CASE STUDY | Brändi kogukond kui turunduse uus jõud: Hartwalli Original Long Drinki kommuuni loomine
Longero ehk ametlikult Hartwall Original Long Drink, on viimaste suvede menutoode. Kui uus maaletooja sel kevadel NOH Production digiagentuuriga koostööd alustas, ei olnud olukord roosiline. Brändi sotsiaalmeedia kontod tuli peale maaletooja vahetust nullist üles ehitada. Kes seda hiljuti ise teinud on, teab hästi, et inimesed pole brändide jälgimisest eriti huvitatud.

Digiauditi tulemusel leidsime nn “longero” sõpruskonnad, kus inimesed väikestes chat’ides brändiga veedetud hetki jagasid. Sealt koorus idee – ehitada tavapärase diginähtavuse asemel üles sisuline ühendus fännidega ning luua püsiv ja tulihingeline longero kommuun.
Siin on meie kolm helesinist soovitust, kuidas seda teha!
Sotsis künnab kommuunielu – ole meie Smurf!
Peakontori brändimanuaal reguleeris kuulsate sinivalgete triipude kasutamist umbes 50 leheküljel, kuid saime kiiresti aru, et ainult postitamisest ei piisa, et sotsiaalmeedia kontot üles ehitada. Üha enam on populaarsust kogunud Instagrami broadcast-kanal, mida tahtsimegi brändile luua. Seda kasutavad paljud mõjuisikud, kuid veel vähesed brändid. Kutsusime longero fänne ehk “Smurfe” kogukonnaga liituma.
Uue konto tõttu polnud selline funktsioon aga Hartwallile kättesaadav. Kuna üleskutse oli eetris, tuli leida väljapääs – lõime privaatse DM-grupi, millega fännid liituda said. Tulemuseks oli personaalsem ja salapärasem kogukond kui tavaline broadcast. Esimesed liitumised tulid mõne minutiga ja kogukond hakkas iseenesest toimima.
Kuigi meil oli grupi “üleval hoidmiseks” tegevuskava, hakkas kogukond ise teemasid genereerima – kirjutas kohti, kus longero müügil ei ole, ja kiitis neid, kus on hea valik. Jagati isemeisterdatud longero nänni ning suviseid longerohetki. Kogukonna postitused on tänaseks ka uute ideede alg. Tulemuseks ei ole järjekordne bränditräna feed’is, vaid elustiil, mida jagatakse.
Üritused aktiveerijana
Patarei Merekindluses toimuv Longeropong on hea näide üritustesarjast, kus on edukalt kokku toodud fännid, loodud õige atmosfäär ja kasvatatud kogukonda. On suur vahe, kas anda suve alguses üritusekorraldajale toolid ja baaripukid või olla ise kohapeal – jagada merch’i, suhelda fännidega ja kutsuda kaasa elama. Brändi väärtuste ja kogukonna soovide järgi loodud üritused on võtmetähtsusega.
Teibi autosid ja tee hea merch!
Lisaks üritustele korraldasime suve jooksul erinevaid aktsioone, mille vihjed liikusid kommuunis ja sotsiaalmeedias laiemalt. Neist tähelepanuväärseim on longero aardejaht. Fännid said sotsiaalmeedia vihjeid järgides leida longero auto (jah, see tuli ka teipida!) ja võita merch’i. Siit ka oluline soovitus – kui te nänni teete, tehke seda õigesti! See peab olema kommuunile relevantne, mitte järjekordne kangast kott või vihmavari.
Longero story short…
Ühe kanali või baaslahendusega täna tulemust ei tule. Autentse ja pühendunud kogukonna loomine on töömahukas, kuid kui energia on õigesti suunatud, tulevad ka tulemused. Kuigi kihiseva menujoogi tarbimine jääb õllele alla, näitavad esialgsed müüginumbrid, et õllemüüjad said sel suvel korralikult helesinist survet tunda.
Hartwall Original Long Drink brändijuht Rage Riismann kommenteerib, et NOH Production aitas kevadel kriitilisel hetkel Hartwalli sotsiaalmeedia nullist üles ehitada.
„Aasta alguses tuli sotsiaalmeedia kanalid nullist üles ehitada – see oli paras väljakutse, aga samas ka võimalus teha asju värskelt ja sihipäraselt,” ütleb ta. “Oleme oma kategoorias hetkel müügimahtude poolest esikohal, kuigi konkurents on tihe. Edu taga on järjepidevus ja igakuine koostöö, kus andmepõhine lähenemine ja loovad lahendused käivad käsikäes.
Longero kommuuni ülesehitamine on olnud vahva ja kaasahaarav protsess. See on näidanud, kui palju saab ära teha, kui brändi ja agentuuri vahel on usalduslik ja kahepoolne koostöö. Nii sünnivad ideed, mis päriselt toimivad.“
Autor: Mervi Pirhonen, NOH Production