Glass Lion 2019 Grand prix: pornoajakiri, millest sai kaasaegse seksuaalhariduse edendaja
Kui Poola populaarseim pornoajakiri “Your Weekend” 2018. aasta
lõpus müüki pandi, ostis turundusagentuur Wavemaker selle kohe ära. Miks? Et see
kinni panna. Et ükski mees ei peaks enam omandama teadmisi naiste ja suhete
kohta pornoajakirjast.
Maailma suurimal reklaamifestivalil Cannes Lions jagati juba viiendat aastat auhindu nimega Glass Lion – The
Lion for Change. Klaaslõvidega tunnustatakse brände ja agentuure,
kes võtavad vastutuse ühiskonna ees ja aitavad maailma paremaks muuta,
vähendades sugudevahelist ebavõrdsust, palgalõhet, eelarvamusi ja seksuaalseid
stereotüüpe.
Grand prix läks klaaslõvide kategoorias seekord Poola. Turundusagentuur
Wavemaker koostöös uudisteportaaliga Gazeta.pl, pangaga BNP Paribas ja
Mastercardiga ostis ära erootikaajakirja “Your Weekend”, mis oli 27 aastat
naisi ainult seksiobjektidena kujutanud. Kuna konservatiivse Poola koolides seksuaalharidust
ei anta, siis oli see ajakiri terve põlvkonna meeste jaoks olnud peamine, aga
kahjuks ebaadekvaatne “õppematerjal”, mis taastootis stereotüüpe. Enne ajakirja
sulgemist paiskas Wavemaker aga müüki ajakirja viimase, tundmatuseni feministlikuks muudetud
erinumbri “Your Weekend – The Last Ever Issue”, mis osutus väljaande pika
ajaloo edukaimaks. Tutvu case study‘ga:
Ajakirja veebiversioonist sai tänapäevast seksuaalharidust
pakkuv sait: twojweekend.pl/en
Kulla võitis Libresse’i kampaania “Viva La
Vulva”, mis intiimlõhna peitmise teemadel
targutamise ning naistesse ebakindluse süstimise asemel ütles julgelt välja, et ei ole olemas ühte täiuslikku vulvat – nad kõik on oma
ainulaadsuses täiuslikud.
Naise suguelundi realistlikku kujutamist on ajalooliselt,
kui kunst kõrvale jätta, tabuteemaks peetud. Vulvadest ei ole adekvaatselt
räägitud. See võltsvagadus kombineerituna tänapäeval plahvatuslikult kasvava
pornotööstusega, mis kujutab vulvat enamasti sümmeetrilise ja karvutuna, on aga
naistele karuteene teinud. Selle tulemusel häbenevad pooled naised oma intiimpiirkonda.
7 naist 10-st ei tea, milline üks normaalne vulva välja näeb. Naiste enesevihkamise
arvelt on häbememokkade plastilistest operatsioonidest saanud ilukirurgia kõige
kiiremini kasvav haru.
Libresse võttis endale naiste eestkõneleja ja julgustaja
rolli. Mitte eesmärgiga kedagi šokeerida, vaid sooviga anda naistele tagasi
nende uhkus ja enesekindlus. Nii lõi Libresse armastuslaulu kõigile armastusest
ilma jäetud maailma vulvadele.
Kampaania, mis suunati Skandinaavia ja Suurbritannia turgudele,
võitis hoobilt naiste südamed üle maailma. Ilma igasuguse ostetud media toeta
kogus video ainuüksi esimese kahe nädalaga 5 miljonit vaatamist. 96% kõigist
kommentaaridest olid positiivsed ja see peegeldus ka müügis.
Agentuur: AMV BBDO London.
Tabusid purustav ja menstuatsiooni normaliseeriv Libresse’i
kampaania “Bloodnormal” võitis muuseas eelmisel aastal samas kategoorias Grand prix.
Valik Glass Lion 2019 huvitavamatest töödest:
Tour des Femmes
Klient: Škoda
Agentuur: Fallon London
Hõbelõvi
The Genderless Voice
Klient: Copenhagen Pride
Agentuur: Virtue Copenhagen
Pronkslõvi
Boys Don’t Cry
Klient: White Ribbon
Agentuur:
Finalist
Loovusfestival Cannes Lions toimus tänavu 17. – 21. juunini Prantsusmaal Cannes’is.
Tutvu kõigi antud kategooria võidutöödega: Glass Lion 2019
Silja Oja, Turundajate Liit