Hea ettevõtte turundusjuht!
Sooviksin Teile südamele panna, et kui olete oma briifi välja saatmas, palun kaaluge hoolikalt, kui mitmele agentuurile on mõistlik antud kutse saata.
Talvine kaamos on selleks korraks seljatatud ning käes on aeg, mil ettevõtetes planeeritakse juba suviseid tegevusi, eeskätt muidugi suvepäevi, mida terve meeskond alati õhinal ootab. Usun, et teie ettevõtteski on käes kiired ja põnevad ajad.
Olen aastaid ka ise olnud korraldaja rollis ehk nn kliendi kingades ning mäletan, kuidas sai koos turundusmeeskonnaga briif kokku pandud ning seejärel see teatud hulgale agentuuridele saadetud, kes meile soovitud tulemust kokku hakkasid panema.
Millele ma toona ei mõelnud ja mida ma ei näinud oli see, milline töö on tegelikult iga pakkumise taga. Täna agentuuride esindajana on mul aga võimalus olnud näha ka agentuuride köögi poolt ning seetõttu tahaksin seda kogemust jagada ka Teiega.
Reeglina tegeleb suvepäevade korraldamisega personali-, kommunikatsiooni- või turundusmeeskond. Kirjutatakse kokku nägemus ning see pannakse teele. Pole harv juhus, kui mõni ettevõte saadab konkursil osalemise kutsed väga suurele ringile, kohati isegi kümnele agentuurile.
Ideede välja töötamine on nagu peen käsitöö, mida valmistatakse vastavalt tellija soovile ja iseloomule. Selleks panustatakse päevi ning kulutatakse kümneid töötunde, et tulemus oleks omanäoline ja kliendi soovile vastav. Võitjaid, nagu me teame, on aga ainult üks ning teiste agentuuride ideed jäävad tihtipeale kasutamata.
Kirjutasin hiljuti artikli “Mida saab “tasuta” eest?”, mis sai sotsiaalmeedias ka palju vastukaja. On näha, et agentuuride jõud aastatega on raugemas, sest tihtipeale võtavad kliendid ideid iseenesest mõistetavana ning ei näe seda meeletut tööd ja ressurssi selle taga. Seetõttu on paljud agentuurid otsustanud konkurssidel enam mitte osaleda, sest see on igas mõttes liiga mahukas ettevõtmine. Sellisest olukorrast ei võida aga mitte keegi, sest väga palju häid asju jääb seetõttu esitamata.
Sooviksin Teile südamele panna, et kui olete oma briifi välja saatmas, palun kaaluge hoolikalt, kui mitmele agentuurile on mõistlik antud kutse saata. Agentuurid ei hoia konkursside jaoks palgal vaba meeskonda. See aeg võetakse olemasolevate klientide ja vaba aja arvelt. Üks pakkumine võtab aega kesmiselt 4-5 päeva ning sellesse on kaasatud väga suur osa olemasolevast meeskonnast. Niisamuti on see Teie enda ja Teie ettevõtte inimeste aeg ja ressurss, sest kõik saadud ideed tuleb läbi töötada.
Lisaks on iga pakkumise taga reaalsed asukohad, bändid, toitlustusasutused, üheinimese firmad jne, kellele pannakse broneering peale ning kelle ootus on mõistagi see, et antud pakkumine ka jõustub. Tihtipeale peavad ka nemad mõnele teisele kliendile samal ajal “ei” ütlema, ning pole harv juhus, kui jäädakse ilma kõigest. See aga ei ole mõistlik äri tegemise viis.
Mõned ettevõtted viivad läbi ka tasulisi konkursse, millega tegelikult saavutatakse parem kvaliteet, sest agentuuride motivatsioon osaleda on oluliselt kõrgem. Selline trend on Eesti turul vaikselt pead tõstmas ning olen mitmelt poolt kuulnud, et vahe kvaliteeids on märgatav.
Oleme ETKALi veebilehele koondanud erinevad juhendid ning soovitused, kuidas konkurssi läbi viia. Loodan, et see toob häid mõtteid ja ideid, kuidas veel edukamalt oma tegevusi planeerida.
Usun, et teineteise mõistmine ning avatud suhtlus viib alati parimate lahendusteni. Soovin, et teie ettevõtte tänavused suvepäevad jätaksid kustumatu elamuse kogu meeskonnale!
Heade soovidega
Lola Tehver
Eesti Turunduskommunikatsiooni Agentuuride Liit