05.04.2022

INTERVJUU | Tradehouse’i tegevjuht Laura Kuldkepp: uus bränding sai üles ehitatud uudishimulikule tarbijale

28. märtsil tutvustas Tradehouse uut identiteeti ja pandi paika brändimissioon. Nautica keskuses toimunud esitlusel jäi kõrvu kõlama sõnapaar “Pretty Curious”. Ettevõtte tegevjuht Laura Kuldkepp selgitab, mis selle sõnapaari taga peitub ja miks oli brändiuuendus vajalik. 

Laura Kuldkepp.

Miks oli Tradehouse’i brändiuuendus vajalik? 

Minu lugu Tradehouse’is on mitmeetapiline ning ma olen loonud ja saanud mudida mitut erinevat Tradehouse’i nägu. Kõik need on olnud omas hetkes armsad, kuid nüüd ettevõttesse tagasi tulles oli mul kindel eesmärk teha läbi ka märgatav värskenduskuur. Tradehouse’i käekiri on pidevalt muutunud – näiteks selle eelneva sinise tooniga oleme mänginud mitmeid aastaid. Nüüd sai vast võetud aga kindel otsus, et peame eristuma, olema julged ja mikrotuunimine pole enam päris see.

2021. aasta detsembris alustasime koostööd Läti brändistrateegia agentuuriga White Label, kellega sai loodud Pretty Curious ja The Beauty Sceptics kontseptsioon. Olime White Label Tallinna esimene klient ja jäime koostööga väga rahule. Sealt sündis ka julge otsus lisaks uuele äri- ja brändistrateegiale jätkata ka uue visuaalse identiteediga. Hulljulge, aga samas kindel samm tasus end kuhjaga ära, sest meil on nüüd uus lugu ja nägu, mis on hästi turundatav absoluutselt igal turul ja tasandil. 

Kuidas õnnestus kolme kuuga nullist uus bränding luua?

Strateegiaga hakkasime tegelema novembri lõpus ja lõplikul kujul valmis see jaanuaris. Kui strateegia oli käes, saime aru, et meil on vaja ka täiesti uut brändingut. Kui vaadata ajajoont, siis jaanuarist märtsini on tehtud ära hullumeelne töö, mis tavaliselt tehakse ära kümne kuni kuueteist kuuga. Kõik on olnud väga intensiivne ja kiire – see ajajoon, millega oleme kõik selle ellu viinud, on pehmelt öeldes ebareaalne. 

Üks, mida me selle protsessi käigus õppisime, oli see, et head asjad võib ära teha ka väga kiirelt ja ilmtingimata ei ole vaja n-ö viisaastaku planeerimist ning kahte aastat otsustamist, kaalumist ja kaardistamist. 

Kampaania lansseerimisel olid lisaks White Label agentuurile väliste partneritena kaasas ka Age Creative, Mixd ja kommunikatsioonibüroo Dalton. Oleme olnud tublid, kuid pikk tee on veel ees. Kiitus kogu tiimile, kes meie uskumatuna tunduva ajajoonega kaasa tuli. 

Millised on väärtused, mida Tradehouse’i uus brändimissioon edasi annab? Milles väljendub iluskeptilisus?

Pretty Curious” sloganit annab väga kaugele kanda, on see siis meie teenindus, koolituskeskus, tööandja bränding, sisekommunikatsioon, koostööprojektid või sootuks midagi muud. Uudishimulikud iluskeptikud on brändimissioon, mida me tahame edasi anda igal võimalikul tasandil – me oleme uudishimulikud, parimas mõttes skeptilised, hoolime, märkame ja oleme avatud. Inimesed on tänapäeval aina teadlikumad toodetest, mida nad oma nahale ja juustele kannavad. Kui kliendid mõtlevad sellele, et kas toode on loomade peal testitud, milline on selle mõju keskkonnale, kas see on jätkusuutlik, millised on koostisosad ja ning kas see võiks vastata tema soovidel ja vajadustele, soovime olla sammuke ees ja nendele küsimustele vastata. 

Uus Tradehouse on kaunis värvikirev ning erineb varasemast nagu öö ja päev. Kuidas sellised erksad neoonvärvid valituks osutusid?

Lihtne vastus oleks, et need on minu lemmikvärvid. Aga nali naljaks, meil oli laual mitu varianti – turvaline must-valge, hetkel trendikad pastelsed toonid, aga üksi ei tundunud päris see. 

Tradehouse ei ole ega saa olema liiga kliinilise või transpordiettevõtte kuvandiga. Teine äärmus – kui ringi vaadata, siis pea igas valdkonnas on hästi palju pastelseid toone ja tundub, et meie valdkonnas on pea kõik pastellide peal. Juba seetõttu sai võetud vastu otsus, et me teeme midagi kardinaalselt teistmoodi ja sealt tulid neoonvärvid. Need ei jäta kindlasti kedagi ükskõikseks, sest need kas meeldivad või ei meeldi. Alguses olid need ka mulle harjumatud, aga läks täpselt kaks ööpäeva, et suudaksin need enda jaoks õigeks mõelda.  Samas olen ma ka loomu poolest märksa suurem fuksia ja türkiisi austaja kui seda on ehk keskmine eestlane. 

