse ja mõõne, nagu iga inimesega, keda oled ilmselt 25 aastat tundnud,” sõnas John Lewise kaubamaja customer director Charlotte Lock. “On pinget, rõõmu, südamevalu ja leina. Kõik see muudabki suhte eriliseks.”
Coca-Cola
Coca-Cola, mille DNA-s on jõulud kindlalt kirjas, üllatas tänavu inimesi AI-reklaamiga. Klipp sai rohkelt negatiivset vastukaja, aga märgiline on see igal juhul. Niivõrd suur ettevõtte meisterdas niivõrd suure asja – nagu jõulureklaam – AI abil.
Norra post
Norrakad on hakkama saanud raju mini-mokumentaaliga, mille keskmes on põhjapõder Rudolphi allakäik. Midagi pole teha, ametikõrgendusega kaasnenud kuulsus ja kallid sportautod võtsid ta rajalt maha. Aga vahet pole, mis draamad põhjapoolusel toimuvad – Norra post toob kingid kohale!
Disney
Disney lühifilmis seiklevad poiss ja kaheksajalg. Emotsionaalne ja vahva klipp tahab pisarat silmanurka kiskuda. Tavapäraseid jõuluklišeesid siia ei jagu, klipp saab alguse hoopis rannapuhkuselt. Hea loo sättis videokeelde Uus-Meremaa režissöör Taika Waititi, kella auhinnakapist leiab nii Oscari kui ka Cannes’i lõvid.
Barbour
Veidi animatsiooni ka – vahepeal on isegi lammas Shaunil ja tema semudel külm. Ega siis aitagi muu kui villased sallid ja mütsid pähe!
Boots
Suurbritannia apteegikett tõstab jõuluvana asemel esile jõuluvana abikaasa. Peaosas on näiteks “Doctor Who’s” ja “Bridgerton’is” mänginud Adjoa Andoh, kelle hoole all on werkshop!
Waitrose
Briti supermarketite kett teab, mis rahvale meeldivad – mõrvamüsteeriumid! Kuna see oleks jõuludesse võib-olla veidi liiga tumedates toonides teema, on mõrv asendatud magustoidu vargusega. Müsteerium on ikka omal kohal.
Jälgi ajab Matthew Macfadyen, kes võitis mitmeid auhindu oma üsnagi kandva rolli eest Tom Wambsgansina viimase aja ühes hinnatuimas telesarjas “Succession”.
KFC
Tuleb välja, et kõik unistused jõuludel ei täitu. KFC pakub endiselt kana, mitte kalkunit! Põhimõtteliselt on tegu täpselt sama reklaamiga kui mullu, aga kordamine on tarkuse ema!
Autor: Siim Kera, TULI