08.11.2019

Eesti võitis äriturismi Oscari

Eesti aja järgi eile hilisõhtul lõppes Ameerika Ühendriikides Houstonis äriturismi maailmakongress, kus parima äriturismi turunduse auhinna sai MTÜ Eesti Konverentsibüroo.

Fotol: ICCA Best Marketing Award žürii esimees, Patrick Delaney, The Meetings Show ürituste direktor David Chapple, Eesti Konverentsibüroo turundusjuht Riine Tiigi ja juht Kadri Karu ning ICCA president James Rees ja ICCA tegevjuht Senthil Gopinath

Kampaania „Go Wild, Choose Estonia“ on välja töötanud Eesti Konverentsibüroo väike tiim väga piiratud eelarvega, kuid seda on rahvusvahelises plaanis vähe tuntud sihtkoha tutvustamiseks väga edukalt rakendatud, öeldakse äriturismi edendava rahvusvahelise katusorganisatsiooni ICCA (International Congress and Convention Association) pressiteates.

ICCA 58. kongressil osales 1000 delegaati 75 riigist. Konkursil Best Marketing Award, kust seekord oli rekordarv osavõtjaid, olid Eesti konkurentideks finaalis Itaalia ja Sydney äriturismi edendajad (Convention Bureau Italy ja Sydney Convention Center). Finalistid valis ICCA žürii, võitja selgitas kohapealne hääletus, mille tulemuse otsustasid poole ulatuses samuti žürii ja poole ulatuses delegaadid saalis.

„Oleme professionaalsete turundajatena saanud väga suure tunnustuse ja teised sihtkohad tahavad meie kogemusest õppida. Tänu sellele võidule on Eesti tõusnud rahvusvaheliste konverentsisihtkohtade seas täiesti uude liigasse,“ ütles Eesti Konverentsibüroo juht Kadri Karu, auhinnatud kontseptsiooni üks loojatest, kes Eesti kui äriturismi sihtkoha turundamist maailmakongressil esitles.

Kampaaniale „Go Wild, Choose Estonia“ tõid Kadri Karu
sõnutsi edu otsesuhtlus messidel ja teistel kontaktüritustel, samuti muljetavaldavad
visuaalid, näiteks pilt sellest, kuidas Tallinna Sügisjooksu osalejad
Kultuurikatlast läbi jooksevad. 

“Meid eristab teistest riikidest see, et oleme veel (heas
mõttes) metsikud, saame pakkuda külalistele ehedaid looduslähedasi elamusi ja huvitavaid
paiku ürituste korraldamiseks. Me oleme värsked,” ütles Karu. 

“Rääkisime lugusid Eestist kui konverentsikohast ja Eestist
kui digimaast nii oma sotsiaalmeedia- ja digikanalites. Käisime kõigil
tähtsamatel turismivaldkonna messidel, kuhu panime metsapildiga stendi,
pakkusime orgaanilist eesti õunamahla, kinkisime meenetena eesti sooseepi ja
naturaalseid unemaske ning viisime kohale isegi vana Kihnu mootorratta,” kirjeldas ta kampaania
tegevusi. 

“Kuna käime palju ka kontaktüritustel, kus roll-upide üles
panemine pole lubatud, muutsime iseennnast elavateks plakatiteks – kandsime
helesiniseid Tallinn Dolls kleite, millel oli sõnum #chooseESTONIA,” rääkis
Karu. 

Kampaania eesmärgiks oli suurendada Eestis toimuvate
konverentside arvu. Kampaania tulemusena kasvas vastavate päringute arv 30%. Kõik
päringud saatis Eesti Konverentsibüroo otse teenusepakkujatele edasi. Näiteks Euroopa
Kardioloogide Selts korraldas tänu sellele kampaaniale oma 500 osalejaga konverentsi
tänavu Eestis.


Go wild, choose Estonia

„Äriturismi osakaal Eesti turismis on aasta-aastalt tõusnud, läinud aastal kasvas ärituristide ööbimiste arv 8%. Me tahame seda segmenti jätkuvalt kasvatada, sest äriturist jääb mitmeks ööks, tarbib kvaliteetsema ja kallima segmendi teenuseid, levitab head sõnumit kodumaal oma laiale kultuuri- ja teadmistehuvilisele suhtlusvõrgustikule,“ ütles EASi turismiarenduskeskuse direktor Margus Sameli. „Kõik äriturismi edendavad partnerid Eestis teevad väga head sisulist tööd, kuid Eesti kui konverentsimaa hüppeliseks arenguks oleks nüüd vaja, et ka infrastruktuur tuleks järele – ehk Eesti tõepoolest vajab uut, suuri rahvusvahelisi konverentse teenindavat konverentsikeskust.“

Äriturismi turunduse auhinda Best Marketing Award andis ICCA välja 22. korda. Eesti on äriturismi arendava rahvusvahelise katusorganisatsiooni ICCA liige aastast 2008.

MTÜ Eesti Konverentsibüroo (inglise keeles Estonian Convention Bureau) on liikmepõhine konverentsiturismi katusorganisatsioon, mille eesmärgiks on Eesti kui konverentsimaa rahvusvahelise maine kujundamine ja tuntuse tõstmine ning Eestis toimuvate rahvusvaheliste konverentside arvu suurendamine. Eesti Konverentsibüroo esindab konverentside korraldamisega seotud ettevõtteid ning riiki ja omavalitsusi ja teeb tihedat koostööd Eesti tutvustamiseks EASi Turismiarenduskeskusega. Liikmete hulka kuuluvad näiteks Tallinna ja Tartu linn, konverentsihotellid üle kogu Eesti, konverentsikorraldusfirmad, Tallinna Ülikool ja TalTech, konverentside toimumiskohad, Tallinna lennujaam ja Carmen Catering.

Eesti Konverentsibüroo tiimi kuuluvad tegevjuht Kadri Karu, turundusjuht Riine Tiigi ja projektijuht Gea Käsper.

Silja Oja, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt