08.09.2020

Case study: Telia lennujaama värav

Telia avas Tallinna Lennujaamas uue innovaatilise lounge’i, kus saad lendu oodates mõnusalt aega veeta. Missugune oli aga suure projektiga kaasnev mõttetöö ja kuidas seda kõike ka sotsiaalse distantseeritusega sobitada? Sellest räägib lähemalt disainiagentuuri Velvet keskkonnadisaini juht Sandra Goroško.

Telia värav Tallinna Lennujaamas

„Lennujaamaga oleme tegelenud suuremas mahus juba mõnda aega, kuna oleme nende disainipartner. See on andnud meile hea arusaama, kuidas lennujaamas käitutakse ning milles seisnevad tiheda läbitavusega keskkonna plussid ja miinused.

Telia uut väravat me muidugi vaid kõhutunde ja kogemuse pealt ei loonud. Kogu projekt algas uuringuga lennujaamast, mis aitas mõista inimeste käitumist lendu oodates. Uuringu tulemused kinnitasid meile, et inimesed tahavad lennujaamas eelkõige arvutiga tööd teha ja üks tähtsaim element on sealjuures alati pistik. Lisaks kinnitati meile, et üks inimene võib reisides võtta ära lausa viie inimese ruumi. Selle sissevaate põhjal saigi loodud Telia uus lennujaama lounge.”

„Projektil oli kaks eesmärki: kommunikeerida Telia väärtusi ja anda reisijale hea kasutajakogemuse kaudu meeldejääv brändikontakt. Sealt sündis ka idee kasutada interjööridisainis elemente mitte Telia esindustest, vaid Telia kontorist. See aitas meil luua mitmeid erinevaid töötamist soodustavaid võimalusi ja tervitada nii olemasolevaid kui ka tulevasi koostööpartnereid juba lennujaamas. Oma ruumi leiavad suured seltskonnad, aga ka üksikreisijad. Kogu kohapealse kommunikatsiooni lahendasime digiekraanidega, mis jagavad reisijatele infot kindlustuste, interneti ja levialade kohta.

Lisaks liitsime oma kommunikatsioonis Tallinna Lennujaamas olevad plussid Telia jätkusuutlike väärtushinnangutega. Selleks tõime ootealas välja lennujaamaga seonduva kohaliku joogivee puhtuse ja vastutustundliku käitumise. Kogu mööbli on loonud kohalikud tootjad ja brändingus püüdsime kasutada võimalikult vähe mitte-taaskasutatavaid materjale.

Kuna tegemist on ikkagi Tallinna Lennujaamas oleva Telia väravaga, siis hoidusime ka liigsest müümisest ja ülebrändimisest. Selleks leidsime sümbioosi lennujaamale omaste betoon- ja puitpindade ning Telia innovaatilisuste brändilahenduste vahel.”

COVID-19 uuendus:

„Kogu projekt algas enne koroonat ja lõppes pärast esimest lainet. Selle aja jooksul uuendasime värava disaini 2+2 reeglit järgima ja lõime mööbli, mis on liigutatav ning mida kasutades on võimalik sotsiaalset distantsi hoida.

Nüüd aga oleme näinud, et inimestele meeldib ka sõltumata koroonaohust distantsi hoida ja näiteks suurema vahega neljaseid diivaneid kasutatakse rohkem kui
tavaliselt .”

Tiim:

  • Kontseptsiooni ja sisedisaini juht: Sandra Goroško
  • Graafiline disain: Sandra Goroško, Laurence Duchemin Digital Design: Keijo Kraus
  • Uuringud: Sofia Vega Anza
  • Copywriting: Kaarle Olav Varkki, Jason Mario Dydynski Producers: Helen Paat, Alan Reiss
  • Digiekraanid: Reimo Unt
  • Mööbel: Standard, Borg, Meediaelement OÜ
  • Installeerimine: Deviis @ Velvet
  • Fotod: Aivo Kallas

Velvet ja Telia Eesti on Turundajate Liidu (TULI) liikmed. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 81 ettevõtet.


Silja Oja, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt