Uuring: 91% Eestimaa inimestest on muutnud oma senist käitumist
Seoses varakevadel alanud eriolukorraga on 91% eestlastest muutnud oma seniseid ostu- ja käitumisharjumusi, selgus väikelaenude väljastaja Credit24 tellitud uuringust. Lätis on 86% ning Leedus 92% vastanutest teinud ümberkorraldusi oma elus tulenevalt koroonaviiruse levikust.
Aprilli esimesel nädalal Nordstati ja Dentsu Aegise poolt läbi viidud uuringust ilmnes, et kolme kuu jooksul mõnd ostu planeerinud inimestest on keskmiselt 46% otsustanud selle eriolukorra tõttu edasi lükata. Samas kavatsetakse enim osta just koduga seotud kaupu. Sääraseid väljaminekuid plaanib teha 33% vastanutest.
Credit24 tegevjuht Ivo Popp sõnas, et kevaditi on saanud traditsiooniks koduga seotud väljaminekute kasv. „Uuringust selgub, et kuigi inimesed piiravad oma väljaminekuid, ollakse ettevõtlikud just oma kodu kevade saabumisel uuendama ja remontima. Inimesed on finantskäitumises üha vastutustundlikumad ning planeeritud oste lükatakse edasi seni, kuni on selge, kui kaua praegune eriolukord kestab või millised on selle pikemaajalised mõjud nende ostujõule,“ ütles Ivo Popp uuringu tulemusi kommenteerides.
Kulutused autodele
Hooaja vahetusel tõusevad tavaliselt autoomanike kulutused sõiduki hooldamisele. Seetõttu on just autoremont üks valdkondadest, millega seotud väljaminekuid kõige vähem kavatsetakse piirata, selgus uuringust.
Kui uue auto ostmise edasi lükkamist järgneva kolme kuu jooksul tunnistas 13% vastanutest, leidis 8%, et kavatseb sarnaselt käituda autohooldusega. „Kui uue auto ostmine ei ole praegusel keerulisel ajal prioriteetne tegevus, on juba olemas olev auto siiski vajalik tarbeese ning selle hoolduse jaoks planeeritud kulutusi ei ole lihtne edasi lükata. Kevadel vajavad välja vahetamist sageli kulunud autorehvid või annab endast märku korraline hooldusvajadus,“ nentis Credit24 tegevjuht.
Vähem mööblit
Uuringust selgus, et kõige enam on vähenenud uue mööbli ostuga seotud kulutused. Koguni 20% vastanutest märkis, et järgneva 3 kuu sisse planeeritud uue mööbli soetamine lükkub edasi.
Lisaks andis uuring vastuse e-kaubanduse populaarsuse kohta. Lõige aktiivsemad on e-kaubanduse võimalusi kasutama leedukad, kellest on eriolukorra ajal online kanalites oste sooritanud 37%. Eestlastest on e-kaubandust kasutanud 31% ning lätlastest 25% vastanutest.
Igast Balti riigist osales uuringus 1000 inimest.
Credit24 (credit24.ee) on Turundajate Liidu (TULI) liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. Liitu kuulub praegu 76 ettevõtet.