Balti Jaama Turu turundusjuht Claudia Gross: kas tasulised reklaamid tasuvad end ära?
Ainult sotsiaalmeediasse postitamist ei saa juba ammu sotsiaalmeedia turunduseks lugeda. Pidevalt muutuvate algoritmide tõttu kaovad orgaanilised postitused muu infovoo sisse lihtsalt ära. Selleks, et tihedas tähelepanu tööstuses silma paista, on mõistlik osa turunduseelarvest panustada ka tasulistesse reklaamidesse (paid ads). Mis on just tasuliste reklaamide puhul oluline? Sellest räägib lähemalt Balti Jaama Turu ja Keskturu turundusjuht / Astri Grupi sotsiaalmeedia juht Claudia Gross.
Ka Hubspot toob oma blogipostituses välja, et tasuline sotsiaalmeedia turundus on üks soodsamaid turundusvõtteid nii traditsioonilises kui ka digitaalses turunduses. Kui teles ja raadios arvestatakse tasumist klipi kestvuse ja ajastuse järgi, siis sotsiaalmeedias oleneb kõik kampaania pikkusest ja potensiaalsetest klikkidest. Selliste reklaamide CPA-d (cost per acquisition ehk soetuskulu) on palju kergem jälgida just sotsiaalmeedias.
Milleks investeerida tasulistesse reklaamidesse?
- Kuluefektiivne
- Võimalus sihtida kindlaid sihtgruppe huvide täpsusega
- Postituste orgaaniline levik on madal
Astri Grupi üksuste sotsiaalmeedias on meil ühine kokkulepe ja arusaam – tasulised reklaamid peavad pidevalt või enamuse ajast jooksma. Omavahel kutsume neid püsireklaamideks, mis käivad mitu kuud jutti ja mille sisu muutub vastavalt hooajale. Lisaks paneme tavapraktikana raha alla peaaegu igale postitusele.
Balti Jaama Turu Facebooki ja Instagrami reklaamidest on hästi näha, kuidas tasulised reklaamid toimivad. Võtame näiteks Balti Jaama Turu head partnerid, kellel mõlemal on samal ajal analoogsed postitused sotsiaalmeediasse jooksma pandud. Ühe partneri postitus on jõudnud 37 706 inimeseni, teise oma aga vaid 3482 inimeseni. Postituse levik on pea 10-kordse vahega. Vahe seisneb selles, et ühte postitust on ligi 40 euroga toetatud. Seega näeme, et ka suhteliselt väike reklaamiraha muudab postituste leviku palju laiemaks. Seejuures on oluline roll reklaami välimusel, et ta vaatajale võimalikult tugeva mõjuga oleks.
Mis on tasuliste reklaamide puhul oluline?
- Suured ja silmapaistvad tekstid
Varasemalt oli Facebookis ja Instagramis reegel, kus tekst ei tohtinud katta visuaalist üle 20%. Tänaseks seda reeglit enam pole ning oleks patt sellest siiani kinni hoida. Inimene ei pruugi sisutekste lugeda, kuid silmapaistev tekst visuaalil võib sõnumi kohale viia.
- Julged värvid
Reklaamiteooriast on ammune arusaam, et julged värvid jäävad silma (punane, kollane jms) ja see töötab siiani. Kui ettevõtte CVI vähegi lubab, on mõistlik seda võtet kasutada.
- Kvaliteetsed pildid
Sotsiaalmeedia reklaamimaastik on suur ja aina kasvab. Ilus ja kvaliteetne pilt näitab brändi kvaliteeti ega jää konkurentidele alla.
- Tee kindlaks, et visuaal on vastavale pinnale õiges mõõdus
Igale pinnal sotsiaalmeedias on omad mõõdud. Seda tuleb alati silmas pidada ja visuaalid vastavalt sellele kujundada. Vastasel juhul võib juhtuda, et keskkond lõikab teksti ära või lisab enda tausta juurde, mis omakorda võib jätta lohaka mulje. Pindade ja postituse mõõdud leiab otsingumootoreid kasutades kiirelt üles.
- Kõigile arusaadav copy
Tekst visuaalil peab olema konkreetne ja tabav. Pane ennast inimese rolli, kes pole teemaga absoluutselt kursis ning ehita sõnum üles vastavalt sellele. Loomingulisus on oodatud senikaua kuni võõras inimene sõnumit mõistab.
- Loominguline lähenemine
Kohati kergem öelda kui teha. Reklaami kujunduslikul ülesehitusel pole kindlaid reegleid, mis tähendab, et katsetada võib julgelt uusi lähenemisi. Loominguline lähenemine toob alati rohkem tähelepanu kui tavapostitus. Tihti aitab neid genereerida oma silmaringi värskena hoidmine, trendide ja ennast maailma sündmustega kursis hoidmine. Olgu see siis näiteks kõnemullide ikooni lisamine kujundusele või BeReal stiilis postituse kujundamine.
- Jälgi häid tegijaid
Viimane asjalik näpunäide oleks võimalikult palju jälgida ülemaailmseid ettevõtteid või suunamudijaid, kelle sisu on uuenduslik. Nii leiab tihti asjalikku inspiratsiooni, millest midagi ägedat kasvatada või enda kontodele juurde tuua. Kuid meeles tuleks pidada, et rõhk on sõnal inspiratsioon.
Autor: Claudia Gross, Balti Jaama Turu ja Keskturu turundusjuht / Astri Grupi sotsiaalmeedia juht
Toimetas: Kärt Tomp, TULI
Astri Grupp on TULI liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 108 liiget.