GOLDEN DRUM | Maagial tuleb lasta juhtuda. Sloveenias räägiti AI-st, Netflixist, tunnetest ja jätkusuutlikkusest
Turundajate Liidu esindus käis möödunud nädalal Sloveenias, et vaadata oma silmaga, mida kujutab endast rahvusvaheline loovusfestival Golden Drum.
Lennujaamas tervitas meid 25 soojakraadi ja päikseline ilm. Algas sõit Sloveenia pealinnast Ljubljanast merekuurortlinna Portoroži, kus toimus juba 29. Golden Drum festival.
15 rahvusvahelist kõnelejat ja oma ala eksperti rääkisid AI-st, jätkusuutlikkusest, loomingust, muutustest, konkurentsist jpm. Terve päeva vältel hoidis tuju üleval näitleja ja laulja Klemen Slakonja.
Debatt AI teemal? Ikka saab
Kõik teavad, mis on AI. Paljud ettevõtted ning brändid (kui mitte kõik, kes turundussektoris toimetavad) kasutavad ja katsetavad AI-d. Kohapeal lubati tulist debatti, mida juhtis Catalin Dobre (McCann Worldgroup Romania). Omavahel astusid duelli Ioana Zamfir (MRM Romenia) ja Emiliano De Pietri (McCann Spain).
Debatt “AI – hea või halb?” küttis saali kuumaks, sest esitati küsimusi, mis puudutasid pea igat saalisviibijat: kas AI kaotab töökohtasid, kuidas see mõjutab meie loovust ning mismoodi saame tänu sellele olla jätkusuutlikud jne.
Aga lõpuks on ikka igaühe enda otsustada, mida ja kui palju head AI meile teeb. Või ei tee.
Tunded mõjutavad seda, kui palju me reklaami mäletame
Kui tihti sa seostad omavahel emotsioone ja reklaame? Barney Worfolk-Smith (DAIVID) keskendus oma ettekandes just emotsioonidele. Tema arvates juhivad emotsioonid meid igal sammul ja tunded mõjutavad seda, kui palju me reklaami märkame ja mäletame. Worfolk-Smith tõi välja, et kui me tahame tõhusamat tulemust, siis üha rohkem tuleb keskenduda sisule. Ja emotsioonid on osa sisust.
Kui reklaam rõhub adrenaliinile, siis mis tundeid see sinus tekitab? Elevust? Aukartust? Üllatust? Tsitaat “Inimesed unustavad, mida sa ütlesid. Inimesed unustavad, mida sa tegid. Aga nad ei unusta kunagi, kuidas sa neid tundma panid” võtab hästi kokku selle, mida Worfolk-Smith tahtis edasi anda.
Maagial tuleb lasta juhtuda
Dániel Kabai (Netflix) selgitas, millist rolli mängib Netflixis loovus. Ennekõike keskendus Kabai sellele, kuidas tema meeskond kasutab andmeid oma loovuse edendamiseks ja selgitas, miks Netflixi toodetud videod erinevad sellest, mida oleme harjunud nägema.
Nagu Kabai ka ise ütles – Netflix ei tee lihtsalt reklaame – vaid nad teevad maagiat. Ja maagial tuleb lasta juhtuda. Ta tõi välja ka kuus mõtet, mis toetavad eespool mainitut:
- Äri ja brändi mõistmine on tõsiselt oluline.
- Aktuaalsus ei oota briifi, vaid see on juba briif.
- Kui me võidame koos, siis ka ebaõnnestume koos.
- Loovus töötab, kuid see tugineb tõelisele koostööle.
- Ainus strateegia, mida tarbijad näevad, on selle elluviimine.
- Usaldus on kahepoolne. Eriarvamusele jäämine on osa protsessist.
Eri valdkondades tuleb rohkem panustada jätkusuutlikkusele
Eva Bodecker Thunborg (Mediaplus Nordic, Rootsi) ja Sophie Hochstraate (Mediaplus Group, Saksamaa) panid kohalviibijatele südamele, et maailm, milles me täna elame, ei ole tulevikus samasugune. See muutub nii tehnoloogiliselt, sotsiaalselt kui ka poliitiliselt. Paljud inimesed väldivad täna uudiseid, sest kiire tempo ja sellega kaasnev draama tekitavad hirmu ja liigne info summutab olulisima.
Thunborgi ja Hochstraate’i eesmärk oli teadvustada, et rohkem tuleb panustada jätkusuutlikkusele. Nad sõnasid, et nii turunduses, loomingus, meedias kui ka teadustöös saame selle heaks iga päev midagi teha. Peame keskenduma teadmiste loomisele, loomingu kasutamisele, tehnoloogia juurutamisele ja koostöö rakendamisele.
29. Golden Drumi festivalil kõnelejate eesmärk oli teadvustada, et kui tahame eristuda, tähelepanu pälvida ja tarbijateni lähemale jõuda, peame pakkuma neile midagi rohkemat. Ja see on väljakutse omaette.
Autor: Kärt Tomp, TULI