24.04.2018

Eestile tuli 5 auhinda: Ida-Euroopa suurimal reklaamifestivalil pärjati ka meie tegijaid

Valgevenes Minskis toimunud järjekorras 10. White Square’i reklaamifestival tõi viis auhinda ka Eesti agentuuridele. Kulda ei võetud, kuid kolm hõbedat ja kaks pronksi küll. Eestlased osalesid ka žürii töös ning just Rivo Räim, Kristjan Oden ja Ionel Lehari meenutavadki seda, mis neile festivalilt silma jäi. Räim oli sotsiaalreklaami, Oden brändingu ning Lehari noorte loojate žüriis. Kes aga võitsid auhinnad?

Esimene hõbe tuli Divisionile „toote/brändi lansseerimise” kategoorias. See oli toidulisandite sarja Rõõm toodete reklaamide eest.

Kaks hõbedat võttis Tabasco sama asja eest. Esimese välireklaami kategoorias ja teise ambientis. Nad muutsid Tartus asuva „suudlevate tudengite kuju” selliselt, et see kujutas sõjaväkke minevat naist ja teda suudlevat kaasat. Seda selleks, et murda müüti – riiki kaitsevad mehed, mitte naised. 2017. aastal tõusis naiste arv, kes end kaitseväe teenistusse üles andsid üle 4 korra.

Esimese pronksi tõi koju Identity oma Eesti100ga ning kategoorias „korporatiivne identiteet”.

Screen%20Shot%202018 04 24%20at%2010.28.36 block

Ja viimase auhinna sai pakendidisaini agentuur KOOR. Seda siis loomulikult Pakendite kategoorias. Tooteks Säde naps. Vaata pakendit siit.

Järgnevalt meenutavad žürii töös osalenud eestlased, mis neile festivalilt silma jäi.

Rivo Räim, Loovagentuur Newton
Sotsiaalkategooria temaatikad laienevad aasta-aastalt väga jõuliselt ja see ei ole White Square festivali eripära vaid see on üldine suund – ühiskonnas tuuakse püünele pidevalt uusi teemasid ja vaatenurki ning neist paljusid proovitakse lahendada kommunikatsiooni ja teavitamise tasemel. Ehk traditsioonilised vesi, AIDS, vanemateta lapsed, kliima … kõrvale või neist isegi mööda on läinud uued teemad – väärtused, suhted nii laste-laste, laste-vanemate, vanemate-vanemate, meeste-naiste jne vahel. Võrdsus, autoriõigused, omade toetamine olümpial jne. Lisaks tahab kommerts paista välja võimalikult sotsiaalne, et seeläbi jõuda nn “puhtamalt lehelt” inimeste südametesse. Žüriitöös paistis see silma aruteludega, et millised tööd sellesse kategooriasse üldse klassifitseeruvad ja päris mitmed kõrvaldasime sealt seepärast, et kommertshuvide “kõrvad” paistsid liiga tugevalt välja.

Tööde tase on ebaühtlane st on väga häid ja laias maailmas läbilöögivõimelisi töid ning täielikku saasta. Viimase eest selles kategoorias hoolitseb paljuski riik, kes saab esitada omi töid tasuta ja seda nad ka kasutavad. Need tööd ei kajasta kindlasti Valgevene agentuuride taset, sest väidetavalt agentuurideni need tellimused ei jõua ja kes on nende tööde tundmatu autor, jäi veel vaatamata minu püüdlustele saladuseks. Kuid ka siin on positiivne pool olemas, sest 3-4 aastat tagasi samas žüriis olles oli riigi tööde tase veelgi madalam st festival täidab selles osas oma eesmärki ja aitab kõigil paremaks saada.

Kategooria voidutöö läks Ukraina agentuurile Agama Digital Group, kelle lahendus tegi annetamise lihtsalt ja selle olulisuse inimesele mõistetavaks. Ehk hea kombo emotsionaalsest ja tehniliselt tervikust.

Teemaks paraku sõda ja sellest ollakse festivali tervikut vaadates üheltpoolt väsinud ja teisalt ollakse sellega kahjuks harjutud.

Ionel Lehari, Identity
See aasta oli juubeliaasta, WS toimus kümnendat korda. Tavapäraselt domineerisid auhinna saajate seas Venemaa agentuurid, kelle seast kuulutati aasta agentuuriks Voskhod, kes on seda olnud varemgi. Võidukad olid tööd, mis baseerusid julgel ideel, puudutasid asotsiaalset närvi ning olid tehnoloogiliselt kaasaegsed, digitaalseid võimalusi maksimaalselt ära kasutav. Festivali raames toimus ka AKMA ehk Valgevene Turunduskommunikatsiooni Agentuuride Liidu korraldatud teine erikongress “Territooriumi bränd. Best practice” kus EV100 võitis esikoha visuaalse identiteedi kategoorias, seda Venemaa turismibrändi ees, mis omakorda võitis esikoha logo kategoorias. Need olid ka ainukesed esikohad seal konkursil.

Kristjan Oden, Tank
White Square on Ida-Euroopa suurim reklaamifestival, mida peeti tänavu 10ndat korda. Rahvusvaheline žürii hindas töid Venemaalt, Valgevenest, Ukrainast, Bulgaariast.

Disainitööde üldine tase oli võrdlemisi tagasihoidlik, kuid need vähesed väga head tööd tõstsid auhindade väärtust.
Brändingu žürii hindas kokku päris mitut kategooriat, millest kõige veidram oli eraldi kategooria kalendrite jaoks. Kalendrid pidavat osade Ida-Euroopa agentuuride leib olema. Valgevene kohalikud tööd disaini poolest eriti ei säranud, küll aga paistsid hea disainiga silma Venemaa ja Ukraina. Tooks välja Ukraina agentuuri Tough Slate Design’i poolt esitatud Bukowski Glitch raamatu, mis noppis kulla ning kandideeris ka Grand Prix’le.

Samale agentuurile läks veel üks kuld Jola Honey Mix pakendiseeria eest ning pronks Ukraina Creative Week’i eest. Väga tugev töö oli ka Voskhod’i poolt tehtud Corpus IT kooli identiteet, mis võitis ka Grand Prix. Eesti töid disainis oli kaks, mis mõlemad said ka pronksi. Identity’le EV100 eest ning KOOR’ele Säde Schnapps’i eest. Ütleks, et Eesti näitas ennast disaini koha pealt väga heast küljest, sest shortlisti saadi probleemideta, kuid esitatud töid oleks võinud julgelt rohkem olla.

http://arileht.delfi.ee/

 

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt