08.06.2023

Hiiumaa turismiklaster alustas teavituskampaaniat “Õpi päriselt puhkama!”

Loovlahenduse autor agentuur Lennuk lähtus sellest, kuidas luua kampaanias sümbioos moodsast arengukeskusest ja vaimurikkast ürgpaigast. Kuidas siis ikkagi õigesti puhata? Vastuseid jagab agentuur Lennuk juht Anna Peterson, Hiiumaa turismiklastri juht Kristel Üksvärav ja Peaasi.ee juht Anna-Kaisa Oidermaa.

Kampaania põhisõnum. Autor: Lennuk

“Hiiumaal ei ole müra- ega valgusreostust, liftiga hotelle, massiivseid kaubanduskeskusi ega neoonvalgusega ööklubisid. On inimtühjad rannad, mets ja meri. Siin on selline vaikus ja rahu, et isegi aeg käib siin puhkamas, Hiiumaa on hinge SPA,” selgitab kampaania põhisõnumit Hiiumaa turismiklastri juht Kristel Üksvärav.

Hiidlaste sõnum “õpi päriselt puhkama” lähtub psühholoogide ja ajuteadlaste kinnitusest, et mittemidagitegemine on kõige tulemuslikum viis vaimse tervise ja tasakaalu taastamiseks ning stressi leevendamiseks.

“Peaasi.ee küsitluse kohaselt tunneb 46% eesti inimestest vaimset kurnatust. Inimene ei ole igiliikur, ei saa puhkamata järjest kõike teha. Selleks, et tunda ennast füüsiliselt ja vaimselt hästi, on vaja aega maha võtta ja puhata või logeleda,” toetab Peaasi.ee juht Anna-Kaisa Oidermaa hiidlaste puhkusesõnumit. “Puhkamine on väga oluline vaimse tervise vitamiin.”

“See on tegelikult üsna raske ülesanne, et tuled  ja ei tee midagi. Tavaliselt minnakse ju kuhugi ikka sellepärast, et võimalikult palju näha ja teha,” räägib Üksvärav ja lisas, et Hiiumaal on siiski ka aktiivse puhkuse tarbeks erinevaid tegevusi ja sündmusi küllalt.

“On kultuurisündmusi, spordivõistlusi, vaatamisväärsusi ja muid elamusi, mis annavad põhjuse mõelda, et ei ole tuldud päris niisama, et ikka põhjusega. Aga enne ja pärast neid saab harjutada viljakat mittemidagitegemist,” täpsustab turismiklastri juht.

hiiumaa 1200x1200 est v2

Elu ei ole rapsimine

“Saared, nii Eestis kui ka mujal, on vaieldamatult tugeva enesemääramise ja iseloomuga, samuti koduloo ja kultuuriga, nad tunnevad selle üle uhkust ning soovivad seda uurida, viljeleda ja väljendada. Kuid samas ei soovi keegi eest leida taaskordset puulusikasaart,” sõnab kampaania eestvedaja agentuuri Lennuk juht Anna Peterson.
Ta lisab: “Tänast perepuhkajat kutsub vaheldusrikas loodus ja elamusturism, erinevad maitseelamused, sealhulgas moodsa alatooniga kohalik toit. Ümberasujat köidab aastaringselt ergas kogukond, sarnaseid inimesi koondavad koosmõtlemise-loomiseruumid ja vahelduv kultuurielu. Muutunud maailm ootab globaalsust, aga otsib rahu. Üha tähtsam on vaimuruum, sobiv kulgemisevool ja seda hoidev elukeskkond –sinna on mõnus reisida ja mugav lahkuda. Loome sümbioosi moodsast arengukeskusest ja vaimurikkast ürgpaigast ja visiooni olla tõeline tulevikusaar, kus on väärtust ja elul on aega. Eelnevast lähtudes jutustame loo tugevate kultuurijuurtega moodsa vaibiga saarest, kus aeg paindub-peatub-pikeneb. Elu ei ole rapsimine, see on oskus olla, liikuda, viibida. Kiirustamata.”

Päriselt puhkamise sõnumit edastab kampaanias Hiiumaa puhkusejuht, keda kehastab näitleja Jarmo Reha. Puhkusejuht jagab soovitusi, kuidas õigesti puhata, õpetab logelema ja molutama.

Anna selgitab: “Paljud inimesed ei oska puhata, vaid käiakse puhkuse nime all rapsimas. Nad unustavad märkamised ja kulgemise võlud, olgu need siis kiirustamisest, kripeldavast seadmerahutusest või mõnest muust üldlevinud rahuröövlist. Inimese ümbermõtestamine uutmoodi puhkuse või eluharjumusteks nõuab suuremat köidetud tähelepanu kui löök infoga turismimeedia seda pakkuda suudab. Kinoliku, visuaalselt silmatorkava ja softcore enesehuumoriga vürtsitatud reklaamfilmi ja jätkuklippide emotsionaalne mõju on tugevam ja kauakestvam. Heale kinofilmile sarnaselt köidame vaatajat põneva kangelase ja võluva olustikuga.”

“Lõime Hiiumaale kordumatu ja isikupärase storytelleri ehk puhkusejuhi, kes annab reklaamklippidele inimliku mõõdu ja kellega vaatajal on kerge suhestuda. Ta ei pea olema kursis tema tausta või sünnilooga,” lisab Anna.

hiiumaa 1080x1080 est v3
Autor: Lennuk

Üks olulisi teemasid, mida Hiiumaa turismiklaster tahab muuta, on Hiiumaa lühike puhkusehooaeg. “Puhkama ei pea ainult juulis, kui on sääsed ja palav. Päriselt puhkamist saab Hiiumaal harjutada igal aastaajal. Randasid ja tähistaevast lukku ei panda, männimets on roheline aastaringi. Saab tulla iga kell,” julgustab Üksvärav ning lisab, et peale päriselt meres ujumist on tervisele väga kasulik ka metsasuplus (forest bathing – inglise keeles, shinrin-yoky – jaapani keeles): “Ei pea sörkima ega venitusharjutusi tegema. Juba paar tundi lihtsalt metsas olemist telefonita aitab vähendada tehnoloogiamürgitusest tekkinud ärevust ja stressi.”

hiiumaa 1080x1080 est v1
Autor: Lennuk

Spetsiaalselt kampaania jaoks loodi font ka sõnale “Hiiumaa”. Anna lisab: “See on üks puhkavalt sõbralik ja murevaba font. See on inspireeritud saare muhelevast olemusest ja peidab endas tagasivaadet Hiiumaa postkaardikunstile. Lisasõnumi leigirimütsipunane tekst vihjab mõtteid lahtisõlmivale merelisele kulgemisele ja vabalt võtmise oskusele. Värvilahenduse ergas kollane ja rohelise nüansid püüavad veebiavarustes kiirelt pilku ja eristuvad keskkondade üldtaustast ning ühenäolistest “visit something” tüüpi turismireklaamidest.”

“Lühidalt – Hiiumaa ongi üks imeliselt muhe ja silmatorkav postkaart, mida tahaks maailmale teele saata,” ütleb Anna lõpetuseks.

Autor: Anna Peterson, Lennuk
Toimetas: Kärt Tomp, TULI

Lennuk on TULI liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 124 liiget.

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt