31.01.2023

Mida teised veel ei tee ehk 3D-erilahendused turunduses

Coca-Cola, Warner Bros, eBay, Nike, Louis Vuitton ja Netflix on mõned näited brändidest, kes on oma kampaaniates või mujal 3D-printi proovinud. Eesti suurimat 3D-printerit omava 3D MAXi tegevjuht Raiko Kokmann ütleb, et huvi 3D-prindi vastu on tõusujoones, aga kohalikul turundusmaastikul on põnevam aeg kindlasti veel ees. Katsetajaid on täna veel piisavalt vähe ja võimalus eristuvate lahendustega silma jääda seetõttu suurem.

3D-prindi kasvõi Shreki pea! Foto: 3D MAX

3D MAX on ürituste raames juba põnevaid töid teinud, näiteks “Tantsud tähtedega” ja “EMA” võidukarikad; elusuuruses Jüri Ratase kuju; suvel Eesti teedele jõudva uue kodumaise elektriauto EEV elusuuruses 3D prototüüp ja StartUp Day jaoks loodud ükssarvik.

“Turunduskampaaniate vaatenurgast on talv olnud meie jaoks vaiksem aeg, aga loodame, et kevad päästab kujutlusvõime valla ja tuleb uusi ja huvitavaid päringuid,” kommenteerib Raiko.

Mis olukordades aga üldse võiks 3D-printi kaaluda?

Meened ja reklaamkingitused

Messidel, üritustel või lihtsalt igapäevases kliendisuhtluses tekib aeg-ajalt vajadus toota erinevaid meeneid või reklaamkinke. 3D-prindiga saab teha loovaid ja omanäolisi lahendusi nii nimesiltidele kui ka näiteks logo kuvamiseks üritustel ja/või kontori vastuvõturuumis. Toota saab näiteks unikaalseid karikaid, töötajate sünnipäeva- või jõulukinke ja Coca-Cola näitel ka klienti ennast.

Toodete näidised, prototüüpimine ja kaasav disain
Hea viis inimeste kaasamiseks on anda neile võimalus rääkida kaasa uue toote kujundamises või miks ka mitte vana täiendamises või ümbertegemises. Parimaid disaine saab kiirelt välja printida ning nende menu kontaktüritustel katsetada. Sellist võimalust kasutas hästi ära näiteks Volkswagen, et suurendada Polode läbimüüki.

Guerilla turundusvälimeedia ja fotolõksud

Kui oled kustahes maailmas kokku puutunud üleelusuuruste objektidega, mis kiiresti su tähelepanu haaravad, siis tea, et tänapäevaste 3D-printeritega saab selliseid asju printida kiiremini, suuremalt ja parema lõppviimistlusega kui eales varem. Üks on kindel – tähelepanu ja kasutajate loodud sisu genereerivad sellised lahendused kordades rohkem kui mistahes klassikalised reklaamid.

3d jyri ratas
Tantsusaateks valmistatud Jüri Ratas 3D-kuju. Foto: 3D MAX
headphones
Võib ka kõrvaklappe 3D-printida. Foto: 3D MAX

Rekvisiidid & maskotid

3D-prindiga saab lasta kujutlusvõimel lennata, kuju ja suuruse osas pole mingeid piiranguid. Kui näiteks Hollywood on 3D-prinditud rekvisiidid ammu omaks võtnud, siis kohalikel vaateakendel või ürituste erilahendustes on kasvupotentsiaali küll ja veel.

“Inimeste teadlikkus 3D-prindi võimalustest pole ajale järele jõudnud,” ütleb Raiko.
”Tihti ei kujutata üldse ette, kui keerukaid ja detailseid asju me suudame teha.”

Nagu tööstuses, võib ka turunduses 3D-prinditud alternatiivi kasutamine olla nii ajaliselt kui eelarveliselt suur võit. Kui palju see siis ikkagi maksab? 

“See sõltub prinditava objekti suurusest, materjalist, keerukusest, lõppviimistlusest ja mitmetest muudest detailidest,” jätab Raiko täpse numbri nimetamata. “Pakume terviklahendust alates konsultatsioonist ja vajadusel skaneerimisest/3D-mudeli loomisest kuni lõppviimistluseni välja, nii et hind sõltub paljudest osadest. Oluline on ehk teada, et meie disainer teab väga täpselt masinate võimekust ja oskab seeläbi klienti ausalt suunata ja öelda, kas 3D-print on tema soovitud toote jaoks parim lahendus või mitte.”

Autor: 3D MAX
Toimetas: Siim Kera, TULI

 

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt