10.11.2020

Aidis Dalikas: eduka turundusstrateegia jaoks ei ole vaja viit erinevat agentuuri

Ajal, mil üha suurem osa turundusest liigub veebi, kiirustavad ettevõtted leidma endale partneriks uusi digikanalitele keskendunud agentuure. Oluline on aga tegutseda mitte vaid erinevate kanalite lõikes, vaid pidada silmas ühtset kanalite ülest lähenemist ja keskset äristrateegiat. SOMA agentuuri ja HAVAS Creative Vilniuse arendusjuht Aidis Dalikas ei kahtle, et reklaami- ja kommunikatsioonibürood on sunnitud oma suunda muutma.

Tema sõnul eeldavad traditsiooniliste reklaamiagentuuride kliendid üha enam digitaalseid lahendusi, samas kui digiagentuuridelt oodatakse, et lisaks veebilahendustele tuleksid nad välja loovideedega ja kohandaksid neid ka traditsiooniliste reklaamikanalite jaoks.

Turunduse tulevik – integreeritud agentuurid

Dalikase sõnul kalduvad ettevõtted endiselt oma reklaami- ja kommunikatsioonivajadusi agentuuri tüübi järgi ära jagama. Telereklaami loomingulise idee otsimisel võetakse ühendust loovagentuuriga. Kui on aga soov oma Facebooki või Instagrami strateegiat uuendada, siis valitakse sotsiaalmeediaagentuur, ning Google AdWordsi kampaania jaoks pöördutakse digimeedia partneri poole.

‘’Selline jagunemine kaotab järk-järgult oma eesmärki. Me ei peaks mõtlema enam üksikute kanalite nagu TV, trükimeedia, online, sotsiaalmeedia strateegiatele, vaid kommunikatsioonile tervikuna ning samuti ettevõtte ärieesmärkidele,” arvab Dalikas.

Turundusmaastik on muutumas – tugev sõnum ja kutsuv loovidee on reklaamkampaanias hädavajalik, samal ajal kui selle sisu peab olema kohandatav igas kanalis.

Leedu turunduseksperdi hinnagul on tulevikus üha enam agentuure, kes suudavad hallata kogu brändi loomingulist kontseptsiooni ühe tervikuna, jagamata seda eraldi kanalite lõikes. Igal aastal lisandub turunduskommunikatsiooni agentuure, kes suudavad pakkuda digitaalset sisu, avalike suhete haldamist, traditsioonilist meediat ja muid teenuseid ühest ettevõttest.

See on kasulik ka klientidele, kuna enam ei ole vaja viie erineva agentuuri vahel edasi-tagasi liikuda ja mitme kanali jaoks strateegiaid kokku klopsida. Nii saab kõiki kanaleid hõlmava ühtse lahenduse ühest ja samast agentuurist.

Mistahes tulemusi peab saama mõõta

Aidis Dalikas toob ka välja, et siiani kipub valitsema arusaam, et ainult veebiturunduse ja -kommunikatsiooni tulemusi ning mõju saab mõõta. Samal ajal aga tundub nagu telereklaamid, trükimeedia ning teised traditsioonilised kanalid oleksid kättesaamatumad ja oma olemuselt ka kuidagi hoomamatumad kui teised kanalid.

“Olen nõus, et varem oli keeruline hinnata, millist mõju brändile telereklaam, artikkel või raadioülekanne potentsiaalselt avaldab, aga täna on ka selle arvutamiseks erinevaid viise. Seega peaksime häid (ja mõõdetavaid) tulemusi nõudma mitte ainult digiagentuuridelt, vaid ka kõigilt teistelt - ja kommunikatsiooniteenuste pakkujatelt ning -kanalitelt, ” räägib Dalikas oma kogemusest.

Dalikas lisab, et ettevõtted ja brändid ei tohiks keskenduda ainult kampaania välimusele ja klikkidele, kuna see ei pruugi anda pikaajalisi tulemusi. Tema sõnul on oluline mõeldaa mitte ainult sellele, kuidas kliente praegu kiirelt juurde leida, vaid ka kuidas hoida kliente pikemas perspektiivis

Leia agentuur, mis aitab su äril kasvada

Reklaami- või kommunikatsioonibüroo valimisel soovitab Dalikas kõigepealt hinnata, millises keskkonnas (digitaalses või füüsilises) ettevõte eelkõige tegutseb, ning mõelda potentsiaalsele turunduseelarvele.

Väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted alustavad sageli digitaalsest reklaamist. Seal on võimalik oma reklaamieelarve peensusteni planeerida ja ära kasutada, levitada oma sõnumeid vastavalt kitsale sihtgrupile, ja ka kergesti näha, milline sisu toote või teenuse jaoks kõige paremini sobib. Kasvades hakkavad ettevõtted soovima ka tele- ja trükireklaami ning muid loovlahendusi, samuti erinevaid meediaplaneerimise või PR teenuseid.

Ideaalsel juhul võiks kõiki neid teenuseid pakkuda üks agentuur mitme erineva asemel. See aitab vältida mõttetuid vaidlusi erinevate osapoolte vahel ja ka võimalikke vasturääkivusi edastatud sõnumites, mis võib juhtuda siis, kui erinevad agentuurid tegutsevad sama ettevõtte nimel erinevates kanalites.

„Agentuuridel on käes muutuste aeg. Nad peavad laiendama oma tegevusvaldkonda, võtma tööle erinevaid spetsialiste, et kasvatada majasisest pädevust, teadma rohkem ja vastama klientide üha muutuvatele nõudmistele. Loodan, et ettevõtted teevad koostööd agentuuridega, kus jälgitakse kliendi jaoks kampaaniate tulemuslikkust mitte ainult üksikutes kanalites, vaid tervikuna,” lisab Dalikas.

Aidis Dalikas jagab oma kogemusi ja soovitusi 11. novembril toimuval online turunduskonverentsil Full Digital.

Lisaks astuvad konverentsil üles Google rakenduste kasvujuht Leo Gujis, BBDO New Yorgi asepresident Pebble GohModash.io asutaja Avery Schrader, Wolt Baltikumi  Doris Rozdestvenski, Havas Digital Eesti juht Toomas Tepomes ja teised turunduseksperdid.

Rohkem infot konverentsi ja esinejate kohta: https://www.fulldigital.ee/

Konverentsil osalemine on TULI liikmete jaoks 25% soodsam, leia sooduskood TULI liikmele sektsioonist.

Kõik uudised