23.09.2025

Balti Jaama Turu tagahoov on saanud uue elu ja nime

Balti Jaama Turul on alati olnud mitu nägu. Kui peahoones käib päeval vilgas sagimine ja kauplemine, siis turuhoone taha jääv ala on oma elu elanud pisut iseseisvalt – kord Depoo nime all, kord lihtsalt üürnike seas levinud nimetusega “Balta hoov”. Nüüd on sellele antud aga uus ja ametlikum nimi: Balti Jaama Turu Hoov.

Foto: Andres Paomees

Balti Jaama Turu turundusjuht Claudia Gross-Reha räägib, et muutus ei ole pelgalt kosmeetiline. „Depoo oli oma olemuselt ajutine bränd – see sündis ajal, kui turuhoonet alles ehitati, ja kandis endas rongidepoo tööstuslikku temaatikat. Täna on see maailm turu ümbrusest taandunud. Hoov on saanud täiesti uue hingamise ja vajab ka identiteeti, mis peegeldaks seda, mida inimesed siin päriselt kogevad,“ ütleb ta.

Koostöös agentuuriga Kosmos, kus töötavad tuttavad näod Velvetist – samad, kes aitasid luua Balti Jaama Turu identiteedi –, sündiski lahendus, mis ei hakanud midagi välja mõtlema, vaid kuulas ära ala rütmi ja kasutajate harjumused. „Selle ala üürnikud ise kasutasid juba nime Balta Hoov. Meie ülesanne oli see kogemus kinnistada ja anda sellele visuaalne nägu,“ selgitab Gross-Reha.

Uus bränd on visuaalselt mustvalge. Valge tähistab turu päevast elu, must aga õhtust ja öist meelelahutust. Claudia sõnul on see nii praktiline kui ka sümboolne valik. „See aitab esile tulla kirjus keskkonnas, aga samas jutustab ka lugu – siin on alati kaks poolt, hommikune kohv ja õhtune pidu.“

Koht, kus kontrastid tõmbuvad

Hoovi roll ongi viimastel aastatel tugevalt muutunud. Kui varem seostati Depood rohkem alternatiivse kultuuriga ja hipsterliku kogukonnaga, siis nüüdseks on sihtrühmad palju laiemad. „Viie aastaga on publik tohutult kasvanud. Päeval satub siia turiste, eriti Soomest ja Saksamaalt, õhtuti on aga ala üks Tallinna ööelu keskmeid. Samas ei ole see muutunud igavaks ega liiga kommertslikuks – mitmekesisus on jäänud alles,“ kirjeldab ta.

Balti Jaama Turu Hoov ongi omamoodi kontrastide ala. Hommikul sirutavad inimesed Karjase Saia letijärjekorras piruka järele, lõunaks täituvad lauad aga Tempo restoranis. Tänavatoidualal sagivad Shaurma Kebabi või One Sixty BBQ huvilised. Õhtul aga loovad meeleolu D3 klubi, La Copa, Tšungel, Fonoteek, Pudel ja Peatus. „Need on kohad, kus hommikused latte-sõbrad ja hilisõhtused tantsijad eksisteerivad täiesti loomulikult kõrvuti. Just see muudab hoovi nii eriliseks,“ ütleb Gross-Reha.

Kuigi suurem osa Hoovist on valmis, on nipet-näpet alal veel teha. Tulevikuplaanides on näiteks viidanduse arendamine, et kogu ala muutuks veelgi selgemaks ja kasutajasõbralikumaks. „Oleme juba vahetanud suuremad sildid, aga tööd on veel palju. Tahame, et liikumine siin oleks loogiline ja mugav, ja et igal nurgal oleks oma lugu,“ lisab ta.

Claudia jaoks on BJT Hoov ennekõike linnaruumiline võimalus. „See ei ole ainult nimi. See on koht, kus Tallinna eri rütmid saavad kokku – kus on korraga kodune ja üllatav. Just see ongi Balti Jaama Turu Hoovi tugevus.“

fotol turundusjuht gross reha
Balti Jaama Turu turundusjuht Claudia Gross-Reha. Foto: Andres Paomees
Toimetas: Kärt Tomp, TULI
Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt