14.06.2023

20 parimat AI turundustööriista, mille abil oma ettevõtet 2023. aastal kasvatada

Tehisintellekti (AI) kasutamine turunduses on jõudnud peavoolu. Raske oleks leida ettevõtteid – nii suuri kui ka väikeseid –, mis ei kasuta oma brändi või toodete reklaamimiseks parimaid AI turundustööriistu. Toome sinuni mõned populaarsed tööriistad.

Foto: Smarter Communities

Tehisintellektil põhinev turundustööriist on tarkvara või platvorm, mis kasutab AI-tehnoloogiat automatiseeritud otsuste tegemiseks. Need otsused põhinevad kogutud andmetel, mida analüüsitakse ja tõlgendatakse võttes arvesse turundustrende. Eesmärk on välja töötada turundusstrateegia, mis näeb ette ostja järgmise sammu.

Kõik see toimub reaalajas ilma inimese sekkumiseta. Võime teha automatiseeritud otsuseid valguskiirusel muudab tehisintellektil põhinevad turundustööriistad ettevõtete jaoks atraktiivseks. 

Järgnevalt toome välja 20 parimat tehisintellektil põhinevat tööriista, mida turunduses kasutada. Siinjuures peab meeles pidama, et kasutajakogemust on hinnatud inglise keele baasil.

1. Phrasee

  • Ideaalne tõhusa reklaamiteksti avastamiseks ja loomiseks.

Phrasee on AI-tööriist, mis keskendub “brändi keele optimeerimisele”. See tehisintellektil põhinev turundusplatvorm tõhustab ettevõtte reklaamtekstides kasutatavat brändikeelt. See võib luua tekste nii e-kirjade, Instagrami, Facebooki kui ka isegi tõuketeadete jaoks, kasutades selleks loomuliku keele genereerimise süsteemi koos masinõppe algoritmiga. Tulemuseks on tekst, mis sarnaneb inimese kirjutatule ning on tõhus ja brändiga kooskõlas. Phrasee klientide hulka kuuluvad nt Virgin ja Domino.

2. SEMrush

  • Positsiooni jälgimine võimaldab näha sihitud märksõnade asetust.

SEMrush on SEO tööriistade Šveitsi armeenuga. Sellega on võimalik teha SEO-d, sisuturunduse kampaaniaid, sotsiaalmeedia turundust, analüütikat ja palju muud. Üks selle tugevamaid omadusi on asetuse jälgija. See annab ettevõtetele võimaluse jälgida enda märksõnade asetust võrreldes neid oma konkurentide veebilehtedega. SEMrush võimaldab näha isegi seda, kus sinu veebileht asetseb võrreldes Google’i 100 parima orgaanilise või tasulise tulemuse suhtes.

Teine suurepärane funktsioon on selle sisuturunduse tööriistakomplekt. See võimaldab kasutajatel teha teemaotsinguid, et teada saada, mis trendib ja seda arvesse võttes luua sisuturundusplaane. SEMrushi tutvustuses on kirjas, et nende kliendiks on ka populaarne eetilise nahahoolduse bränd Lush Cosmetics.

3. Seventh Sense

  • Meiliturunduse kampaaniate optimeerimine.

Tehisintellektil põhinev meiliturunduse kampaaniatööriist Seventh Sense tagab selle, et sinu e-kirjad saadetakse igale kliendile just neile sobival ajal. See isikupärastatud teenus võimaldab turundajatel oma (potentsiaalsete) klientidega paremini suhelda, teades, et meilid avatakse kõige optimaalsemal ajal.

Seventh Sense’i platvorm aitab suurendada ka meilide edastamist, mis parandab saatja mainet ehk skoori. See on oluline parameeter ettevõtetele, kes saadavad nädalas sadu või tuhandeid e-kirju. Seventh Sense on loodud töötama ainult Hubspoti ja Marketo’ga.

4. Smartwriter.ai

  • Ideaalne isikupärastatud e-kirjade loomiseks.

Smartwriter.ai aitab automatiseerida uutele kontaktidele e-kirjade saatmist. See tehisintellektil põhinev tööriist loob kliendi huvi äratamiseks isikupärastatud meilisõnumi, sealhulgas isikliku teemarea. Samuti pakub see tagasilinkide ning Shopify toote pealkirja ja kirjelduse loomist.

Seda on võimalik integreerida ka teiste kolmandate osapoolte tööriistade ja platvormidega.

5. Optimove

  • Optimove sisseehitatud robot optimaalseks turundamiseks.

Optimove on AI-põhiste turundusfunktsioonidega kliendiandmete platvorm. See aitab koguda andmeid erinevatelt platvormidelt, et pakkuda ühtset ülevaadet kogu teabest ühel töölaual. Ettevõtted saavad teavet analüüsida või jagada ning selle põhjal hõlpsalt turundusstrateegiad teha.

Optimove võtab arvesse ka kadu ja soovitab, millistest kampaaniatest loobuda ning annab teada, millised kliendid puutuvad ettevõtte suhtlusega liiga palju kokku.

Tehisintellektil põhinevad sisuturunduse tööriistad

6. Grammarly

  • Võimas grammatika ja õigekirjakontroll.

Grammarly on üks parimaid tasuta turundustööriistu mistahes ettevõtte jaoks, kes suhtleb inglise keeles. See võimaldab ettevõtetel oma tekste veel kontrollida, et veenduda, et need on lihvitud ja professionaalsed.

Sellel on ülitäpne AI, mis kontrollib veebis reaalajas õigekirja ja grammatikat. Sul on võimalik see installida ka Google Chrome’i laiendusena. Võimsamad funktsioonid nagu tooni, selguse ja stiili kontrollimine, on saadaval Premium ja Business pakettides.

7. MarketMuse

  • Rohkesõnalise sisu loomine ja optimeerimine, SEO.

MarketMuse tunneb uhkust selle üle, et nad kasutavad AI-tehnoloogiat kõigis oma teenustes. Tööriist on mõeldud ettevõtetele, kes vajavad abi optimeeritud pika sisu (nt meilid, müügitekstid, maandumislehed või artiklid) koostamisel.

Kõigepealt teeb MarketMuse teema kohta põhjaliku AI-uuringu. Seejärel koostab esimese mustandi, mis aitab kasutajatel tekstiga alustada. See sisaldab ka KPI-sid ja sisujuhendit. Kasutajad saavad jätkata teksti redigeerimist sisseehitatud redaktori abil ja toimetada seda vastavalt AI soovitustele.

8. Acrolinx

  • Acrolinx hindab olemasolevat sisu nii, et see vastaks brändi mõõdikutele ja juhistele.

See tehisintellektil töötav turundustarkvara parandab sisu kvaliteeti, et see vastaks brändi parameetritele. Suured ettevõtted nagu Google ja Amazon kasutavad tööriista, et tagada oma turundussisu ühtivuse brändiga. Sul on võimalik määrata teksti stiili, tooni, grammatikakasutust ja isegi lisada ettevõttepõhiseid sõnastusi. Acrolinx vaatab sisu läbi ja pakub parendusettepanekuid.

9. InstaText

  • Kontrollib elementaarset grammatikat ja õigekirja, säilitades samal ajal ka kirjaniku hääle.

InstaText on Grammarlyga sarnane veebipõhine AI-kirjutamistööriist. See täidab põhifunktsioone, nagu grammatika ja õigekirjakontroll, kuid läheb sealt sammu edasi kirjutades lauseid ümber nii, et tekst oleks paremini loetav. Selle kõige olulisem omadus on võime tagada kirjutaja tooni ja stiili säilimine vaatamata ümberkirjutamisele. See on oluline brändide jaoks, kes soovivad säilitada oma autentse hääle kogu oma suhtluses.

Veel üks suurepärane InstaTexti funktsioon on see, et sul on võimalik määrata mitu märksõna, mis sisestatakse teksti muutmata kujul, säästes aega teksti toimetamisel. 

10. DeepL

  • Failide ja dokumentide kiire ja täpne tõlge.

Ettevõttel, mis teenindab globaalset turgu, on kasulik oma turundussisu täpselt tõlkida. DeepL on võimas AI-tööriist, mis tõlgib dokumendid ja failid mitmesse populaarsesse keelde. Lisaks teksti sõna-sõnalt tõlkimisele lisab DeepL peeneid nüansse ja sõnu, millest mõnel suurimal tõlketööriistal nagu Google ja Microsoft on raskusi aru saada. Lõpptulemuseks on ladus tekst, mis on täpne ja kergesti loetav.

11. Jasper.ai

  • Automatiseerib sisuturunduse strateegia.

Kunagi Conversion.ai nime all tuntud Jasper on täiustatud tehisintellekti turundustööriist, mille eesmärk on luua kvaliteetseid reklaamtekste, e-kirju, maandumislehti, artikleid või sotsiaalmeedia postitusi. See tööriist kasutab inimkõlalise teksti kirjutamiseks OpenAI välja töötatud GPT3 mudelit. Sellel on ka sisseehitatud mallid AIDA, Feature to Benefit’i, PASi ja Before-After-Bridge Framework’i jaoks. Kõik, mida sa pead tegema, on lisama oma kaubamärgi nime või toote ja see genereerib sulle vajaliku teksti.

Seda võimsat tehisintellekti kasutades saavad e-poed koostada ka tootekirjeldusi. Jasper võib luua Amazoni toodetele kirjeldusi või tuua välja toote põhipunktid ning kirjutada pealkirju ja metakirjeldusi ühe nupuvajutusega.

AI-juturobotid ja jälgimistööriistad

12. Chatfuel

  • Klientidele ööpäevaringselt saadaval, lihtne lohistamisfunktsiooniga tööriist.

Chatfuel on turul üks enimkasutatavaid juturoboteid. See aitab korduma kippuvaid küsimusi (KKK) automatiseerida ja müügikontakte ette valmistada enne kui need suunatakse müügiesindajale.

Samuti pakub see integreeringuid mitmesuguste kolmandate osapoolte tööriistadega nagu Calendly, Shopify või Google Sheets. Neil on isegi API juhuks, kui sul on vaja enda süsteemi jaoks kohandatud integratsiooni.

13. MobileMonkey

  • Reaalajas mitmel platvormil töötav juturobot, suurepärane B2C tööriist.

Mobile Monkey võimaldab ettevõtetel hõlpsasti oma turundusvestluste sisu hallata andes neile tööriistad, mille abil luua juturobot, mis toimib mitmel platvormil. Sellel on vestluste jaoks ühine postkast, mis sisaldab integratsioonide tööriistu mistahes kampaania hõlpsaks skaleerimiseks. Nad pakuvad ka InstaChampi suurepärast turunduse juturobotit, mis on mõeldud Instagramis tegutsevatele ettevõtetele.

14. ManyChat

  • Salvestab telefoninumbreid ja e-posti aadresse.

Manychat on end AI vestlusrobotite maailmas silmapaistvana tõestanud. Seda on lihtne kasutada ning see on nutikalt müügiks ja turunduseks kujundatud. ManyChat keskendub peamiselt Facebook Messengerile, kuid neil on ka Instagram Directi tugi. Seda tehisintellekti tööriista saab kasutada koodi tundmata ja nad lubavad, et igaüks saab roboti seadistatud kõigest 20 minutiga.

SEO AI-tööriistad

15. GrowthBar

  • Suurepärane sisuloomise funktsiooniga tööriist.

GrowthBar kasutab sisu loomise automatiseerimiseks GPT-3 AI-d. See soovitab märksõnu, täpset sõnade arvu, linke, pilte ja palju muud. Tööriist on võimeline pakkuma ulatuslikku tagasilinkimist ja looma blogipostituse sisuplaani. Saadaval on ka Chrome’i laiendus.

GPT-3 AI tehnoloogia töötas välja OpenAI, ettevõte, mille kaasasutaja on Elon Musk. See on esimene tehisintellektil põhinev tehnoloogia, mis on läbinud Turingi testi, mis kinnitab, et kirjutatud koopia kõlab võimalikult inimlikult.

16. Surfer SEO

  • Mugav SERP (Search Engine Results Page) monitooring.

SEO Surfer on lihtsasti kasutatav AI-veebitööriist, mis on loodud blogipostituste, artiklite ja muude tekstide optimeerimiseks. See on mõeldud tehnilisema SEO jaoks, võimaldades kasutajatel olemasolevaid tekste auditeerida ja neid konkurentidega võrrelda. Surfer võimaldab Google’i BERT-meetodi abil märksõnu hinnata ja sellel on sisu analüüsimiseks üle 500 pingerea mõõdiku.

17. Frase.io

  • Sisu ülevaate tarkvara.

Frase.io võimaldab luua SEO optimeeritud sisu paremini ja kiiremini. Kui oled teema sisestanud, tõmbab Frase automaatselt alla andmed samu märksõnu kasutavatelt parimatelt veebilehtedelt ja võrdleb neid. Seejärel loob see AI turundustööriist SEO-sõbraliku ülevaate, mis võimaldab sul kirjutada sisu, mis asetseks otsingutulemustes kõrgemal kohal.

Frase annab sinu sisule hinnangu. Mida kõrgem on skoor, seda paremini asetseb kirjutatud sisu konkurentidega võrreldes.

Tehisintellektil põhinevad sotsiaalmeedia tööriistad

18. Smartly.io

  • Võimaldab reklaamide loomingulist testimist mitmel platvormil.

Smartly.io on tehisintellektil põhinev reklaamiturundustööriist, mis võimaldab meeskondadel planeerida, testida ja oma sihtrühmale esitada ainult kõige paremini toimivaid reklaame. See integreerub erinevate suuremate platvormidega nagu Facebook, Snapchat, Pinterest ja Instagram, võimaldades ettevõtetel hallata kogu oma reklaamiturundust ühel töölaual.

Üks Smartly.io tugevusi on, et see võimaldab modulaarset reklaamide testimist erinevates kanalites. Nii saavad ettevõtted näha, millised reklaamikujundused toimivad kõige paremini.

19. Emplifi.io

  • Mõjuisikute turunduses ehk influencerturunduses avastamiseks ja jälgimiseks.

Emplifi.io on sotsiaalmeedia haldamise AI turundustööriist, mis aitab hallata kõiki sotsiaalmeedia profiile ühel töölaual. Sellega on võimalik kampaaniaid jälgida, et näha nende toimivust.

Selle parim kasutusviis on aga ettevõtte mõjutajaturunduse jälgimine. Ühtne töölaud võimaldab sul oma mõjuisikuid leida, kontrollida ja nendega ühendust pidada. Emplifi.io pakub ka ülevaateanalüüsi ja võimaldab postitusi ajastada, et saada parimaid tulemusi.

Seda tööriista kasutavad oma turunduses ka suured ettevõtted nagu McDonald’s, Pinterest, Instagram ja YouTube.

Kõikehõlmav AI-tööriist

20. Brand24

  • Võimas sotsiaalmeedia maine jälgija.

Iga ettevõtte jaoks on maine väga oluline. Brand24 võimsa tehisintellektil põhineva sotsiaalmeedia jälgimise tööriista abil saavad brändid reaalajas jälgida ettevõtte kohta positiivset ja negatiivset tagasisidet. See analüüsib vestlusi brändi, toodete ja konkurentide kohta kogu veebis.

Lisaks brändi maine jälgimisele võimaldab see hinnata ka turunduskampaaniaid ja lahendada esilekerkivaid probleeme enne, kui need käest lähevad.

Autor: Liis Suuk
Toimetas: Kärt Tomp, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt