02.12.2020

Valminud on 2021. aasta rahvaloenduse logo ja graafiline identiteet

Kõiki Eesti inimesi puudutava rahva ja eluruumide loendusega aitavad esmatutvust luua kampaania äsja valminud logo, hüüdlause ja nüüdsest avatud sotsiaalmeediakanalite kontod. Rahvaloenduse visuaalse identiteedi töötas välja loovagentuur Kontuur Leo Burnett.

Rahvaloendus 2021

2021. aasta rahva ja eluruumide loendus tuleb eriline põhjusel, et selle juures on väga suur osa meil endil, see tähendab eestlastel ja Eestis elavatel inimestel. Esimest korda rahvaloenduste ajaloos toimub eelseisev rahvaloendus – nagu Eestile kui innovatiivsele IT-riigile kohane – võimalikult suures osas registriandmete põhjal. See on suur muudatus ja suur samm, mis kajastub ka rahvaloenduse nimetuses “Suur Eesti rahva loendus”.

Sõna „suur“ rõhutab selgelt, et juhtumas on midagi suurt ja tähtsat. Midagi, milleks peab kokku tulema terve rahvas. Sügavam tähendus seisneb aga selles, et niisugusel kujul toimub loendus viimast korda. Edaspidi viiakse loendusi läbi registripõhiselt. Seega ongi meil vaja teha veel see üks viimane suur ja ühine pingutus. Täpsematest loenduse üldistest sõnumitest ja etapisõnumitest räägib statistikaamet juba lähemalt uuel aastal.

image006

2021. aasta rahvaloenduse hüüdlauseks saab olema “Eesti loeb!”, mis tähendab, et toimub kõigi kodanike loendamine. „Eesti loeb!“ tähendab ka seda, et Eesti riigil ja rahval on mõjujõudu. Meid on arvult küll vähe, aga innovatiivse e-riigina oleme mõjult suured. Veel märgib hüüdlause „Eesti loeb!“ seda, et Eesti on kodanikule tähtis. Ta tahab osaleda Eestiga seotud ettevõtmistes ja tunneb selle üle uhkust.

Sõnapaari “Eesti loeb!” saab rahvaloenduse aktiivse perioodi ajal üle kanda ka kohalikule tasandile. Näiteks aitavad selle edasiarendused “Rakvere loeb!” ja “Põlva loeb!” edastada, et Rakvere ja Põlva kandis toimub rahvaloenduse aktiivne faas, liiguvad ringi rahvaloendajad. Teksti “Mina loen!” saab trükkida rahvaloendaja särgile või märgile, teavitamaks inimest sellest, mis ametimees või -naine see on, kes parajasti ukse taga kella laseb.

Visuaalse identiteedi töötas välja agentuur Kontuur Leo Burnett ning see võetakse esmalt kasutusele aasta lõpus valmival rahvaloenduse veebilehel. Samuti kasutatakse loenduse visuaalset identiteeti ka testküsimustiku juures. Esimene otsene side inimestega tekib tänapäevases digitaalses maailmas loomulikult rahvaloenduse sotsiaalmeedia abil. Arvestades koroonaviirusest tingitud olukorda ja piiranguid, on sellel praegu tavapärasest veelgi tähtsam roll. Sotsiaalmeedia vahendusel hakkab statistikaamet loenduse kohta jagama kõige uuemat infot ning samal ajal on see koht, kus ka inimesed ise saavad esmase kontakti luua ja küsimusi küsida.

Seega ootab statistikaamet väga esimesi jälgijaid:

Allikas: statistikaamet

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt