25.05.2021

Eestis on vaid 27% ettevõtetest naiste loodud, erinevus saab alguse ambitsioonist

SEB Panga turunduse segmendijuht Gerlin Narits teeb kokkuvõtte märtsis 2021 eetris olnud SEB naistepäevakampaaniast, mille eesmärk oli inspireerida tulevasi naisettevõtjaid ja koputada samal ajal ka meeste südametunnistusele.

Kuvatõmmis SEB reklaamfilmist "Naised ettevõtluses"

SEB Pangas saab jätkusuutlikkus iga aastaga järjest olulisemaks ning selle osaks on ettevõtluse toetamine. Aasta alguses analüüsisime enda kliendibaasi ja Eesti statistikat, et leida viise, kuidas kõige paremini toetada tulevasi ettevõtjaid. Tulemustest selgus, et Eestis on vaid 27% ettevõtetest naiste asutatud. Kui astusime sammu tagasi, tuli välja, et erinevus saab alguse ambitsioonist. Kantar Atlas 2020 uuringu kohaselt soovib oma firma asutada umbes 38% meestest, aga vaid 26% naistest. Naiste ambitsiooni kahjuks räägib ka fakt, et oleme palgalõhe poolest Euroopa tipus, keskmiselt teenivad mehed siin sama töö eest 17% rohkem.

Kuna see teema läheb SEB-le korda ja on ühiskonnas oluline, tahtsime sellele suuremat tähelepanu tõmmata. Lansseerisime naistepäeval kampaania üleskutsega panustada koos statistika muutmisesse ning julgustasime naisi enda eest seisma. Kampaania materjalideks said Rootsis välja töötatud brändivideo ning kogemuslood Eesti naistega, kes tegelevad ettevõtlusega.

Ole valmis erinevateks arvamusteks

Enne sotsiaalse kampaaniaga alustamist on soovitatav mõelda enda brändi põhiväärtustele, kontrollida, et teema oleks nendega seotud ja hetkel relevantne. Lisaks veenduda, et ettevõtte teod peegeldavad kommunikatsiooni.

Oluline on järgida põhimõtet, et enne sõnumi avalikuks tegemist tuleb seda levitada ettevõtte enda töötajate seas koos põhjendusega, miks teema oluline on ja miks ettevõte just sellest räägib. See suurendab võimalust, et sõnum jõuab kaugemale ja lisaks on töötajad valmis, kui nende poole pöördutakse küsimusega, miks teie ettevõte sellest mulle räägib.

Meil oli kogu vajalik kodutöö tehtud, kliendikeskus informeeritud ja olime (igaks juhuks) valmis ka kriitikaks. A la miks me räägime ainult naistest ja naistele.

seb women
Kampaania veebibänner

Tulemused ja mõju

Suunasime oma kampaania SEB eAkadeemiasse, mis on alustavatele ettevõtjatele loodud platvorm, kus ettevõtjad ja eksperdid jagavad vajalikku nõu. eAkadeemia on loodud just selleks, et kõik, kel peas idanenud mõte ettevõtlusega tegeleda, leiaksid praktilist infot mõtete teostamiseks. Kergelt haaratavad lühivideod katavad laia valiku teemasid alates äriidee leidmisest kuni ettevõtte kasvatamiseni. Lehele lõime uue kategooria “Naised ettevõtluses”, et tuua esile ettevõtluses tegutsevaid naisi ja nende soovitusi.

Kampaania videot vaadati üle 317 000 korra, kolmes Balti riigis kokku oli lausa 1,3 miljonit vaatamist. eAkadeemia lehel käidi kampaania ajal ligi 10 000 korda, mis on tavapärase perioodiga võrreldes 5 korda rohkem. Lehel viibiti keskmiselt 5 minutit.

Kampaania sihtgrupp ei olnud ainult naised, vaid ka mehed, et panna nemadki mõtlema, kuidas annaks olukorda lahendada. Näiteks saavad mehed juhtidena üle vaadata oma ettevõttes palgatasemed. Isadena kasvatavad nad järgmist põlvkonda ettevõtjaid ja julgustavad tütreid olema ambitsioonikad.

Turundussõnumid üksi ei lahenda kliimaprobleemi ega soolõhet, küll aga aitavad need alustada vestlusi olulistel teemadel ning loodetavasti ettevõtted kampaaniate taga on ka ise probleemide lahendamisel eeskujuks. Seda, kas naiste osakaal Eesti ettevõtluses tõuseb, saame ilmselt näha aja möödudes. Tähtis on, et oleksime avatud sel teemal arutlema ning pangana loome võimalusi ja pakume inspiratsiooni ettevõtlusega alustamiseks.

Gerlin Narits, SEB Panga turunduse segmendijuht

Toimetas: Silja Oja, TULI

SEB Pank on TULI liige.

Kõik uudised