Kampaania materjalide seast leiab üheksa õpetlikku kogemuslugu, mis põhinevad reaalsetel juhtumitel – muudetud on vaid nimesid ja üksikasju – ning iga loo juurde on lisatud nõuanded taolistest olukordadest hoidumiseks.
Tänasest algab neli nädalat kestev üleriigiline tarbijaid hariv teavituskampaania, mille eesmärgiks on juhtida tähelepanu internetikäitumisele ning sellele, kuidas ühe hooletu klikiga võib kaasneda hulgaliselt probleeme ning isegi finantskahju. Kampaania eestvedajaks on Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (TTJA).
Kampaania materjalide seast leiab üheksa õpetlikku kogemuslugu, mis põhinevad reaalsetel juhtumitel – muudetud on vaid nimesid ja üksikasju – ning iga loo juurde on lisatud nõuanded taolistest olukordadest hoidumiseks.
„Kampaania põhisõnum – ära kliki endale liigseid kohustusi – võtabki lühidalt kokku probleemi tuuma: veebikeskkonnas tehinguid tehes ja klikkide kaudu asju soetades ei pruugi inimene hoomata, milliseid tagajärgi võib näiliselt ohutu hiireklõps kaasa tuua,” sõnab Tammaru. “Paraku pöördutakse tarbijakaitse poole enamasti pärast seda, kui ostud juba sooritatud. Siis ei pruugi enam olla meil võimalik inimest aidata, kui ta on tehingut tehes „nõustunud kõikide tingimustega“ ja „kinnitanud nende läbilugemise“.
Seetõttu anname endast parima, et probleeme ennetada ning teadmatusest tulenenud halbu ostuotsuseid ära hoida. Kui pole päris kindel, ära kliki – tee vajalik eeltöö, uuri kaupleja tausta, tutvu tingimustega ja vajadusel küsi meilt nõu.”
Kampaania materjalid ning tarbijate kogemuslood leiab TTJA kodulehelt. Kampaania loovmaterjalid pärinevad aastast 2022, nende autoriks on agentuur Jopp Creative. Materjalide levitamisel on tänavu abiks agentuur MediaBroker.
Toimetas: Siim Kera, TULI