Roboteid Super Bowli reklaamides megapalju, kaelasünti mängivaid merineitseid ja tuvitiibadega ponisid lubamatult vähe

Kogu Super Bowli reklaamivalikust eristusid vähesed.
Üldmulje oli lavastuslik, intensiivne, heroiline ja oma perfektses teostuses
isegi igav.

Pühapäeval, 3. veebruaril toimus USA televisiooni
tippsündmus ehk Super Bowl. See on koht, kus turundajad näitavad, milleks nad
suutelised on ja publiku ette tuuakse aasta kõige kallimad reklaamid.

Tänavusel Super Bowlil maksis reklaami näitamine
rekordilised 5,25 miljonit dollarit 30 sekundi eest ja telekanal CBS kasseeris
53 reklaami eest kokku 482 miljonit USD.

Suurima reklaamijana oli esil Budwiser, kes oli ostnud 6
reklaaminäitamist kokku mahus 6 min ja 25 sek. Palju oli näha kuulsusi,
nii näitlejaid kui muusikuid, näiteks: Michael Bublé, Chance the Rapper,
Backstreet Boys, Jeff Bridges, Sarah Jessica Parker, Charlie Sheen, Karlie
Kloss, Christina Applegate, Serena Williams, Harrison Ford jpt.

Mida arvasid Eesti reklaamieksperdid Super Bowli
tänavusest tasemest? Kes olid lemmikud?

Taevas Ogilvy loovjuht Lauri Tikerpe: 

Suurem osa Super Bowli reklaamidest jättis lihtsalt kopsaka rahakoti ja üheplaanilise mõttetöö maigu. Kujundliku mõtlemise ja metafoori mõisted tunduvad üha enam mingid tundmatud suurused olevat.

Audi Cashew klipp on küll väga klassikalise ülesehituse ja twistiga, aga vähemalt on selles twistis veidikenegi elutervet, veits kurjalt irvitavat irooniat.

 

Bud Light ja HBO. Me elame brändide collabide ajastul. Off White x Nike, Virgil Abloh x Ikea ja rodu jätkub. Bud Lighti kalambuurne maskott Bud Knight lihtsalt ootas Games of Thronesi puudutust. Eepiline vaatemäng rõõmustas osade fännide südameid, teised ütlesid lihtsalt möhh.

 

Sprint ja Best Of the Both Worlds. Mitte nüüd midagi supererilist, aga mulle väga meeldib see Droga5-i mõnusalt lõdva randmega kontseptitud, hoolikalt kureeritud absurdi- ning pop-kultuuri tunnetusega stiil. Roboteid oli seekordsetes Super Bowli reklaamides megapalju, laksu all olevaid kaelasünti mängivaid merineitseid ja tuvitiibadega ponisid aga lubamatult vähe.

 

Ad Angelsi loovjuht Veiko Tammjärv:

Kuna reklaami ülesanne on eristuda ja tugevdada brändi, siis
hindasin neid klippe selle kriteeriumi põhjal. Kogu Superbowli reklaamivalikust
eristusid vaid vähesed. Üldmulje on lavastuslik, intensiivne, heroiline ja oma
perfektses teostuses isegi igav. 

Kaks korda vaatasin ja kuulasin “So Pure” Michelob ultra õllereklaami. Meeleolu rahulik, visuaal puhas ja loomulik. Stereoefekti
kasutamine pole enam ammu uudis, aga kokkuvõttes lõid heli ja pilt sümpaatse
terviku. Nende vahendite ja isuäratava tootekaadriga suudeti tekitada mul
kontoris keset tööpäeva kell 10.30 korralik õllejanu.

Tooksin välja ka kõik T Mobile klipijupid. Korporatiivse
värvitooni ja tootele sobiva keskkonna kasutamise poolest tugeva brändinguga
eristuvad klipid. Et Superbowli reklaamipausis silma paista, pole vaja üüratut
eelarvet ja esinduslikku valikut vananevaid filmitähti, vaid pigem
arenguvõimelist ideed ning tugevat visuaalset brändingut.

Divisioni strateeg Sander Sõõrumaa:

Bud Lighti maisisiirupised ninanipsud konkurentide pihta,
Andy Warholi burgerisöömine ja Google’i esmapilgul segane numbrimäng jäid
meelde mõlkuma. Igaüks eri põhjusel.

Brewed with No Corn Syrup seeria – Bud LightBud Lighti humoorikad lähenemised toote eelisele olid
julgelt ja nauditavalt välja mängitud. Iga reklaamploki eel oli ootus, kas ja
kuidas see lugu veel edasi areneb.

 

#EatLikeAndy – Burger KingEnim eristus Burger King. Filmist “66 Scenes from
America” pärit videolõik, kus Andy Warhol burgerit sööb, jäi
45-sekundilisse reklaamformaati lõigates digitaalsest poleerimisest puutumata
ja koos Warholi neljasõnalise pobinaga mõjus tõeliselt meeldejäävalt ning
ehedalt. Kindlasti mitte igav, vaid müstiline.

 

Job Search for Veterans – GoogleGoogle’i uue toote reklaam keerles ümber sõjaväekoodide ja
tunnusnumbrite. Tavaliselt seostuvad numbrid igikuivade teemadega, aga nagu
selgus, oli seekord vastupidi ja just see lähenemine keskmist inimest võiski
kõnetada. Veteranidest rääkimata. Ehk mõnel juhul võib ainult numbriks olemine
täitsa kasulik olla.

Tanki loovjuht Joel Volkov:

Audi kindlasti! Harva näeb väga heale reklaamile head jätku.
E-troni reklaam toimib nii nende peal, kes on R8 reklaami näinud kui ka nende
peal, kes seda näinud pole. 

Bubly – ilmselt parim kuulsuse kasutamine reklaamis sellel
hooajal.

 

Seeriana hindaks Bud Lightsi kui üht viimase paari aasta
vaimukamat reklaamikontseptsiooni. Ma arvan, et nende reklaame oodatakse USAs
sama palju kui Game of Thronesi uut hooaega.

Vaata kõiki Supr Bowl 2019 reklaame siit: Ads of the World

Arvamusi kogus: Silja Oja, Turundajate Liit

Kõik uudised