20.07.2021

Aljona Kozlova: Globaalne sotsiaalmeedia e-kaubanduse turg kasvab lähiaastatel kuni 31%

Suurimate sotsiaalmeediaplatvormide esindaja Httpooli sõnul on koroonapandeemia märkimisväärselt suurendanud sotsiaalmeedia e-kaubanduse osakaalu ning prognoosib tubli kasvu jätkumist ka lähiaastatel.

Pildil Httpool Facebooki kliendilahenduste juht Aljona Kozlova

Httpool Facebooki kliendilahenduste juhi Aljona Kozlova sõnul tähendab sotisaalmeedia e-kaubandus eelkõige ostu sooritamist sotsiaalmeediaplatvormidel, ostlemiseks mõeldud mobiilirakendusi ning jaemüüjate erinevaid sotsiaalmeedia- ning virtuaalreaalsuse lahendusi.

„Facebook oli üks esimestest, kes juba ligi 10 aastat tagasi tutvustas oma platvormil e-ostlemise funktsioone, kuid just viimastel aastatel on valdkonnas toimunud hüppeline kasv,“ sõnas Kozlova ning lisas, et põhiliseks kasvuteguriks on olnud koroonapandeemia ning sellest tingitud digikanalite olulisuse tõus.

„Eelmisel aastal lõi Facebook Instagrami shop-funktsiooni, mis on mujal maailmas osutunud ülipopulaarseks, ning varsti peaks platvormisisene ostlemine saama võimalikuks ka Eestis. Hetkel on Eesti e-poodidel võimalik müüdavaid tooteid linkida Instagramis oma veebipoega,“ selgitas Kozlova. Ta lisas, et Global Industry Analysts uuringu põhjal on jätkuva pandeemia valguses oodata sotsiaalmeedia e-kaubanduse kasvu ligi 31%, mis on tingitud tarbijate digilembelisusest ning jaemüüjate vajadusest uue reaalsusega kohaneda.

„Sotsiaalmeedia e-kaubandusest võidavad kõik osapooled, sest müüjad saavad reaalajas ligipääsu olulistele tarbijate poolt tekitatud andmetele, mille najal oma müügitaktikaid kohandada, ning tarbijatel on lihtne avastada brände ning tooteid, mis tavaliste e-poodide puhul võivad märkamata jääda,“ selgitas Httpool Facebooki kliendilahenduste juht.

Hansaposti turundus- ja kommunikatsioonijuhi Maris Kivi sõnul võtsid nad sotsiaalmeedia e-kaubanduse kasutusele juba paar aastat tagasi seoses dünaamiliste reklaamidega. „Selleks et tooteid ära märkida ehk täägida, kasutame võimalusel brändipilte, millel on peal Hansapostis müügil olevad tooted. Lisaks kasutame tootespetsiifilistes Instagrami postitustes Swipe-Up linke, mis suunavad ostja toote veebilehele,“ selgitas Kivi ning lisas, et kasutavad tootepõhiseid tääge ka Facebooki loosipostituste puhul, mille osas on konversioonid kõige suuremad.

Kivi nendib, et e-tarbimise kasvu valguses ootavad nii nemad kui ka nende kliendid väga platvormisisese ostlemise funktsiooni saabumist Eestisse, et lihtsustada tarbija kasutajakogemust. „USAs see juba toimib ning just nüüd, COVID kriisi tingimustes, kus e-tarbimine on kordades kasvanud viimase pooleteise aastaga, oleks selle võimaluse lisamine ning kasutamine väga põhjendatud. Teisalt on positiivne, et praegune lahendus on olemas, kuna annab võimaluse inimestel postitust nähes infot konkreetse toote kohta saada,“ sõnas Hansaposti turundus- ja kommunikatsioonijuht.

Kõik uudised