10.10.2022

INTERVJUU | Ülemiste City linnakut arendava Mainor AS-i turundus- ja kommunikatsioonijuhina alustas Liivika Lapp

Pikalt meediaagentuuris MediaCom ning Baltika Grupis töötanud Liivika Lapp on alates septembrist Mainor Grupi turundus- ja kommunikatsioonijuht. Millised on Liivika plaanid seoses Ülemiste City brändi uuendustega, turundusvõrgustikuga ning rahvusvahelise haarde kasvatamisega? 

Liivika Lapp. Foto: Kalev Lilleorg

Liivika, oled eelnevalt olnud nii Mediacomis projektijuht kui ka Baltika Grupi turundusjuht. Millised on nüüd sinu peamised ülesanded? 

Peamiselt tegelen Ülemiste City brändi turundus- ja kommunikatsioonistrateegia loomise ja juhtimisega ning seda koostöös partnerite ja Ülemiste City arendajatega. Strateegiast lähtuvalt on väga oluline eesmärk linnaku rahvusvahelise tuntuse ja haarde kasvatamine ning linnaku arenguvaldkondade – teadmiste, teenuste, keskkonna ja kogukonna spetsiifilise fookusega turundamine.

Millised on suurimad väljakutsed seoses rahvusvahelise haarde kasvatamisega?

Rahvusvahelisust on kahtlemata Ülemiste Citys juba täna. Tulevikus muutub see aspekt veel olulisemaks. Siin on väga palju rahvusvahelisi ettevõtteid juba olemas ja kindlasti ka lisandumas. Peame rahvusvahelisust kui võtmesõna alati meeles, ükskõik milliseid suuremaid strateegilisi tegevusi planeerides. Me ei ole selles üksinda, vaid teeme koostööd näiteks EAS-i, Töötukassa, Maksu- ja tolliameti, Tallinna linnaga. Eraldi tõstaksin esile Rahvusvahelise maja, mis linnakus asub. Nende teenused on hindamatu väärtusega ja nad pakuvad ettevõtetele välistalendi värbamiseks parimaid teadmisi ja praktikaid. Nõustamisteenustele lisaks pakutakse rahvusvahelistumisega seotud programmi, kuid toimuvad ka sündmused võrgustiku loomiseks ja erialaste kontaktide leidmiseks. 

Üks Ülemiste City tugevusi rahvusvahelisuse kinnistamiseks on meie logistiline asukoht. Oleme kohe lennujaama kõrval, mis on tugev argument – olla osa rahvusvahelisest liiklussõlmest on kindlasti võtmeteema. Planeeritav Rail Baltica terminal annab aga rahvusvahelisele liiklussõlmele täiesti uue mastaabi. Rääkimata visuaalsest uuendusest, mida terminal linnapilti toob.  

Teine valdkond, kus rahvusvaheline mõõde oluline on ja kus meie teed rajame, on just haridus- ja teadusvaldkond ning ettevõtete koostöö kõrgkoolidega. Näitena tooksin välja tuleviku linna professuuri, mis toob meile palju teadmist rahvusvahelise, funktsionaalse ja mõistagi andmepõhise keskkonna arendamisest. Lisaks kaasame oma projektidesse nii kohalikke kui ka välistudengeid. 

Kas turundusvõrgustik on üks neist kohtadest, kus jällegi võib mängu tulla kogukonna kasvatamine?

Soovime linnaku turundusvõrgustikku kasvatada ja muuta senist turundusalaste teadmiste vahetamist ja vahendamist veelgi efektiivsemaks. Linnakus on koos väga tugevad turundajad, kelle tehtud cased on silmapaistvad ning kahtlemata jagamist väärt. 

Turundusvõrgustikus vahetame vajalikku infot operatiivselt – kõike, mis puudutab linnaku turundust. Kindlasti on ka meie suurem eesmärk on 3-4 korda aastas saada kokku ja suuremate võtme teemade kaudu oma kooskäimisele ja koostegemisele tähendusega mõõde anda. Olgu selleks teemad, mis puudutavad loovust, parimaid case-studysid, reaalseid töövahendeid ja tehnikaid, kuidas oma tööd paremini teha. Võrgustik on veel noor, kuid mul on mõtteid, mis teemasid sinna sisse tuua, et see oleks meie turundajatele veelgi väärtuslikum. Ettevõtted ise on selle lühikese ajaga oma huvi igati üles näidanud. 

Ülemiste City missiooniks on olla teenäitaja ja esimene teiste seas. Kuidas seda turunduses rakendada proovite? 

Siin tulevadki väga hästi mängu meie neli võtmevaldkonda – teadmised, teenused, keskkond ja kogukond. Kõik need valdkonnad toetavad meie turundusalaseid fookuseid ja plaane. Teadus- ja andmepõhisus on kindlasti märksõna ka siin. 

Näiteks on Ülemiste City radar tööriist, mis aitab hinnata lisaks majandusnäitajatele just kõiki eelpool nimetatud arengukeskkonna olulisi tegureid, meie keskkonda paremini mõista ja selle kohta järeldusi teha ning järgmisi samme astuda. 

Millised on need sammud, mida linnakus jätkusuutlikkuse suunas astutakse? 

Me astume väga konkreetseid samme jätkusuutlikkuse suunas. Oktoobrist loobusid Ülemiste Citys toitu kaasamüüvad restoranid ja kohvikud ühekordsetest pakenditest ning võeti kasutusse üksnes ringlevad pakendid, tänu millele säästetakse aastas ligikaudu 200 000 ühekordset pakendit. Palju on ka siin vallas testimist – näiteks testime DPD ja Clevoniga robotkulleriga pakkide kättetoimetamist. Samuti käivitasime möödunud suvel rattateede pilootprojekti. Roheline innovatsioon on see kõige magusam teema. 

Turundajate seas on selliste algatuste ja sõnumite vastu suur huvi. Oluline on tagada, et see ei jääks ainult sõnumi tasandile, vaid sõnadele järgneksid reaalsed teod. Jätkusuutlikkus on hetkel õnneks teema, millega valdav enamus tahab kaasa tulla ning selgelt tunnetatakse vastutust oma osa anda.

2021. aastal läbis Ülemiste City brändi värskenduse. Millised on järgmised sammud seoses brändiga?

Uus bränd on üsna värske. Mina näen, et potentsiaali brändiga jagub veel pikaks ajaks. Ma mäletan, et kui uuenenud brändi tutvustati, jäi see mulle väga silma. Tõesti väga hästi tehtud, au ja kiitus. Turundajana tunnen, et selle brändi elementidega töötamine on hästi fun ja mänguline. Ma soovin brändi olemust tuua veelgi rohkem kommunikatsiooni sisulisse poolde, et kõike ühtseks tervikuks siduda. Ma arvan, et kõige olulisem on mõista, et meil on küll väga lahe bränd, aga selle teeb tugevaks ja märkimisväärseks siiski sisu. 

Ainult sina ei ole uus inimene linnakus. Millised muutused siin veel on toimunud?

Minuga koos alustas ka kogukonna ja sündmuste juht Triin Ploompuu, kelle südameasjaks on kogukonna kokku toomine ja süvitsi ning sisuline ühendamine. Triin on elav ja täielikult inimeste inimene, kellel tuleb kogukonna loomine väga loomulikult ja hästi välja. Nagu mainitud, on kogukonnal meie strateegias suur fookus ja Triinu käe läbi saab see kindlasti ka tulevikus erinevaid vorme võtma. 

triin ploompuu e1665403362216
Triin Ploompuu. Foto: Kalev Lilleorg

Baltimaade suurimat ärilinnakut Ülemiste Cityt arendavad Mainor AS, Mainor Ülemiste AS ja Technopolis Ülemiste AS. Linnaku 36 hektaril on välja ehitatud 150 000 ruutmeetrit üüritavat büroopinda, mis on koduks ligi 500 ettevõttele ning kus töötab, õpib ja elab üle 14 000 inimese.   

Autor: Dalton
Toimetas: Kärt Tomp, TULI

Dalton on TULI liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 99 liiget.

Kõik uudised