09.04.2021

Credit24 turundusjuht Annika Parm: sponsorlus peab alati olema kahepoolne

16.–17. aprillil peetakse Saaremaal Credit24 Võrkpalli Meistriliiga finaalturniir. Kuigi COVID on spordielu räsinud, on see loonud kodupublikule võimaluse nautida eestlastest tippvõrkpallurite pallinguid siinsamas Eestis, sest mitmed maailmanimedega sportlased mängivad sel hooajal koduklubides. Eesti võrkpalli pikaajalise peasponsori Credit24 turundusjuht Annika Parm räägib, miks nemad võrkpalli toetavad.

Credit24 turundusjuht Annika Parm
Credit24 turundusjuht Annika Parm

Credit24 on toetanud võrkpalli läbi erinevate projektide juba üle 10 aasta. Esimeseks projektiks oli Credit24 Rahvaliiga, millest kasvasid välja nii kogukondlike võrkpalliplatside korrastamine üle Eesti kui ka Credit24 Suvevolle. Aastast 2016 on Credit24 võrkpalli Balti meeste meistriliiga nimisponsor. Koostööst tekib pidevalt teisi väiksemaid eriprojekte, näiteks võrkpalli podcast Kuldne geim või suvised rannavõrkpalli turniirid.

Alustasite möödunud sügisel uue sotsiaalse vastutuse projektiga, et toetada ja tunnustada inimesi, kes on taustajõuna sportlaste selja taga. Räägi sellest palun lähemalt.

Alustasime eelmise aasta lõpus maakondliku sporditaustajõu konkursiga. Eesmärgiks on esile tuua neid inimesi, kes igapäevaselt seisavad sportlaste või kogukondliku sportimise selja taga. 2020 oli kahtlemata väga muutusterohke aasta kõigi jaoks. Kui  proovida COVID-i kriisis leida midagi positiivset, siis minu arvates on selleks just inimeste märkamine ja toetamine.

Spordis on enamasti pildil alati võitjad, aga selleks, et saada võitjaks, on pikal teekonnal saatnud võitjat tema taustajõud. Olgu selleks siis sportlase treener, füsioterapeut, meeskonna bussijuht või andudnud fänn, kes igal võistlusel tribüünil kaasa elab. Nende inimeste roll on tegelikult erakordselt suur ja ilma toetavate taustajõududeta ei oleks meil ka täna mitte ühtegi võitjat. Nii oli meilegi oluline kohaliku elu toetamine, et märgata maakondlikult neid inimesi, kes kohalikku spordielu edendavad. Tahame jõuda iga maakonna suurimate sportlaste taustajõududeni, neid tänada ning esile tuua.

Miks te just spordi toetamise valisite, kuidas see teie teenusega seostub?

Sport on osa elust, nii nagu finantsteenusedki. Mõlemad valdkonnad on pidevas liikumises, kasvamises ning arenemises. Meie töötame iga päev selle nimel, et pakkuda inimestele paremat ja mugavamat finantsteenust. Sportlased pingutavad oma arengu nimel, nii et ühisosa on tegelikult suurem, kui võiks arvata. Lisaks on sport ülimalt oluline inimeste tervise mõttes. Seetõttu soovimegi spordile positiivset tähelepanu tuua ja kaasata inimesi rohkem liikuma.

Sponsorlus pole ju heategevus, vaid turundus. Kuidas teile endile sellest tegevusest tulu tõuseb ja kuidas tulemuslikkust mõõdate?

Ma arvan, et ühiskonda panustamine võiks olla iga teatud ärilisele tasemele jõudnud ettevõtte loomulik osa. See näitab ettevõtte küpsust. Väitele, et tegu pole heategevuse, vaid turundusega, vaidleksin ma vastu. Loomulikult saame ettevõttena sponsorlusest tagasi ka turunduslikus plaanis ning see on üks eesmärkidest, aga kindlasti mitte ainus ja peamine. Ülimalt oluline ongi seesama ühiskonnale tagasi andmine. Credit24 on täna oma arengus jõudnud etappi, mil meil on võimalus seda teha. Lisaks spordile oleme toetanud ka Toidupanka ja Pärnu naiste tugikeskust.

Aga sponsorluse kui turunduse tulemuslikkust näeme meediakajastuste arvus, sotsiaalmeedia katvuses ning sellest sündinud erinevates lisaprojektides, mis tänu toetusele on tekkinud. Olulist rolli mängib sponsorlus kindlasti ka brändi maine ja ettevõtte usaldusväärsuse kontekstis.

Mida soovitad teistele ettevõtetele – kuidas üldse valida sobiv sponsorlusprojekt ja mida siis edaspidi silmas pidada? Millised on ohukohad ja kuidas neid ennetada, riske maandada?

Sponsorlusprojekti valides mõtle esmalt, kas eesmärk on ühekordne koostöö mõne lühema projekti raames või pikaajaline partnerlus. Lisaks tuleb kindlasti hinnata seda, kui palju oled võimeline rahaliselt panustama. Suuremad projektid eeldavad tavaliselt mitmeaastaseid lepinguid ning ka arvestatavat rahalist väljaminekut. Spordi puhul on oluline, et isegi kui ala ei ole veel nii heal tasemel, on sellel potentsiaali arenguks.

Samuti peaks valdkond kõnetama ettevõte juhtkonda, et ühiseid väärtuseid leida. Oluline on hea klapp potentsiaalse sponsorprojekti tiimiga, kuna nendest suhetest sõltub hilisem projekti edukus ning selle kasv ja areng. Sponsorlus saab olla edukas vaid siis, kui mõlemad pooled panustavad.

Maineriskid on kõige suuremad individuaalalasid toetades. See ei tähenda kindlasti, et üksikalasid ei peaks toetama. Enamasti on toetajal igast toetusprojektist palju rohkem võita, kui kaotada. Isegi, kui peaks ilmnema negatiivseid olukordi dopingu või mõne muu skandaali näol, saab iga ratsionaalne inimene aru, et sponsorit sellistesse asjadesse kaasama ei peaks. Kuid nagu äris ikka –alati on riske ja peab julgema neid võtta. Kes ei ole riske valmis võtma, ei jõua ka kaugele.

Silja Oja, TULI

Credit24 on Turundajate Liidu (TULI) liige.

Kõik uudised