Coca-Cola näitas Ungaris suudlevaid geipaare ja ajas sellega kohalikud konservatiivid närvi
Coca-Cola tuli Ungaris välja kampaaniaga “Love is Love”
(tõlk. armastus on armastus), mis kujutab samast soost inimesi suudlemas. Kuigi
kampaania sai kohalike konservatiivsete poliitikute ja poliitaktivistide
pahameele osaliseks, ei kavatse Coca-Cola taanduda.
Ungari Fidesz partei, mida juhib peaminister Viktor Orbán, tipp-poliitik
ja parlamendiliige István Boldog tegi ettepaneku Coca-Cola tooteid boikoteerida
kuni kampaania keelustatakse. Sama mõtet toetasid konservatiivsed
meediaväljaanded. Boikoteerimise ja kampaania keelustamise petitsioonile on alla
kirjutanud juba 25 000 inimest, mis on pool vajalikest häältest, et see
eesmärk saavutada.
“Siiani ei ole suurettevõtted Ungaris oma reklaamsõnumites geisid
kujutanud. Ärge elage illusioonis, see on test. Kui Ungari ühiskond sellega nüüd
lepib, järgnevad edasised sammud – tuleb veelgi rohkem taolisi reklaame, plakateid,
filme ja vikerkaaretooteid. Kord allakäigutrepile astudes on raskem tulevikus
seda protsessi peatada,” seisab petitsioonis.
“Oleme pikka aega LGBTQ+ kogukonna õiguste eest seisnud, sest
usume, et igal inimesel on õigus armastada, keda ta tahab. Coca-Cola toetab
mitmekesisust ja võrdsust nii äris kui ühiskonnas. Hetkel käimasolev Ungari
kampaania peegeldabki neid väärtusi,” ütles Coca-Cola kõneisik.
Coca-Cola lansseeris kampaania “Love is Love” Ungaris
vahetult enne progressiivset Sziget muusikafestivali, mis algab sel
nädalal. Sziget festival on kord aastas Budapestis toimuv muusikafestival, kus
esinevad kõrgetasemelised muusikud ja mis toetab “keskkonda, kus kedagi ei
diskrimineerita ega solvata nahavärvi, usu või seksuaalse identiteedi pärast”.
Foto: Reuters
Reklaampostrid, mida võib näha kõikjal pealinna välimeedias,
kannavad sõnumit “Zero Sugar, Zero Prejudice” (tõlk. null suhkrut,
null eelarvamust).
Uuringute järgi toetab aina suurem osa ungarlastest geide
võrdseid õigusi. 2017. aastal Rahvusvahelise Lesbide, Geide, Biseksuaalsete, Trans- ja Intersooliste Assotsiatsiooni (International Lesbian, Gay, Bisexual, Trans
and Intersex Association) poolt läbi viidud uuringu järgi usub rohkem kui 60%
Ungari elanikest, et võrdsed õigused peaks kehtima kõigile sõltumata
seksuaalsest orientatsioonist.
Praegu on Ungaris samasooliste partnerlus seaduslik, aga
Fidesz partei ja peaminister Viktor Orbán on samasooliste abielu seadustamise
vastu. Seetõttu toimuvad Budapestis tihti geide õiguste eest võitlevad aktsioonid, sh
iga-aastane Pride paraad.
Peaminister Viktor Orbani võimuerakond Fidesz, kellega meie
EKRE-gi mehkeldab ja kes on Ungaris võimul juba alates 2010. aastast, on tihti
murdnud piike Euroopa Liidu juhtidega abieluvõrdsuse ja immigratsioonipoliitika
teemadel.
Kampaania “Love is Love” on Coca-Cola Ungari turundustiimi algatus ja töö.
Allikas: Coca-Cola featured gay couples kissing in a
Hungarian ad. People are furious
Coca-Cola on Turundajate Liidu (TULI) liige.
Silja Oja, Turundajate Liit