5 tähelepanekut Dubais toimunud Google GtFT konverentsilt: bränd ei ole kasvu võti, toode on
Hiljuti oli mul au osaleda Google GtFT konverentsil Dubais, mis keskendus finants- ja tehnoloogiaettevõtetele. Jagan hea meelega sealseid põnevamaid mõtteid ja teemasid, kirjutab LHV turundustiimi juht Veronika Veskimets.
- Kliendikäitumine: reisimine, laenamine ja investeerimine
Huvitav fakt on, et üle poole reisikuludest kaetakse praegu laenatud rahaga (krediitkaartide või laenudega). Samas huvituvad kliendid aina rohkem ka refinantseerimisest ja säästmisest. Rõhk on nihkunud turvalisematele investeerimisvõimalustele nagu võlakirjad, sest ebakindlatel aegadel otsitakse stabiilsust. Krüptovaluutade volatiilsus enam ei köida.
- DEI ja kaasatuse tähtsus
Mitmekesisus, õiglus ja kaasatus (DEI) kerkisid minu jaoks keskseks teemaks. Arutelud keskendusid kaasavate töökohtade loomisele ja võrdsete võimaluste edendamisele. Konverents rõhutas mitmekesiste vaatenurkade olulisust, sealhulgas naiste esindatust suurte ettevõtete või start-upide juhatustes.
- Kaasatuse tagamine tootearenduses
Veel üks oluline mõttekoht oli puuetega inimeste kaasamine tootearendusse. Konverents tõi esile, et on tähtis, et tooted oleksid ligipääsetavad ja kasutatavad kõigile inimestele. Kaasava disaini põhimõtete rakendamisega saavad ettevõtted luua tooteid, mis vastavad laiemale sihtgrupi vajadustele ja tagavad, et kedagi ei jäeta kõrvale.
- Bränd vs. toode
Bränd ei ole kasvu võti. Toode on. Suurepärane toode, mis rahuldab klientide vajadusi ja pakub unikaalseid lahendusi, on võimas vahend edu tagamiseks. Pidev tootearendus ja täiustamine võimaldavad ettevõtetel püsida konkurentsivõimelisena ja meelitada uusi kliente. Kuigi brändi tugevus võib olla oluline, on kvaliteet ja toote innovatiivsus need, mis tõeliselt kasvu toetavad.
- AI mõju finantsvaldkonnale
Konverents uuris ka AI võimalikku mõju finantssektorile. AI tehnoloogia võib automatiseerida ja optimeerida erinevaid finantsprotsesse, parandades efektiivsust ja täpsust. Näiteks võivad tehisintellekti toega algoritmid analüüsida turusuundumusi, ennustada investeerimisvõimalusi ja optimeerida portfellihaldust.
Lisaks saab AI tugevdada riskihindamismudeleid, avastada pettuseid ja parandada küberturvalisust. AI integreerimine finantsvaldkonda võib revolutsiooniliselt mõjutada kogu sektorit, muutes selle ligipääsetavamaks, efektiivsemaks ja turvalisemaks.
Ja kõige väärtuslikum mõte turundajatele: me ei konkureeri AI-ga, vaid turundajatega, kes kasutavad AI-d.
Autor: Veronika Veskimets, LHV