23.09.2025

Pool miljonit inimest ja null eksimisruumi – Eesti ettevõte mängib maailmakaardil ja on loonud teenusemudeli, mis on Eestis ainulaadne

Kuidas murda laia maailma? Sellest räägib üritusturundus- ja loovagentuuri Milestone ning produktsiooniettevõtte Radiustech eestvedajaga Maris Altsoo.

Reio Reins ja Maris Altsoo tööpostil. Foto: Erakogu

Olete Eestist välja viinud teenuse, mida Eestis sellises mahus pakkuda ei saagi. Millega täpselt tegu?

Meie üks põhitegevusi on praegu experiential marketing ehk kogemusturundus. See tähendab, et loome kontseptsioone ja keskkondi, kus üritused, turundus ja produktsioon on strateegiliselt ühendatud. Sellise kombinatsiooni abil aitame ettevõtetel kasvada, brändidel nähtavust suurendada ning võtmeisikutel omavahel suhteid luua.

Näiteks loome rahvusvahelisel messil või konverentsil kliendile mõnepäevase tipptasemel keskkonna, kus saavad kokku kõik olulised partnerid, otsustajad ja potentsiaalsed kliendid. Üldjuhul kombineerime omavahel networking-ürituse ja läbimõeldud messi- või promoala. 

Klientide tagasiside ja numbrid näitavad selgelt, et silmast silma kohtumised – olukorras, kus bränd on esindatud parimal võimalikul moel – annavad mõne päevaga tulemuse, mille saavutamine võtaks muidu aega ligi aasta. Sellise lahenduse investeeringutasuvus on kordades kõrgem kui üksikutel kliendikohtumistel, virtuaalsel kohtumisel ja digiturundamisel, sest füüsiline kohalolu loob tugevama kontakti ja viib ärisuhteid päriselt edasi.

Millega te eristute?

Eristume sellega, et meil ei ole tiimis ainult projektijuhid vaid pakume terviklahendust sõna otseses mõttes ühe katuse alt, mis on Eestis ainulaadne – alates näiteks turundusstrateegia väljatöötamisest ja loovlahendustest kuni füüsilise teostuseni välja. 

Lihtsustatult öeldes, meie loovjuhi kontori uksest saab otse tootmisosakonda astuda. Kogu meeskond töötab tihedalt koos, mis maandab oluliselt riske. Meil ei juhtu kunagi n-ö põrsas kotis olukorda, sest me teame täpselt, mida iga meeskond teeb.

Miks eksport?

Eestis pole sellises mastaabis teenusel piisavalt turgu – kohalik turg ja tarbijaskond on lihtsalt väiksemad. Näiteks rahvusvahelise brändi globaalse toote lansseerimine Tallinnas ei annaks sama mõju ega haaret kui samasugune sündmus Londonis või Dubais.

Seetõttu olemegi seadnud põhifookuse ekspordile – rahvusvahelistel turgudel on vajadus eristuda kordades suurem ning kogemusturundus on üks kõige mõjusamaid viise selle saavutamiseks.

Mis on selles kõiges Eesti jaoks erilist just ekspordi mõistes?

Nii uskumatu kui see ka pole, me kasutame välismaal olles väga vähe kohalikke partnereid. Teeme põhjaliku eeltöö ja viime kogu kogemuse – inimesed, inventari, oskused – Eestist kohapeale. See tähendab, et iga projektiga turundame me tegelikult ka Eestit ennast.

Kui laialdaselt olete juba tegutsenud?

Eelmisel aastal viisime projekte ellu enam kui kümnes riigis. Sel aastal oleme endale leidnud uue sihtkoha – Põhja-Ameerika. Huvitaval kombel pole me oma tööreisidel kohanud teisi Eesti tegijaid.

Teie viimane suurprojekt oli Gamescom. Kuidas see välja nägi?

Tegu on maailma suurima videomängude ja digitaalse meelelahutuse üritusega, mille mastaap on päris sõge – ligi pool miljonit külastajat. Olime partneriks Saudi Araabia ettevõttele Savvy ja lõime neile kogu kohaloleku, alates networking-üritusest – kuhu oli kutsutud üle 300 inimese – kuni mitmesaja ruutmeetrise messialani, mis oli sisuliselt kui bränditud elumaja.

milestone events radiustech production gamescom2025 002
Gamescom – pool miljonit külastajat ja Eesti tiim lava taga. Foto: Erakogu

Milline oli tagasiside?

Meie ala oli suunatud juhtidele, mistõttu tagasiside oli suur tunnustus – öeldi, et Gamescomi business alal pole varem nii läbimõeldud ja kvaliteetset ala nähtud. Sattusime isegi uudistesse.

Kuidas sellisteks projektideks valmistuda?

Kui aus olla, siis Eestis ei saa selliseks tööks lõpuni harjutada. Need projektid on mingis mõttes täiesti teine maailm ja probleemidega, millega Eestis kokku puutuda ei saagi. Eksimisruumi ei ole, kõik peab olema perfektne. Iga pisemgi viga võib vee peale tõmmata kogu projektile. Ja probleemide lahendamine nõuab väga teravat otsustusvõimet – lihtsaid lahendusi, mida kodus kasutada, seal ei ole. Näiteks oleme pidanud sõitma keset ööd praamiga teise riiki, et “välja rääkida” veok, mida hoiti piiril kinni umbkeelsete piirivalvurite käes.

milestone events radiustech production gamescom2025 003
Foto: Erakogu

Kui suur oli teie meeskond Gamescomil?

Läksime Eestist kohale 40-liikmelise tiimi ja kuue rekaga. Töötasime Saksamaal kokku üle kahe nädala. Selline keskkond on tiimitöö mõistes alati katsumus, aga ka tohutu kogemus. Olen tiimi üle väga uhke – tunne on, nagu oleksime teinud midagi võimatut. Tegelikult oli aga asi lihtsalt selles, et meil on tugev meeskond ja kõik oligi võimalik.

Mis teeb sellise projekti tavalisest üritusest erinevaks?

Tähtajad on jäigad, varuaega ei eksisteeri ja konkurents on armutu. Kui klassikaline üritus on suur töö, siis sellised projektid on justkui üritused kolmekordse luubi all. Külastaja kogemus peab olema täiuslik alates hetkest, mil ta alale astub, kuni selleni, mida ta seal näeb, kuuleb ja tunneb. Mis keeles ja suunas teda tervitatakse, mis lõhnu ta tunneb, mis värvi on uksepiit jne. 

Mida see tiimilt nõuab?

Kindlasti kõigepealt kogemust, aga ka pühendumust, üksteise mõistmist, koos töötamise kunsti ja parajalt vastupidavust. 

Sellises projektis polegi väga valikut, koos peavad olema oma ala parimad inimesed projektijuhist logistikuni välja – ja nad peavad omavahel ka klappima. Sest iga detail paistab välja. Iga nüanss võib muuta kogu kogemust, alates näiteks sellest, et asjad ei jõua õigeks ajaks kohale.

Milline on teie suurem visioon edasi vaadates?

Eesmärk on lihtne, aga väga ambitsioonikas – pakkuda lisaks Eestis tegutsemisele ka rahvusvahelistele klientidele maailma tasemel täisteenust ja samal ajal hoida Eesti nimi maailmakaardil. Kui eestlaste tehtud töö kaudu räägitakse Eestist kui kvaliteedi ja loovuse riigist, oleks üks eesmärk kindlasti saavutatud.

milestone events radiustech production gamescom2025 004
Foto: Erakogu

Ja mis on suurim õppetund?

Kaalutletud riskid ja meeskonnavalik. Selles valdkonnas on vaja vahel päris suuri riske võtta, aga kui sul on õige tiim ja piisavalt julgust, siis ei ole piire. 

Ideestamisel, loovtööd tehes ja projekte juhtides lendame iga kord peale mõttega, et see, mida teeme, peab olema parem ja nutikam kui eile. See ei ole kaugeltki lihtne ja selliste projektide eeltöö nii mastaabi kui ajaraami mõistes on väga intensiivne ja vahel lausa 24/7 töö, aga see tunne, kui saad aru, et oled oma tiimiga saavutanud midagi, mis esmapilgul tundus võimatu, on hindamatu.

Kokkuvõtteks?

Soovin, et kui keegi maailmas näeb erakordselt hästi korraldatud üritust või produktsiooni, öeldakse: see peab olema Eestist

Muuseas, meie tiim on kasvamas, ehk et kui mõnda lugejat pani see teema huvituma, siis võib julgelt ühendust võtta.

Autor: Renate Liivrand

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt