Täna sai avalöögi kampaania, mis tõmbab tähelepanu teist tüüpi diabeedile
Maailmas on umbes 800 miljonit diabeetikut, kellest vaid pooled saavad vastavat ravi. Eestis on diabeedi diagnoosiga inimesi üle 100 000, ent arvatakse, et umbes 70 000 inimest põeb teist tüüpi diabeeti enese teadmata. Probleemile tõmbab tähelepanu täna startinud kampaania.
November on diabeedi teadlikkuse kuu ning 14. novembril tähistatakse rahvusvahelist diabeedipäeva. Juba kuuendat aastat korraldatakse Eesti Laste ja Noorte Diabeedi Ühingu ja heategevuslikku liikumisüritust, et toetada diabeetikuid ja nende peresid. Sel aastal toimub diabeedikõnd 16. novembril kell 12 Kadrioru pargis.
„Diabeet on tõsine haigus, millesse haigestujate osakaal paraku aina kasvab,” selgitab Eesti Laste ja Noorte Diabeedi Ühingu tegevjuht Kristi Peegel. „Sel aastal on fookuses just teist tüüpi diabeet, mis on ainevahetushäire – inimese kehas on olemas insuliin, kuid organism ei oska seda efektiivselt ära kasutada. Peamisteks põhjusteks rasvumine ja ülekaal. Teist tüüpi diabeeti põeb u 100 000 inimest Eestis, kellest 30% ei ole küll ametlikku diagnoosi saanud, ent on juba haiged. Teist tüüpi diabeet on osaliselt ennetatav ning hea dieediga vähendame haigestumise riski. Ning just sinna on sel aastal suunatud ka meie teadlikkuse kampaania teravik.”
Kampaania autoriks on loovagentuur Good Bits Studio. Ettevõtte partner ja loovjuht Johan Kallas sõnab, et eesmärk oli näidata diabeedi ja dieedi omavahelist seost ja seda nii haiguse ennetamisel kui ka diabeediga koos elamisel.
„Kuna tegemist on MTÜ-ga, kus eelarve on väga väike, pidime leidma silmatorkava ja nutika lahenduse minimaalsete vahenditega,” ütleb Kallas. „Meil agentuuris on loovjuhtide vahel oma väike nali: kui eelarve on olematu, aga ootused on endiselt suured, siis ütleme üksteisele muiates, et tee lihtsalt midagi lihtsat ja geniaalset. Kui see alati nii lihtne oleks, poleks turunduseelarvet üldse vajagi.”
Kallasele tundub, et seekord nad suutsid selle nutika ja lihtsa lahenduse leida. Eelarve ei olnud suur, kuid õnneks jagus aega.
„See andis võimaluse lasta mõtetel rahulikult settida ja mitme nädala jooksul aeg-ajalt uusi brainstorm’e teha,” räägib Kallas. „Ühel hetkel märkasime, et sõnas diabeet ongi peidus sõna dieet. Endalegi üllatuseks – olles seda kampaaniat teinud juba mitu aastat – polnud me seda seost varem tähele pannud. See oligi meie jaoks see heureka-hetk. Seda diabeedi ja toitumise vahelist seost tahtsimegi näidata. Diabeet on tihedalt seotud elustiilivalikutega ning nüüd saab iga vaataja mõelda, kas tema igapäevased otsused toetavad tervislikku dieeti või suurendavad riski haigestuda teist tüüpi diabeeti. Meie valikud mõjutavad sõna otseses mõttes meie tervist.”
Tiim:
Klient: Diabeedikool
Loovjuht: Johan Kallas
Copy: Johan Kallas, Mihkel Virkus, Karl Uibo
Projektijuhtimine: Tiina Marandi, Gerda Triin Hääl
Autor: Good Bits Studio
Toimetas: Siim Kera, TULI