06.12.2021

Facebooki ekspert loosimängudest: paar rikkumist võivad kaasa tuua eluaegse keelu

Jõulude lähenemisel saavad sotsiaalmeedias pühade-eelsed mängud aina rohkem hoogu sisse. Just seda tüüpi postitused on aga saanud mitmetele turundajatele komistuskiviks, sest need ei anna soovitud tulemusi või on vahvast mängust saanud hoopis peavalu tekitav bännifiasko. Mis on toimivad alternatiivid sarnast laadi postitustele?

Aljona Kozlova.

Loosimäng on pealtnäha kerge viis, kuidas enda lehe eesmärkide täitmisele kaasa aidata – olgu selleks kaasatavuse tõstmine, jälgijate arvu kasv või hoopis brändi nähtavuse suurendamine.

Httpooli Facebooki kliendilahenduste juht Aljona Kozlova sõnas, et sellist arusaama kohtab ta sageli, kuid loosimängude tegelik tulemus räägib teist keelt. „Facebooki mängude teemal pöördutakse meie poole igakuiselt ja teemad varieeruvad üldjuhul loosipostituse keelamisest kuni konto sulgemiseni. Erinevate Facebooki uuringute ning isiklike kogemuste baasilt saame aga öelda, et tulemuslike loosimängude kõrgaeg on läbi ning eesmärkide täitmiseks tasuks kaaluda alternatiivseid variante,“ kommenteeris Kozlova.

Ta lisas, et kuigi loosimängud on Facebookis orgaaniliste postitustena veel lubatud, siis ei ole need algoritmi poolt soositud ning sealne sisu iseenesest ei levi. Kozlova tõi välja, et „laigi-sheeri-kommenteeri“ stiilis postitused olid populaarsed 5-10 aastat tagasi, kuid täna on Facebook keskendunud suuremale läbipaistvusele ja kasutajate kaitsele ning loosipostitustes väärtust ei nähta.

Risk ja konto sulgemine

„Orgaaniliselt on loosipostitused küll veel lubatud, kuid selle reklaamimine läheb täielikult vastuollu Facebooki reklaamieeskirjadega ning on keelatud. Loosipostitusele reklaamiraha lisades võtab reklaamija riski, et reklaam keelatakse või halvemal juhul suletakse ka reklaamkonto, mis viib omakorda alla lehe reitingu ning võib korduvate rikkumiste tagajärjel viia ka Business Manageri ning isikliku konto jäädava sulgemiseni,“ hoiatas Kozlova.

Kliendilahenduste juht kirjeldas, kuidas ta on varasemalt sarnaste juhtumitega kokku puutunud.

„Olen kogenud olukordi, kus inimene on pealtnäha paari rikkumise pärast saanud eluaegse reklaamimise keelu. Facebook võtab aga arvesse tervet tegutsemise ajalugu, sealhulgas mitme kinnipandud objektiga (reklaamikonto,Facebooki leht, Business Manager) on inimene hetkel või minevikus seotud olnud. Kui käitumismuster näitab, et tegemist on saririkkujaga, võtabki Facebook kasutusele karmimad meetmed,“ selgitas ekspert.

Kui loosimängu eesmärgiks on jõuda uute potentsiaalsete klientideni, tuleb Kozlova sõnul täna eelistada vastavaid kampaania tüüpe. Ta tõi välja, et ka erinevad Facebooki uuringud on tõestanud, et engagement kampaaniad ei too ettevõttele maksvaid kliente ja saadud kliendid maksavad ettevõttele 5,5 korda rohkem kui conversion kampaaniast tulnud kliendid.

„Kui ettevõtte lõppeesmärk on tooteid või teenuseid müüa ja saada uusi kliente, siis on loosimängu asemel kindlasti tulemuslikum seadistada vastav kampaania. Uuringud on näidanud, et kasutajad, kes palju asju laigivad ja jagavad,üldjuhul ise midagi ei osta. Olen ka enda kogemuse baasilt näinud, et engagement ja conversion kampaaniad jõuavad erineva käitumismustriga inimesteni, kuna igale inimesele kuvatakse sisu, sealhulgas reklaami, vastavalt tema väljakujunenud eelistustele,“ sõnas kliendilahenduste juht.

Kozlova toob veel lõpetuseks välja, et sotsiaalmeedias sisu luues tuleb eelkõige silmas pidada suurt pilti ning peamist eesmärki ja vastavalt neile luua ka postituste eesmärgid. „Esmalt tuleb mõelda, mis on äriline eesmärk ja kui selleks on müük, siis valida ka vastava eesmärgiga kampaania, milleks on conversion. Kui eesmärk on ettevõtet või toodet tutvustada, siis valida kohe reach või brand awareness,“ soovitas ekspert.

Ta lisas, et engagement ja traffic kampaaniad on platvormi vanimad kampaania tüübid ja on ajale jalgu jäänud. Sellest tulenevalt soovitabki Kozlova klassikaliste loosimängude asemel kasutada läbimõeldud kampaaniaid, mis täidavad konkreetseid eesmärke tulemuslikumalt.

Toimetas Kaarel Täll, TULI

Httpool on TULI liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 92 liiget.

Kõik uudised