21.04.2021

ANALÜÜS: Miks just need tööd Kuldmuna 2020 reklaamikategoorias kulla võitsid?

Kuldmuna 2020 reklaamižürii esimees Madis Ots jagab žürii muljeid ja kommentaare iga antud kategoorias kulla võitnud töö kohta.

Tanel Veenre kõrvamarjad

Reklaamižürii oli Kuldmuna 2020 žüriidest ainus, mis töötas suurepärase idee ja teostuse vahel tasakaalu otsides lausa kaks päeva, sest läbi oli vaja vaadata üle 300 esitatud töö. Reklaamižürii juht Madis Ots meenutab žürii kommentaare kulla võitnud töödele.

FILM

Reklaamikategoorias võitis filmi eest kulla Tanel Veenre ehete sürreaalne ja poeetiline reklaam „Unistuste kuningriik“. Esitaja: Õhuloss OÜ.

Žürii: „Mitte ainult finalistide, vaid üldse kõigi esitatud telereklaamide hulgas silmatorkavalt omanäoline töö nii ideelt kui teostuselt.“

VÄLIREKLAAM, POSTER

virukeskus

Viru Keskuse allahindluskampaania

Loovagentuur: Age Creative

Žürii arutelus kõlas mitmel korral “ideaalne välireklaam” – jõuline visuaal, minimaalselt teksti, absoluutselt virukeskuselik.

TRÜKIREKLAAM

ria ohtuleht

“Ole IT-vaatlik” kübertest

Klient: Riigi Infosüsteemi Amet (RIA)

Loovagentuur: Havas Creative

Kampaania visuaalidega pommitamise asemel paigutas agentuur trükki midagi praktilisemat. Lehtedesse läks “küberaudit”, mida täites sai parema arusaama oma käitumisest küberkeskkonnas. Nii edastati kampaania sisu just vanemaealiste sihtgrupini, kes päevakajalist tänaseni paberkandja kaudu omandavad.

Žürii: „Erakordselt trükireklaamilik töö, mis oma praktilisuses oli vaat et absurdselt lihtne. Silma torkas tore vastuolu digitemaatika ning täiesti mitte-digi kanalivaliku vahel.“

RAADIOREKLAAM

Vurtsvasser

Klient: Värska

Loovagentuur: Kontuur Leo Burnett

Värska Vurtsvasser on segu looduslikust mineraalveest ja puhtast mahlast. Selle näitamiseks kasutas agentuur kõige loomulikumat ja algupärasemat heli: 100% naturaalset inimhäält.

Žürii: „Hääletamisel võistlesid kaks rõõmsat reaktsiooni – „misasi see veel oli” ja „appi kui lahe” –, võitis „appi kui lahe”:)“

OTSERKLAAM, MASSPOSTITUS

valitool 2

Valitool

Loovagentuur: Optimist Creative

Toolide valimine koju või kontorisse tekitab alati nii palju emotsioone, et viib inimesed infarkti äärele. Toolide maaletooja Tool&Tool läkitas loovagentuuri Optimist Creative abiga sajale sisekujundajale veidi rohtu kõige hullemate tagajärgede ennetamiseks.

Žürii: „Väike sõnamäng väikeses tabletikarbis, mis ravis sihtrühmal arvatavasti just õiget närvi.“

SUUR TOOTEKAMPAANIA

Must Leib

Must leib toob külakiige!

Klient: Eesti Pagar

Loovagentuur: DDB Eesti

Žürii: „Ägedate visuaalidega ja Musta Leiva brändi läbi aastate jutustatud lugu jätkav kampaania, mis ei mobiliseerinud lihtsalt tarbijaid, vaid kogukondi.“

VÄIKE TEENUSEKAMPAANIA

Murrame harjumusi, mitte puid

Klient: Telia Eesti

Loovagentuur: Optimist Creative

Žürii: „Lihtsa ja leidliku ideega tulemuslik kampaania, mis ilma “kaevikuvõitlusse” minemata kasutas hästi ära Eestis üha ägenevat metsadiskussiooni.“

SUUR TEENUSEKAMPAANIA

Taevavalvurid

Loovagentuur: Optimist Creative

Töökuulutuste ja reklaamide asemel lõi Optimist Creative Lennuliiklusteeninduse AS-ile tööandja brändingut tehes kümneosalise originaalformaadis saate Eesti vaadatuimasse telekanalisse ETV.

Žürii: „Ehtne telesaatesari kui erakordselt suurejooneline ja selgelt eristuv formaat üheks värbamiskampaaniaks.“

SOTSIAALKAMPAANIA

lastefond foorum

Jäta üks asi ostmata

Loovagentuur: Salama

Null-eelarvega kampaania, mis tõi Lastefondile +29% püsiannetajaid ja +44% püsiannetusi, kuna lahendas lihtsa ja leidliku loovideega probleemi, et püsiannetus on erakordselt keeruline “toode”. Kampaania võitis lisaks kullale reklaamikategoorias ka Kuldmuna 2020 Grand prix.

Žürii: „Ootamatu lähenemisnurgaga annetuskampaania ei rõhutanud mitte probleemi, mida annetustega lahendatakse, vaid kõnekat tarbijakäitumist väljaspool annetamist.“

OSTUKOHAREKLAAM

tere

Tere linnumaja piimapakk

Loovagentuur: Age Creative

Tere tootis koostöös Age Creative’iga talveks piimapaki, millest sai meisterdada lindudele söögimaja. POS (point of sale) lahenduses sai seda eksponeerida kui linnukese päris kodu, kust ei puudunud ei soe kamin ega ka hubane valgustus.

Žürii: „Piimapakk kui linnumaja pole ju midagi uut, küll aga selle reklaamiks muutmine, mõnusalt ja pingevabalt. Annab põhjuse hoida piimapakk kasutuses (loe: bränd silme ees) ka kaua pärast selle tühjendamist.“

AMBIENT

Viruaalne mood

Esitaja: Stiilikanal

Viru Keskus tõi sügismoe hooaja sissejuhatuseks vaatajateni erakordse ning uudse moeetenduse virtuaalreaalse rännaku kaudu. Tegu oli VIRUaalse, virtuaalse ja viraalse moega… Moehuvilistel oli võimalik mitme nädala jooksul kogeda VR-prillide vahendusel moeetenduse kõiki detaile, istudes samaaegselt etenduse esireas ja teleporteerudes Kai kunstikeskusesse otse Viru Keskuse aatriumist.

Žürii: „Efektne lahendus, mis aitas tsementeerida Viru Keskuse kui moekeskuse staatust.“

MEISTERLIKKUS, REKLAAMTEKST

Tartu Kaubamaja – Sa oled seda oodanud!

Loovaagentuur: Tank

Küsimus “Millest copywriterid unistavad?” on saanud kauaoodatud vastuse – nad unistavad Tartu Kaubamaja sugusest kliendist, kelle allahindluskampaaniaks saab teha 160 erineva (rõõmu)sõnumiga plakatit.

Žürii: „Konkurentsis oli mitu suhteliselt sarnast ideed ja kuigi öeldakse, et suurus ei loe, toetas võitjat kampaania maht, kuna võimaldas esitada põhjalikult läbitöötatud detailirohke “käsitöö”.“

MEISTERLIKKUS, FILMI TEOSTUS

Kirglike päralt on maailm

Klient: Kalev (Orkla Eesti AS)

Loovagentuur: Optimist Creative

Žürii: „Mitmekesine ja vaatemänguline töö, mille igast otsast paistis teostajate pühendumust ja töörõõmu.“

madis 3
Madis Ots

Reklaamikategooria tänavune üldine tase oli Kuldmuna 2020 reklaamižürii esimehe Madis Otsa hinnangul keskeltläbi väga hea ja kohati see kajastub ka shortlistides (kohati seetõttu, et mõnda kategooriasse oligi vähem töid esitataud, aga üldiselt – mida pikem shortlist, seda tugevam kategooria st oli, mida vaadata ja hinnata).

Nõuandeid tulevaseks Kuldmunaks:

Agentuur, kes Kuldmunale töö esitab, võiks endalt iga esitatava töö kohta küsida – miks me just selle töö konkursile saadame? Kas sellepärast, et see on suurepärane töö? Või sellepärast, et agentuur tegi selle töö oma suurimale kliendile, kellele sai lubatud töö Kuldmunale saata? Või oli see agentuuri ajaloo kalleim kampaania? Kriitikameel peaks säilima.

Madis Ots on täheldanud järgnevat seaduspära: kui esitada häid töid mitmetesse eri kategooriatesse, siis aitab see võidule kaasa – žüriid on erinevad, mängu tulevad subjektiivsus ja õnnefaktor. Aga eks see suure massiga tööde esitamine ole suurte agentuuride eelis.

Kuula Kuldmuna 2020 reklaamikategooria tagasiside-podcasti:

Tutvu kõigi Kuldmuna 2020 finaali- ja võidutöödega.

1920x1080px

Kuldmuna 2021 konkursil osalemiseks esita töö hiljemalt 4. mail 2021: kuldmuna.ee

Toimetas: Silja Oja, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt