30.05.2024

Dentsu prognoosib: globaalsed reklaamikulutused tõusevad tänavu 5%

Dentsu globaalsete reklaamikulude prognooside kohaselt kasvavad 2024. aastal reklaamikulutused kogu maailmas 5%. Prognoose uuendatakse aasta keskel ning need uurivad 56 eri turu reklaamikulude muutusi geograafia ja meediakanalite kaupa.

Dentsu jagab oma prognoose. Visuaal: Dentsu

Kokku oodatakse aasta lõpuks maailmas 754,4 miljardit dollarit reklaamikulutusi.  Aastane kasv ei ole mitte ainult kiirem kui 2023. aasta näitaja (mis ületas aasta võrdluses prognoose 3,3%), vaid ületab ka maailmamajanduse tempot 1,8 protsendipunkti võrra.*

12 suurimal turul** prognoositakse inflatsiooniga korrigeeritud kasvuks 2024. aastal 2,6% (vs. 5,2% jooksevhindades). Meediainflatsioon näitab languse märke, kuid on endiselt kõrge, eriti televisiooni ja nõutud digitaalsete videoformaatide puhul nagu sotsiaalmeedia video.

Dentsu Eesti strateegiajuhi Kristiina Kaasiku sõnul käib globaalne reklaamikulutuste kasv majandusest ees ning aasta on alanud oodatust kiiremas tempos. Prognoosime, et kulutused jätkavad aasta teisel poolel samas rütmis, kuna suured spordisündmused tõmbavad ülemaailmset tähelepanu. Novembris toimuvad USA presidendivalimised moodustavad prognooside kohaselt umbes kolmandiku (11 miljardit dollarit) 2024. aasta reklaamikuludest.

Kanalite vaatenurgast tõstab dentsu 2024. aasta globaalsete reklaamikulude prognooside aruanne esile, et digitaalmeedia jääb 7,4%-ga eeldatavasti kõige kiiremini kasvavaks kanaliks, ulatudes 449,3 miljardi dollarini ja moodustades 59,6% ülemaailmsetest reklaamikuludest.

Reklaamikulude märkimisväärset kasvu prognoositakse järgmistele meediatüüpidele:

  • jaemüügimeedia (+32% eelmise aastaga võrreldes, 17,7% kolme aasta liit-aastane kasvumäär aastaks 2026),
  • makstud sotsiaalmeedia (+13,7% eelmise aastaga võrreldes)
  • programmatic (+10,9% eelmise aastaga võrreldes)
  • tasuline otsingureklaam (+7,7% eelmise aastaga võrreldes)
  • online video (+6,7% eelmise aastaga võrreldes)

Kuigi prognooside kohaselt väheneb TV osakaal kulutustest veidi, 22,5%-ni, kasvab televisioon 2024. aastal prognooside kohaselt 2,6% ja meelitab ligi 170 miljardit dollarit investeeringuid. Kasvu ajendavad nutiteleritega seotud reklaamikulutused (eelmise aastaga võrreldes +24,2% ), kuna voogedastusplatvormid suurendavad oma reklaamipakkumisi, mis on praegu piisav, et takistada TV kulutuste vähenemist (-0,4% eelmise aastaga võrreldes). 

Kui printreklaami kulutused vähenevad prognooside kohaselt jätkuvalt (-2,6% eelmise aastaga võrreldes), siis teiste meediakanalite kulutused peaksid 2024. aastal suurenema: välimeedia 4,2%, audio 0,4% ja kino 4,8%.

Dentsu globaalsete reklaamikulude prognoosides eeldatakse, et 12 suurimal turul kasvavad kiiresti kaks tööstusharu: reisimine ja transport (+8,1%) – kuna turism saab jätkuvalt kasu pandeemiajärgsest taastumisest – ning meedia ja meelelahutus (+6,5%), mis on tingitud sisu kiirest levikust ja voogedastusteenustest. 

Dentsu Eesti grupi meediaagentuuri CARAT juhi Kristo Reilandi sõnul näeme ka Eesti reklaamiturul sarnaseid arenguid ning digitaalmeedia on ka meie lähiturgudel kiiremini kasvav kanal. „Suurt mõju avaldavad lisaks käesoleva aasta suurtele spordisündmustele ka Euroopa Parlamendi valimised“ kommenteerib Reiland.

Täieliku dentsu globaalsete reklaamikulutuste prognooside aruande saab tasuta alla laadida SIIT.

*Põhineb Rahvusvahelise Valuutafondi prognoosidel (Steady but slow: resilience amid divergence, Aprill 2024)

**12 suurimat jälgitavat turgu: USA, Hiina, Jaapan, Ühendkuningriik, Saksamaa, Prantsusmaa, Austraalia, Brasiilia, India, Kanada, Itaalia, Hispaania.

Dentsu on globaalselt kõige kiiremini kasvav turunduskommunikatsiooni agentuuride grupp, kuhu kuuluvad Carat, dentsu X ja iProspect. Oleme strateegiliseks partneriks juhtivatele brändidele 145 riigis, sh Eestis, Lätis ja Leedus. Meie eesmärgiks on kasvatada klientide äri läbi uuenduslike meedia-, kommunikatsiooni- ja digilahenduste. Rohkem infot www.dentsu.ee 

Toimetas: Siim Kera, TULI 

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt