12.11.2020

Mis toimub sotsiaalmeedia algoritmidega?!

“Ei ole mõtet pikka sissejuhatust teha ja keerutama hakata, seega ütlen kohe ära – sotsiaalmeedia tõeline kasvuhäkk on karusell-postitused ja videod ehk postitused, mis hoiavad vaatajat kauem kinni kui tavapostitused,” kirjutab Dalton kommunikatsioonibüroo digikonsultant Grete Jakobson.

Dalton kommunikatsioonibüroo digikonsultant Grete Jakobson

See ei pruugi tulla sulle üllatusena, aga aastal 2020 on rohkem kui kunagi varem videod tõeliseks trendiks saanud. Aga enne, kui sa jooksed mõnest videoagentuurist teenust tellima, siis peatu korraks!

Kes on kunagi TikToki maailma süvenenud, see teab, kui sõltuvusttekitav võib video olla. Miks siis ikkagi video?

Kiire meelelahutus on täpselt see, mida tarbijad tahavad. Sotsiaalmeedia sai alguse sellest, et sõbrad ja tuttavad saaksid üksteisega eludega kursis olla ning suhelda, kuid nüüd on saanud sellest paik, mis on täis meelelahutust, kus üksteist haritakse ja inspireeritakse. Ja kuna inimesed kasutavad sotsiaalmeediat meelelahutuseks, siis igasugused ametlikud ja igavad postitused kahjuks enam ei toimi ega sobi sinna keskkonda.

Teeme ühe testi. Mine ükskõik millisele sotsiaalmeedia kanalile ja hakka scrollima. Kas esimese 10 sekundi jooksul märkasid kasvõi ühte videot? Võin päris kindel olla, et see vastus on “jah”. Videosisu töötab sotsiaalmeedias paremini tänu algoritmidele, mis seda soosivad.

Algoritmid soosivad ainult seda sisu, kus inimene peatub kauem ja videod võimaldavad seda suurepäraselt. Sellepärast levivad videopostitused rohkemate inimesteni ja kauem. Näiteks TikToki video võib “For You” lehel tiirelda nädalaid või isegi mitmeid kuid peale avalikustamist. Boom!

Mõned näited, kus videot on hästi ära kasutatud:

Miks ma ütlesin varasemalt, et ei tasu kohe sotsiaalmeedia sisu luues high-end videoid tootma hakata? Vastus on tegelikult üsna lihtne ja loogiline – inimestel on aastaks 2020 tekkinud reklaamipimedus ja nad tahavad näha päris asja ja päris inimesi. Ja päris asi on lihtne, underproduced klipike – näiteks iPhone’iga filmitud lühiklipp, kus brändiomanik tutvustab uut toodet vms.

Üha enam tahavad kõik platvormid TikTokile sarnaneda. Instagram tegi “Reelsi” (veel ei ole Eestisse jõudnud), YouTube tuleb välja uute lühiklippide võimalusega “Shorts” ja ilmselt on ka Facebookilt varsti midagi oodata.

Enne kui ma selle pika jutu kokku võtan, siis tahan tähelepanu pöörata formaatidele. Juba aastaid tagasi soovitasid Facebooki jumalad toota sisu, mis oleks mobile first. Ja nüüd on see rohkem kui kohustuslik. Toon lihtsa näite: horisontaalne postitus lipsab scrollimisel palju kiiremini mööda, kui vertikaalne. Ehk siin toimib ka see, mida ma varasemalt rääkisin – mida kauem inimene postituse juures aega veedab, seda paremini sellel postitusel läheb.

Kokkuvõtteks ütlen, et kui sa lood sotsiaalmeediasse sisu, siis mõtle esmalt sellele, kuidas võimalikult kaua ühte inimest postituse juures hoida. Kas selleks on siis erinevad formaadid või põnev copy – mida kauem postituse juures peatutakse, seda paremini su postitus levib ja see omakorda hoiab raha kokku sinu boostidelt.

Looge head ja huvitavat sisu!

Grete Jakobson
Dalton kommunikatsioonibüroo digikonsultant

Dalton kommunikatsioonibüroo on TULI liige.

Kõik uudised