TULI uus liige ERR: TULI liikmete hulgas on selline brainpower, et kahju oleks sellest mitte osa saada

Eesti Rahvusringhääling (ERR) astus sel nädalal Turundajate Liidu (TULI)
liikmeks. Miks? Sellest räägib ERR-i turundus- ja müügiosakonna juhataja Marika Jahilo.

Miks ERR TULI-sse astus? 

Otsustasime TULI-ga liituda, sest avalik-õiguslik
meedia ei tegutse mingis teises aegruumis kui erameedia. Meil on täpselt
samamoodi vaja arvestada meediatarbimise trendidega, olla kontaktis oma
vaataja-kuulaja-lugejaga ning turundada programme. Isegi kui me ei müü reklaami
ega otsi tellijaid, peame ometi oskama oma programme kommunikeerida nii, et
kõik potentsiaalsed vaatajad neile olulise saate või kanali üles leiaksid.
Turundusel on oluline osa kogu organisatsiooni maine kujundamisel. 

TULI kui erialaspetsialistide kooslus on mitmel
moel kasulik – et hoida ja luua uusi suhteid, saada tagasisidet, jagada ideid
ning leida koostöövõimalusi ja inspiratsiooni. TULI liikmete hulgas on selline brainpower, et kahju oleks sellest mitte osa saada. 

Näen TULI
liikmena võimalust teha ka ERRi brände rohkem nähtavaks. Ikka veel kohtan
imestamist, et “Oi, kas Raadio Tallinn on ka Rahvusringhäälingu programm?”. Pealegi on töiste küsimuste arutamine oma ala ekspertidega erasektorist on hariv. 

Te ei müü reklaami ega otsi tellijaid. Millised on
ERR-i turunduslikud väljakutsed?
 

ERR-i jaoks on hetkel suurim väljakutse moodsa
meedia kiire pealetung
– kuidas toimetada nii, et lojaalne auditoorium
püsiks, aga ka kasvaks ja et noori tuleks juurde. Meil on tohutu arhiiv ja
võimas pärand, kuid meediatarbimine muutub üha kiiremaks ja pealiskaudsemaks. Kuidas
hoida ajatuid väärtusi? Kuidas infomüras välja paista, aga mitte seda ise juurde
toota?

Teine väljakutse puudutab meie kanalite rohkust.
Mastaap on suur, kogu aeg on mõnel programmil mõni oluline tegevus, mida
turunduse abil vaja võimendada. Kasutame peamiselt ristturundust oma kanalite
vahel, aga võimaluste paljususe juures on väljakutseks see, kuidas kõnetada
õigeid kodanikke õiges kohas. Et ka Osooni vaataja leiaks üles R2
hommikuprogrammi ja ETV2 Prantsuse filmikuu.

Hetkel toimub kogu maailmas võidujooks sotsiaal- ja
võltsmeediaga
. Peame arendama jõuliselt oma teenuseid, et mitte kaotada
auditooriumi globaalsetele digihiiglastele. 

ERR on turundajale kõva väljakutse. Rahva poolt
armastatud programmid nõuavad kvaliteeti igas detailis ja nõudlikkus on suur. Kõrged
ootused ei ole aga alati vastavuses eelarveliste vahenditega. Vahel ei usu ise
ka, kui nappide vahenditega asjad lendu viime. Näiteks Lasteekraani
voogedastuskeskkonna lansseerimisel jõudsime esimese nädalaga 11 tuhande
kasutajani, oma kanalitele olid abiks vaid mõned kinoreklaamid. 

Kas kasutate ka agentuuride abi? 

Turunduseelarve nappuse tõttu ostame turunduskommunikatsiooniteenust
minimaalselt sisse ja sedagi vaid siis, kui on vaja uuendada brändi või
graafikat. Oleme teinud ühe telekampaania koos Salamaga ja Taifuun on aidanud
telebrände “lahti harutada”. Enamasti peame oma sisemiste jõududega
hakkama saama. 

Kui suur on ERR-i turundustiim? 

Meil on 4 tugevat brändijuhti – tõelised
multitalendid, kes tegelevad nii bännerite kui sotsiaameediaga, reklaamklippide
tootmisest rääkimata. Lisaks on meil oma meediaplaneerijad, promorežissöörid,
meediaanalüütik, kommunikatsioonijuht, fotograaf, tekstitoimetaja, müügijuht,
kultuuriteadete toimetaja. Kokku on meid 14 rõõmsat ja tegusat professionaali. 

Milliseid brände ja kanaleid ERR enda all koondab? 

Lisaks teleprogrammidele ETV, ETV2, ETV+ on meil
viis laia leviga raadiojaama: Vikerraadio, Raadio 4, R2, Klassikaraadio ja Raadio
Tallinn. Raadioteater koos Ööülikooliga esindab nö aeglast meediat. 

Võimsa kasvu on viimastel aastatel teinud kõik
uudisteportaalid: www.err.ee; rus.err.ee ja news.err.ee koos oma alambrändidega kultuur.err.ee, sport.err.ee, novaator.err.ee ja menu.err.ee

Hiljuti avasime lastele suunatud voogedastuskeskkonna lasteekraan.err.ee

Töö käib täiskasvanutele suunatud VOD keskkonna
arendamisega, mille lansseerime uuel aastal.

Äsja sai uuele platvormile viidud veebipood pood.err.ee ning seal on müügil
meie innovaatiline Laulupeo USB. Traditisooniliselt on alati valmistatud igast
peost DVD, kuid sel suvel võtsime julguse kokku ja panime kõik Laulupeo
kontserdid HD kvaliteedis mälupulga peale. Vaatamata kõrgele omahinnale on see
osutunud tõeliseks hitt-tooteks. Hetkel kaalume Ente-Tenteli 50. juubeli
markeerimist samal viisil. 

Mida veel öelda soovid? 

Ootame väga tagasisidet oma vaatajailt,
kuulajailt ja lugejailt nii programmide kui ERR-i turunduse osas. 

Loovagentuuridel soovitan julgemalt ERR-i
arhiivikraami uurida – sealt võib leida oivalist materjali reklaamide tarbeks. 

Meie ajatus telemajas toimuvad pidevalt
ekskursioonid ja kes veel ei tea, rendime uudistemaja ruume nii kammerlikeks
kliendiüritusteks kui koolitusteks. Tulge meile külla! 

Lisainfo:  


Intervjueeris: Silja Oja, TULI 

Turundajate Liit (TULI) ühendab kõiki turundusega
tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning
valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu
61 ettevõtet.

Kõik uudised