Case study: Jolose ülemaailmne virtuaalpidu võitis maineka auhinna
Kuldmuna mullusel peol aasta üritusturundusagentuuriks valitud Jolose tiim pani edukale 2021. aastale eriti väärika punkti. Nende projekt W2K, mis säras juba Kuldmunal, jõudis ka kogu maailma ette ning pälvis Best Event Awards Word Festivalil kolmanda koha sisekommunikatsiooni (B2I) kategoorias.
Bea World Festival on suurim ja tuntuim üritusturunduse sektori auhindamisüritus, mis pakub kõigile osalejatele võimalust näha peamiselt Euroopa ja maailma paremaid üritusi ja projekte, luua valdkonnasiseseid suhtlusvõrgustikke, õppida uusi äristrateegiaid ja suundumusi inspireerivate ettekannete ja tehniliste töötubade kaudu.
Kuueteistkümnendat korda toimuvale BEA World Festivalile saatsid seekord enda parimad tööd 268 kandidaati 27 riigist üle kogu maailma. Jolos noppis kahe erineva projektiga kolm kohta shortlist’is ning jäi pikisilmi ootama kohtunike otsust. Auhindamisüritus toimus virtuaalselt ning ka nominatsioonidest särasid samuti ennekõike nutikate ja virtuaalsete lahendustega projektid. Ka Jolose kaks projekti ehk „Tele2 Pöörane Sõit“ ja „W2K“ olid tähelepanu pälvinud just tänu innovaatilistele ja loovatele lahendustele. Auhinna tõi eelmainitutest teine ehk Jolose ja Wolti ühine töö.
Projektiga Jolose poolt tihedalt seotud olnud Martin Rauam selgitas, et nad püüdsid piirangute valguses ühendada kõiki Wolti töötajaid üle maailma. „Auhinna koju toonud projekt W2K oli Wolti rahvusvahelisele kontsernile mõeldud sisekommunikatsiooni üritus, mis toimus 2020. aastal, kui kogu maailm oli piirangute all. Wolt pidas rahvusvahelise ettevõttena aga oluliseks tugevdada töötajate vahelisi sidemeid ja suurendada meeskonnavaimu sel keerulisel ajal.“
Martin jätkab: „Kindlasti oli ürituse kontseptsioon üks paras pähkel, sest kuidas ühendada 2000 inimest 23 riigist virtuaalsete lahenduste abil? Virtuaalürituste puhul on äärmiselt oluline aktiivne osalus, initsiatiiv ning vaatajate kaasahaaramine. Selleks, et kahetunnine telesaade poleks passiivne ega tavapärane, oli Wolti töötajatel võimalus anda enda panus – poole aasta vältel said Wolti töötajad sisu luua igapäeva tööelust, ümbritsevatest inimestest, tunnetest ja emotsioonidest. Videomaterjali kogunes erinevatest riikidest ja kultuuridest üle kogu maailma. Tulemusena oli üritus vaatamata virtuaalsele formaadile vägagi kaasahaarav ning võimaldas Wolti töötajatele naeratused näole tuua ning just nende aktiivne osalus ja initsiatiiv oli antud ürituse edu aluseks.“
Wolt on kiiresti kasvav ettevõte ning tiim suureneb pidevalt. Kuigi varem oli korraldatud ka ühiseid füüsilisi sündmusi, siis umbes 1500 ettevõtte töötajat polnud teineteist silmast silma kunagi kohanud. Lõpuks said 23 riigi inimesed ikkagi kokku, seekord küll virtuaalselt.
Sajad töötajad saatsid lõbusaid videoid oma igapäevasest tööelust ning üks võtmesõnu oligi huumor: nalja tehti julgelt ka oma bosside üle! Kahetunnise telesaate ajal olid stuudios saatejuhid, kes korraldasid erinevaid mänge ning isegi virtuaalseid ühislaulmisi. Otseülekandes lõid kaasa plaadikeerutajad Küproselt ja Tšehhist.
Töötajate tagasiside oli üdini positiivne. „See oli nagu päris pidu,“ „Videod, need olid võimsad,“ „Kogu sõu oli hästi läbi mõeldud, kõik toimis. Suured tänud,“ „Videod olid superlõbusad,“ kirjutas Wolti rahvas hiljem Slackis. Kui osalejatelt küsiti peole hinnangut viie palli süsteemis, saavutati keskmiseks hindeks suurepärane 4,7.
Õnnestunud sündmuse võttis kokku ka Wolti kaasasutaja Juhani Mykkänen: „Enam kui 2000 inimest küsivad, kas me võiks selliseid asju teha tihemini, millal tuleb järgmine sarnane üritus?“
Kuidas see kõik täpsemalt välja kukkus, vaata juba allolevast videost!
Kaarel Täll, TULI
Jolos on TULI liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 87 liiget.