Tradehouse’i uuel brändingul on viis värvinüanssi: türkiis, lilla, kollane, laimiroheline ja roosa. Need on väga mängulised toonid ja toimivad hästi nii koos kui ka omaette.

Väliselt on muutus selge, aga kas ja mis muutub kliendi jaoks?

Uus bränding kandub igale tasandile ja on tuntav ka kliendi jaoks, sest muidugi värskendatakse kõik Tradehouse’i visuaalid. Samuti jõuame lähitulevikus oma lojaalsusprogrammini.

E-kliendi jaoks muutub meie iganenud koduleht, mis saab funktsionaalsemaks ja kaasaegsemaks. Mis kõige olulisem – otsingumootor töötab! Asju on veelgi, mis teevad lehe kasutajasõbralikumaks ja mugavamaks, kuid nagu IT-ga ikka, siis üllatusi jagub. Hetkel liigume päev korraga, et lehte veelgi parendada.

Mis oli brändiuuendusel kõige suurem väljakutse, mis seljatamist vajas? 

Tradehouse’is töötab üle 150 inimese, kellest pooled on pikaajalise tausta ja pereettevõte mentaliteediga, mistõttu oli kohati keeruline oma inimestele n-ö maha müüa, et Tradehouse muutub. Iga uus asi on inimestele alguses kahtlane, seda enam kui vana paistab toimivat. 

Kui sa ütled, et „teeme nüüd nii“, siis kümnest inimesest üheksa ütleb, et „ei, aga vanasti oli nii“. Läksime püüdma seda sisemist mentaliteeti, et asjad muutuvad, peavad ajas edasi arenema ja muutusi ei tasu karta. Nagu ma koosolekutel ikka ja jälle kordan, siis meil kõigil tuleb vaadata suurt pilti – see tähendab uuendusi, muutusi, avatust ja “teeme ära” suhtumist. 

Lansseerimise kampaaniaks jäi meil aega vaid napid kolm nädalat. Saatsime iluvaldkonna tegelastele pintslid, mis toimisid justkui kutsed ja tekitasid inimestes palju elevust, sest ettevõte jäi saladuseks. Brändi tutvustaval üritusel oli meil plaan üllatada lisaks klientidele ka oma inimesi. Kontoritiim oli muutusest teadlik, kuid ka koridoris jooksid laotöötajad vastu ja uurisid, et “kuule Laura, me kuulsime, et me saame uued ägedad pusad ja seal pidi värve olema”. Tegelikult selline sisemine uudishimu tekkis kiiresti ja minu arust oli igati äge, et see kõik tuli ka uudisena oma inimestele. Nad said brändiuuendusest teada nädal aega enne ametlikku avalikustamist, kuid idee siiski säilis. 

Mida ilutoodete pakkujalt tänapäeval oodatakse?

Iga aastaga muutuvad kliendid aina teadlikumaks ja sellest tulenevalt sai üles ehitatud ka meie uus identiteet. Kui vanasti klient tuli ja ütles, et “palun soovitage mulle midagi”, siis nüüd leiavad tee meie kauplusesse väga teadlikud kliendid, kes küsivad väga konkreetset brändi või lausa toimeaine põhiseid tooteid. 

Ma lausa kiidaks kliente, kes julgevad ja oskavad küsida väga spetsiifilisi ning teadlikke küsimusi. Meil on müügil enam kui 700 brändi ja võite vaid ette kujutada, mis küsimustele peavad meie konsultandid oskama igapäevaselt vastata. Kui inimene tuleb poodi, siis ta ei tule vaid toodet ostma, mida ta saaks ka e-poes teha, vaid ta otsib ühtlasi ka parimat teenindust, professionaalset konsultatsiooni ja lisateadmisi. Selle kõige poole iluvaldkond ka praegu liigub. 

Tradehouse’i strateegiapartner White Labeli juht Sander Sõõrumaa kommentaar: 

„Kõik White Labeli välja töötatud brändistrateegiad põhinevad meie enda loodud mudelil nimega: strateegia – ei. Läheneme brändistrateegiale tugevas koostöös kliendiga, aga nõnda, et teeme kliendi eest ka kogu töö ära.

Võib öelda, et iga strateegia väljatöötamine on omamoodi väljakutse, lihtsalt erineb, milles see täpsemalt peitub. White Labeli strateegiatest rohkem kui pool leiab väljundi kuskil mujal kui Baltimaades ning see näitab, et me oleme harjunud väljakutsetega ja käime neid ka ise otsimas. 

Meil on väga hea meel, et Tallinna esinduse esimeseks kliendiks oli Tradehouse, kellel oli vaja sisukaid lahendusi kitsas ajaraamis –  tingimused, mis on meile tuttavad. Koostöös sündis eristuv ja põnev brändistrateegia.” 

Tradehouse on 2002. aastal loodud Eesti kapitalil põhinev ilutoodete maaletooja ja edasimüüja ning iluvaldkonna koolitaja.

Autor: Joanna Juuse, Dalton

Toimetas: Kärt Tomp, TULI

Dalton on TULI liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 93 liiget.

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt