TULI uus liige Astri Grupp: alates eriolukorra algusest oleme elanud kiirteel
„Käivet suutsime kasvatada üle 200%, külastuste arvu mitme miljoni võrra ning ka uusi e-poode liitus astri.ee platvormiga aasta jooksul ligi 300,“ meenutab Astri Grupi turundusjuht Matthias Vutt aastat 2020, mil füüsilised keskused tuli sulgeda ning suunata fookus ümber e-kaubandusele. Praegu on Astri e-poest võimalik osta 550-lt müüjalt.
Lisaks sellele, et olete kaubanduskinnisvara grupp (aastail 1993–2000 tegutses ka Astri toidukaupluste kett, mille müüsite maha ja otsustasite liikuda jaeärist kaubanduskeskuste turule), on teil juba ligi 5 aastat ka oma e-pood. Kuidas teil sellega läheb?
Nii on. 14. märtsil saab e-keskus astri.ee juba 5 aastaseks. Pakume marketplace platvormi, kus mugavalt oma e-pood loetud tundidega avada ning toetame turunduse, klienditeeninduse ja muu vajalikuga. Lõpptarbija jaoks tähendab see seda, et tal on võimalik ühe ostukorviga teha ostud rohkem kui 500 e-poe valikust, säästes seejuures aega ja raha kohaletoimetamiselt. Meie sortimendi otsustavad meie juures oma e-poe püsti pannud partnerid ise. Tänase seisuga on valikus ligi pool miljonit toodet ning e-poode peaks viimaste andmete järgi olema ligi 550.
Kuidas meil läheb? Ütleks nii, et viimane aasta (alates eriolukorra algusest) oleme elanud kiirteel. Sisuliselt päevapealt tuli eelmisel kevadel sulgeda meie füüsilised keskused ning suunata fookus ümber e-kaubandusele. Tänu aastaid tagasi tehtud ettenägelikele otsustele oli meil see võimalus õnneks olemas ning me ei pidanud kiiruga hakkama hädaolukorra lahendusi looma. Keskendusime oma partnerite abistamisele e-kaubanduse suunal ning usun, et meil õnnestus see väga hästi. Tänu ühistele pingutustele aitasime kümnetel partneritel raskel ajal hakkama saada ning tunnustusena nomineeriti meid ka aasta kaubandusteo finalistide hulka. Siin ka väike case study klipp sellest:
Ka numbriliselt võime aastaga rahule jääda. Käivet suutsime kasvatada üle 200%, külastuste arvu mitme miljoni võrra ning ka uusi e-poode liitus astri.ee platvormiga aasta jooksul ligi 300. Hea meel on ka selle üle, et selle aasta jaanuaris on kasv jätkunud. Tundub, et ajame õiget asja.
Millised on Astri Grupis suurimad turunduslikud väljakutsed? Mis teil öösel magada ei lase?
Kõige sagedasem põhjus, miks ma öösel ei maga, on 1-aastane berni koerakutsikas, kes arvab, et kell 5 hommikul võiks allkorrusel hakata ulguma ja ülakorrusel magavaid inimesi äratama, et õue- või mängusoovist märku anda.
Aga kui nüüd tõsisemalt turundusest rääkida, siis hetkel on meie suurim väljakutse (nagu ka tõenäoliselt teistel meie valdkonnas tegutsevatel ettevõtetel), kuidas selles segases semi-kriisiolukorras turundada. Suur osa meie nö traditsioonilisest turundusest (näiteks keskustes toimuvad üritused) ei ole hetkel kahjuks võimalik. Samas on meil sadu partnereid, kes oma kaupa müüa tahavad ning selleks on vaja kuidagi tarbijaid meie keskustesse ja turgudele meelitada. Seejuures peame ka arvestama, kuidas tagada võimalikult turvaline ostlemine ja kuidas olla ka kommunikatsioonis võimalikult vastutustundlikud.
Kui kriis kõrvale jätta, siis põhiline on väljakutse 8 erineva üksuse ja 11 turundaja ühte jalga astuma panek. Kuidas teha nii, et Astri Grupi tuntus tõuseks, aga keskused ja turud oma nägu ei kaotaks. Kuidas leida ühiseid väljundeid, kokkuhoiukohti ning seejuures võimendada sõnumeid läbi kõikide grupi turunduskanalite. Lisa võrrandisse juurde veel ka e-keskus astri.ee oma kohati totaalselt teistsuguste mõõdikute ja loogikatega ning lõpetuseks tee seda kõike koos neljas eri linnas paiknevate turundajatega. See on üks isemoodi tehe, mille lahendamiseks peab rakendama kõiki aastate jooksul omandatud oskusi ning tarbima juurde värskemat materjali. Aga ma usun, et me oleme viimase paari aastaga teinud suure arengu läbi ning ka keskustel, turgudel, e-keskusel kui ka Astri Grupi tuntusel läheb seejuures väga hästi.
Ostsite aasta tagasi Keskturu krundi. Mis plaanid teil sellega on? Kas Keskturg tuleb sama kontseptsiooniga nagu Balti jaama turg?
Laias laastus on plaan sarnane meie teiste üksustega ehk siis soovime luua Keskturule ligitõmbavat elukeskkonda, kus kaubandus, meelelahutus, teenindus, kodud ja ärid võimendavad teineteist. Keskturu kontseptsioon ei ole kindlasti 1:1-le sarnane Balti Jaama Turuga, kuid turu roll jääb kogu alal endiselt keskseks. Kuna detailplaneeringu arutelud alles käivad, siis jätame mõningad põnevamad faktid tuleviku tarbeks ja räägime nendest siis, kui plaan on kinnitatud. Tänase seisu järgi peaks turuhoone ehitus algama 2022. aastal ning esimene etapp ehk turuhoone valmima 2024. aasta jooksul.
Kellel rohkem huvi, need saavad kogu projektiga tutvuda meie kodulehel.
Milliste agentuuridega koostööd teete?
Kuna meil on grupis päris mitu üksust, siis oleme korraldanud koostööd agentuuridega niimoodi, et iga üksus valib oma lokaalseteks tegevusteks endale sobiva (reeglina natuke väiksema) partneri ning suuremad grupikampaaniad teeme nö ühise grupiagentuuriga. Samas on juhtunud ka nii, et mõni agentuur pakub meile täiesti tühjast kohast välja mõne idee ning kui see on hea, siis üks või teine üksus teeb selle nendega koos ära. Siit võib vist välja lugeda, et huvitavaid ideid võib meile alati pakkuma tulla.
Kui mõningaid nimesid mainida, siis grupi tasemel toimetame peamiselt koos Imagine\TBWA‘ga (tsau, TULI juhatuse liige Helen!), brändingu teemadega on meil aidanud tegeleda nii Brand Manual kui ka Velvet ja tulemuslikke digireklaame ehitame üles koos Holiniga.
Miks otsustasite liituda Turundajate Liiduga?
Esiteks on Turundajate Liit on oma tegevuses sümpaatse mulje jätnud ning hea meelega lööme kaasa Eesti turundusmaastikku positiivses suunas kujundavates algatustes. Teiseks, kuna teeme Eesti suurima kaubanduskinnisvara grupina koostööd rohkem kui 1000 erineva ettevõttega (meie jaoks partneritega) üle kogu riigi, siis usun, et pakume TULI-le ja liikmetele oma teadmistega lisaväärtust. Kolmandaks, meie turundajate jaoks, keda on grupi erinevates üksustes kokku natuke üle kümne, on TULI üks tore lisavõimalus uusi mõtteid koguda, ennast koolitada ning vajadusel ka uute partneritega lihtsamini suhtlust alustada.
Uusi mõtteid ja oskusi saame jällegi rakendada oma turunduses ning abistada seeläbi oma partnereid. Kui neil läheb hästi, läheb ka meil hästi. Win-win situatsioon kõigi jaoks.
Intervjueeris: Silja Oja, TULI peatoimetaja
Jaanuaris 2021 Turundajate Liitu (TULI) astunud Astri Grupp Eesti kapitalil põhinevate ettevõtete grupp, mis tegeleb peamiselt elu- ja kaubanduskeskkondade arendamisega ning üüri- ja haldamisteenuse osutamisega. Astri Grupi keskuste hulka kuuluvad näiteks Lõunakeskus Tartus, Pärnu Keskus suvituspealinnas, Fama ja Astri Keskused Narvas ning pealinna turud, Balti Jaama Turg ja Keskturg. Kõik üksused toob veebis kokku e-keskus astri.ee.