Ann Hiiemaa: kuidas LinkedInis oma persoonibrändi ehitada
LinkedIni ja persoonibrändi vahele ei saa tõmmata ühest võrdusmärki, ent kui selle kanali võimalusi targalt ära kasutada, on võimalik oma eksperdikuvandit väga jõuliselt kasvatada, kirjutab META Advisory partner Ann Hiiemaa.
Linkedini kohta on väga vastakaid arvamusi. On neid, kes leiavad, et tegu on eneseimetlejate ühe lemmikplatvormiga, sest seal on muretult võimalik rääkida oma saavutustest, läbitud koolitustest, mikrokraadidest ja ettevõtte aasta töötaja tiitli saamistest. Selle tulemusel on ilmselt üsna palju ka neid, kes sellest kanalist eemale hoiavad.
Aga on ka neid, kes kasutavad LinkedIni teadlikult oma persoonibrändi tugevdamiseks, oma ettevõtte toote või teenuse müügiks ja iseenda arvamusliidriks kujundamiseks.
Kahe erineva grupi vahe on sisu: ühed räägivad iseendast, teised aga sellest, mis on nende auditooriumile väärtuslik. Häbitu enesepromo võiks jääda minevikku, sest seda kanalit saab kasutada hoopis oskuslikumalt.
Millest LinkedIni sisuloomet alustada ja kuidas?
Otsusta, mille poolest tahaksid tuntud olla
Persoonibränd on see, mida räägitakse sinu kohta siis, kui sind ennast ruumis pole. See kõik algab sinu oskustest, väärtustest ja sellest, kuidas inimesed sind tajuvad. Meil kõigil on persoonibränd. Nii neil, kes on sellega teadlikult tegelenud kui ka neil, kes sellega üldse tegelenud pole.
Hea uudis on, et sul on võimalik oma persoonibrändi ise kujundada. Küsi endalt: mille poolest tahaksid eelkõige tuntud olla? End eksperdina positsioneerida on keeruline ja esmalt peaksid selgusele jõudma, milles sa asjatundja oled. Mõtle, mida soovid inimestele edasi anda? Miks nad peaksid sind uskuma? Milliseid tulemusi oled juba saavutanud? Mida oled selle käigus õppinud? Isikupära annab kahtlemata edumaa.
Kes on sinu auditoorium
Seejärel tuleks võimalikult täpselt defineerida sihtgrupp, kelleni jõuda tahad. On need turundusjuhid, insenerid või arendajad? Pärast auditooriumi defineerimist peaksid mõtlema nende väljakutsetele. Sinu pakutav sisu peaks aitama neil oma praeguste väljakutsete lahendamisel edukam olla. Selle eelduseks on oma auditooriumi mõistmine. Mõistmise eelduseks on aga aktiivne kuulamine.
Et luua head sisu, on oluline mõista, mis on sinu auditooriumi valu, eesmärgid, probleemid ja võimalused. Alles siis on võimalik kvaliteetse sisuloomega alustada.
Ole originaalne
Ükskõik, mida sa ka teed, ära unusta, et kunstlikud sõnavõtud ei too tulemusi. Ole ehe! Inimesi huvitavad päris inimeste päris lood, ka möödapanekud ja vead. Julge neist rääkida. LinkedInis saadab edu neid, kes on leidnud oma unikaalse hääletooni ning oskavad lugu jutustada.
On selgelt äratuntav, kui inimesed lähevad mõnevõrra lihtsama vastupanu teed ja toetuvad oma sisuloomes täielikult tehisintellektile. Ja ma ei pea silmas seda, et postituste ideed on põrgatatud ChatGPTga või postituse tekst on lastud keeleliselt üle kontrollida. See on väga tervitatav ja aitab luua tugevamat sisu. Aga kantseliitlikust keelest, veidrast eneseväljendusest, sisutühjadest lausetest ja veelgi enam: sisutühjadest postitustest ja tehisintellekti poolt genereeritud kommentaaridest tuleks võimalusel hoiduda.
Kirjuta nii, nagu räägid
Pea meeles, et sotsiaalmeediapostitused ei pea olema pikad ja keerulised. Need võiksid olla sellised, millest sinu auditoorium pingutamata aru saab. Mida selgem on sõnum, seda kiiremini see kohale jõuab.
Tasub meeles pidada, et inimeste tähelepanuvõime on aina lühem, seepärast ära kirjuta pikki ja lohisevaid tekste. Proovi oma sisu liigendada, pikemad artiklid koonda LinkedIni artikli formaati.
Sinu profiil peaks kandma sama sõnumit
Ebaselged sõnumid on üks suurimaid barjääre, miks LinkedIni profiilid ja sisuloome ei tööta. Optimeeri oma profiili: veendu, et see kajastaks seda, mida soovid. Kas sinu auditoorium mõistab, mida sa neile pakud? Vaata üle oma profiilipilt, pööra tähelepanu profiilil olevale pealkirjale ja bännerile. Kasuta kõiki võimalusi oma kogemuste esitlemiseks, eriti oluline on “minust” sektor, mis võimaldab su enda loo terviklikult kokku võtta.
Järjepidevus on edu võti
Väga paljud loobuvad LinkedInist pärast kolme kuni nelja kuud katsetamist. Anna endale aega edu saavutamiseks. LinkedIni jälgijaskonna kasvatamine võtab aega.
Ole järjepidev ja ole pildis, nii oma postituste tegemisel kui ka oma jälgijate postituste sisukal kommenteerimisel.
Autor: Ann Hiiemaa, META Advisory