18.11.2024

Havas Creative’i kampaania “Oma näoga Eesti” suurendas ühiskonnas sallivust ja tolerantsust

Kultuuririkkuse teema-aasta puhul Kultuuriministeeriumi tellitud kampaania “Oma näoga Eesti” järeluuringust selgus, et kampaania mõjutas inimesi märkama ja kaasa mõtlema. Suurenes teadlikkus ja positiivne uudishimu teistest rahvustest elanike vastu, niisamuti toetas kampaania sotsiaalset sidusust ning kõlama jäid tugevad sõnumid diskrimineerimise vastu.

Havas Creative’i kampaania “Oma näoga Eesti” visuaal.

Asjaolu, et Eestis elab paljude eri rahvuste esindajaid, on Eesti inimesele alati huvi pakkunud. Nõnda võeti kampaania käigus ilmunud portreelood, videoklipid ja telesaated positiivselt vastu. Muu päritoluga inimeste lood näitasid nende inimeste siirast rõõmu ja muret, argipäeva, traditsioone, inimese ja maa suhet, ühiskondlikke norme ja tabusid, leidus naljakat situatsioonikoomikatki. Järeluuringu vastustes juhiti tähelepanu, et eestlased ei hinda piisavalt ka seda rikkust, mida siinne kultuur ja pärand pakuvad, mistõttu pani mainitud kampaania eestlasi rohkem ka Eesti kultuuri hindama.

Kultuuririkkust tähtsustavat ja meeldetuletavat kampaaniat peeti kokkuvõttes pigem vajalikuks (72%). Tõdeti, et see tõstab teadlikkust ja paneb inimesed mõtlema mitmekesisusele ja erinevatele rahvustele Eestis. Inimeste seas tekkis toetav debatt selle üle, kui palju head on kultuuririkkus meie riiki toonud. Pooled kampaania märkajatest said sellest otseselt mõjutatud – 49% kampaania märkajatest on teema peale rohkem mõtlema hakanud, märkavad kultuuririkkust rohkem enda ümber ja on arutanud sel teemal teistega. Kampaania mõjukus oli keskmisest suurem naiste, nooremaealiste, mitte-eestlaste, kõrgharidusega inimeste ja linnaelanike seas.

Täiendavat infot kultuurilise mitmekesisuse ja/või Kultuuririkkuse aasta kohta otsis iga kümnes kampaania märkaja.

“Oma näoga Eesti” kampaania sai kiita ka hea stiili ja teostuse eest, mis mõjus esteetiliselt ja professionaalselt. Sõnum oli lihtne ja lühike, samas tabav, mõtlemapanev ja ägedalt mitmekesine.

Kampaania „Oma näoga Eesti” kevadkampaania reklaamvideod:

Kampaania „Oma näoga Eesti“ sügiskampaania reklaamvideod:

  • Havas Creative’i loovjuht Toomas Verrev rääkis loovlahenduse teostusest:

„Kõige keerulisem on sageli panna tähele seda, mis on otse nina ees. Kultuuriline mitmekesisus on üks sellistest rikkustest, mida me sageli tähele ei pane. Kõige keerulisem oli kampaania jooksul rääkida sellest nii, et ei tekiks meie-nemad vastandumist.

Vastused kõige keerulisematele küsimustele on aga sageli kõige lihtsamad. Kampaania teesi sõnastasime nii: kõik, kes siin elavad, annavad Eestile näo.

Edasi näitasimegi mõlemas kampaania laines neid, kes seda teevad. Kevadkampaanias keskendusime erineva kultuuritaustaga inimestele, kes elavad meie keskel, ning sügiseses kampaanias kogukondadele. Mis aga eristas meie loovlahendust enamikust kultuurilise mitmekesisuse kampaaniatest terves maailmas, on see, et lisaks neile, kes on tulnud Eestisse viimastel kümnenditel, tõstsime fookusesse ka oma Eesti inimesed ja kogukonnad – esimeses laines jutuvestja Pireti ja teises Seto kogukonna – nii, et moodustuks tervik. Vahet pole, kas elad siin esimest-teist põlve, või sajandeid, me kõik koos moodustame Eesti näo.“

  • Havas Creative’i tegevjuhi Nele Laeva kommentaar:

„Kampaania on andnud meile võimaluse ühendada erinevad kogukonnad, tõsta teadlikkust ja mõtiskleda kultuurilise mitmekesisuse üle. Aga see pole olnud ainult meie töö. Soovin avaldada tänu kampaania tellijale Kultuuriministeeriumile ja koostööpartnerile Postimees Grupp. Selle projekti edukuse tagas suurepärane meeskonnatöö erinevate poolte vahel.

Olen ülimalt uhke, et saame olla osa sellisest liikumisest, mis mitte ainult ei räägi kultuuririkkusest, vaid toob seda igapäevaellu ja aitab meil kõigil mõista, et Eesti nägu on pidevas muutumises, olles üha mitmekesisem ja avatum.“

  • Kultuuriministeeriumi kultuurilise mitmekesisuse asekantsleri Eda Silbergi kommentaar:

„Kultuuririkkuse aastal on meie eesmärk tõsta esile Eestis elavate rahvaste eripärast kultuuri, et toetada hoiakuid, mis soodustavad kultuurilise mitmekesisuse mõistmist ja väärtustamist. Koostöös Havasega valminud sotsiaalkampaania aitas tugevalt kaasa selle eesmärgi täitmisele. See ei olnud lihtne ülesanne, sest teema on mitmetahuline ja  pigem tundlik. Kampaania raames kasutatud sõnum rõhutab lihtsal ja arusaadaval  moel meie ühisosa. Hea on näha, et järeluuringu järgi jõudis see sõnum väga erinevate inimesteni ning nad hindasid kampaaniat mõjuvaks ja oluliseks.“

Sotsiaalkampaaniat kaasrahastas Euroopa Liit. Sotsiaalkampaania ja kultuuririkkuse aasta 2024 kohta saab lugeda kultuuririkkus.ee.

Autor: Merit Pärnpuu, Havas Creative’i kommunikatsioonijuht
Toimetas: Kärt Tomp, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt