ÜMARLAUD | Sotsiaalmeedia 2024. aastal: mis toob tulemusi ning mida on uut?
2024. aasta on jõudmas kolmanda kvartali lõppu ning tänavune aasta on olnud sotsiaalmeedia maastikul üllatavalt muutusterohke. Sõna võtavad Birgit Karus (NOH Production), Johannes Sepp (VAAS) ja Anni Kitsing (Nobel Digital).
Facebooki ja Instagrami videosisu (orgaaniline) tulemuslikkus on kasvutrendis
Johannes: “Kas Meta on uue populaarse kanali konkurentsiolukorras (orgaaniliste) tulemuste kraanid lahti keeranud? Tundub nii. Seoses TikToki buumiga näeme Facebookis ja Instagramis arvestatavat videosisu tulemuslikkuse kasvu. TikTok oli (ja on tõenäoliselt siiani) kõige potentsiaalsem kanal orgaaniliseks turunduseks, kus hea sisu võib vaid päevaga koguda kümneid tuhandeid vaatamisi. See on tõenäoliselt põhjuseks, miks näeme orgaanilise tulemuse kasvu ka Facebookis ja Instagramis.
Analüüsisin artikli jaoks üle 500 sisutüki, mida VAAS sel aastal teinud on. Statistika aluseks on üle 6,6 miljoni video vaatamise, üle 17 miljoni sisu näitamise, 124 000 kaasamise ja 45 000 kliki. Reklaamid on optimeeritud erinevatele eesmärkidele vastavalt kliendi ja postituse spetsiifikale.
Kui võrrelda 2024. aasta algust ja keskpaika, siis näeme orgaaniliste video vaatamiste kasvu – Facebookis on numbriks 118% ja Instagramis 141%.
Kui varasemalt nägime teatud näitajate osas staatilise sisu paremat efektiivsust (eelkõige klikitavus), siis tänaseks on videosisu hakanud tooma pea kõikide KPI-de osas paremaid tulemusi.
- Videosisu saab keskmiselt 69% parema leviku ja näitamiste tulemuse kui staatiline sisu.
- Videosisu saab keskmiselt 84% parema klikitavuse tulemuse kui staatiline sisu.
Kui võtta arvesse, et inimeste tähelepanu on sotsiaalmeedias aina raskem haarata, siis on loogiline, et lühem video toob parema tulemuse. Analüüsitud postituste puhul me video pikkuse ja tulemuste (orgaaniline levik, video vaatamise hind, kaasatus) 100% korrelatsiooni ei näe. Peamiselt mõjutavad tulemuslikkust sisu ja relevantsus.
- Analüüsitud TOP 10 videote keskmine pikkus varieerub 7 ja 84 sekundi vahel.
- Trendide kasutamine ja meelelahutus aitavad väga hästi top-of-funnel tulemuslikkust kasvatada: kaasatust ja nähtavust.
- Edukas trendi kasutamine on tõstnud sisu tulemuslikkust parimatel juhtudel üle 2,5 korra, kuid trendi kasutamine ei garanteeri edu.
- Klikitavuse ja müügi suunal meelelahutus üldiselt nii hästi ei tööta, kui liikluse või müügi eesmärgiga loodud sisutükk.
- Tuntud nägude kasutamine tõstab tulemuslikkust keskmiselt 129% ja videot vaadatakse suurema tõenäosusega lõpuni.”
Andmed pälvivad üha rohkem tähelepanu
Anni: “Andmete kogumisest ja esimeste osapoolte küpsistest on palju räägitud, ent mu meelest hakkab alles nüüd päriselt kohale jõudma, kui palju võimalusi annab oma klientidele data. Saab oluliselt paremini ja täpsemalt sihtida kui seni kõikvõimsaks peetud Google ja Metaga.
Kujutlegem ette olukorda, kus oleme näiteks tööstuskaupade müüja. Kliendid ostavad regulaarse intervalliga kodukeemiat, pesuvahendeid jms. Nüüd on meil näiteks ostleja Kadri ja tänu kogutud datale saame Kadrile ajastada nii reklaame kui ka meeldetuletusi: varsti saab pesuvahend otsa, meil on sulle pakkumine jne.
Küll aga pole mõistlik kõigile ja kõike turundada. Isiklikult julgustan internetis teadlikult liikuma ja liiklema. Ei pea kartma küpsiste aktsepteerimist. Palju parem on õpetada süsteem endale näitame relevantset sisu, mitte saada pihta suvalise kommunikatsiooniga.”
Orgaaniline edu võiks saata ka Threadsis
Johannes: “Miks? Sest Threadsi kasutavad täna Eestis väga vähe brände, kuid selle kasutatavus on Eestis kasvutrendis. Soovitan brändidel Threadsi konto ära registreerida isegi juhul, kui sinna pole plaanis kohe sisu tootma hakata, sest täna kasvab jälgijaskond ka ilma sisuta – Threadsis saavad kasutajad kontot luues oma Instagrami jälgimiskonna põhimõtteliselt Threadsi üle tõsta.
- Threads (mis on X/Twitteri Meta-poolne konkurent) lansseeriti Eestis eelmise aasta detsembris.
- Threadsis ei saa praegu reklaame kasutada ning kogu tulemuslikkus on orgaaniline.
- Threadsi sisu ilmub ka Facebooki ja Instagrami uudisvoos, mis annab orgaanilise lisanähtavuse.
- Threadsi sisuloome on peamiselt tekstipõhine ja võimaldab hoopis teistsugust kaasatust kui teised kanalid. Ja seda vähese ressursiga!”
TikTokis saab nüüd reklaamida
Johannes: “Alates augustist on Eestis võimalik kasutada TikToki reklaame, küll aga teatud piirangutega. TikTok on dikteerinud viimastel aastatel kogu sotsiaalmeedia sisulist poolt ning samad trendid kehtivad ka sealsete edukate reklaamide puhul. Tavapärane kampaania adapteerimine või teleklipi kasutamine TikTokis reklaamina edu ei too.
- Millised reklaamid toovad TikTokis edu? TikTokil on olemas väga põhjalik tööriist TikTok Creative Center erinevate märksõnade, trendide ja reklaamide analüüsimiseks ning loomiseks.
- Praegu saab Eestisse reklaame sihtida Traffic & Conversion kampaania eesmärkidega. Reach & Engagement kampaaniad saabuvad selle aasta lõpus.
- Kaasatuse ja leviku reklaame saab osta ka läbi TikToki rakenduse, kuid Eestit läbi TikToki rakenduse sihtida ei saa – Eestit saab sihtimisena kasutada TikTok Ads Manageris.
- TikTok on ainuke sotsiaalmeedia platvorm, kus saab sihtida noorte sihtgruppi (vanuses 13-17).
- Uued võimalused ja kanalid on pea alati väga häid tulemusi toonud, eriti alguses. Kui Eestis lansseeriti Instagrami reklaamid, töötasid need üsna pikka aega fenomenaalselt hästi. Hetkel näitavad meie esimesed TikToki reklaamide testid, et tegemist on väga potentsiaalse reklaamikanaliga. Reklaamide kasutamine aitab kasvatada sinu brändi TikToki konto jälgijaskonda ja nähtavust, mida on tulevikus tõenäoliselt kordades keerulisem saavutada.”
Birgit: “TikToki reklaamide abil on võimalik oma sisu levitada rohkemate inimesteni kui postitades ehk orgaaniliselt. Lisaks on see soodsaim variant neile, kes ei soovi investeerida orgaanilisse brändi TikToki lehe kasvatamisesse.
See muutus toob kindlasti kaasa brändide aktiivsema TikToki kasutuse ning turundusliku sisu kasvu Eestis. Oluline on aga meeles pidada, et kauneid lavastatud reklaamklipikesi TikTok ei kannata, ka reklaamide sisu peab olema originaalne ja samal loovtasemel orgaanilisega.
Meie NOHis kindlasti soovitaksime TikToki reklaame proovida, sest senine kogemus näitab, et kanal on soodne ja tulemused võivad olla lausa rekordiliselt head. Näiteks viieeurose eelarvega on võimalik saada üle 10 000 vaatamise ja üle 750 like’i. See on väga soodne ja hea tulemus.”
Tehisintellekti roll suureneb
Birgit: “Teine suund digimaailmas on Meta vallast. Üha enam näeme, et tavalised stamplahendusega bännerreklaamid, mis klienti ei kõneta, kaovad sotsiaalmeediast hoogsas tempos.
Advantage+ AI põhise sihtimise ja loovlahenduste turule tulekuga on Metas reklaamide toimivus läinud vanast “ütlen ette, mida soovin ja saan tulemuse” intuitiivsema toimivuse peale, kus reklaami loovlahenduse sisuline väärtus on olulisem kui kunagi varem.
See tähendab, et kui Meta näeb, et vaatajale ei ole reklaam huvitav ega põnev vaadata, siis ei levitata seda endisel viisil. Kasuliku sisuga USG (user generated content) ja automatiseeritud e-poe kataloogi reklaamid on täna müügitulemuste toomisel vaieldamatud liidrid, eriti e-kaubanduse sektoris. Seega on sügisel digiturundusrindel korralikult pingutamist, sest vana lihtsa bänneri asemel on vaja hulga rohkem loovlahendustega vaeva näha.”
Anni: “Seda kolli ei pea kartma, vaid temaga tuleb õppida koostööd tegema ja “koll“ enda kasuks tööle panna. AI roll kampaaniate sihtimisel ja optimeerimisel on igal platvormil järjest suurenemas.
Näiteks Google Performance Max ja Demand Gen kampaaniad, milles reklaamija valib oma eesmärgi ning Google paigutab reklaami parimatesse Google kanalitesse ning AI poolt valitud kasutajatele nii, et see toob parimad tulemused. Metal on sarnaseks tooteks Advantage+.
Järjest sagedamini näeme, et AI optimeeritud kampaaniad saavad paremaid tulemusi, kui “käsitsi” loodud kampaaniad, milles pole midagi üllatuslikku – AI suudab analüüsida andmestikku oluliselt suuremas mahus kui inimene.
Samuti on tehisaju vaikselt sisenenud ka reklaamide loovasse poolde – paljud reklaamijad kasutavad juba AI-d oma piltide ja tekstide ning muude loovmaterjalide tegemiseks. See võimaldab kiireid lahendusi, rohkem valikuid, mida AB testida.”
Kestlikud teemad on endiselt populaarsed
Anni: “Turundustegevus peab olema vastutustundlik, tarbimine jätkusuutlik nii keskkonda säästvalt kui ka sotsiaalselt.
Nobelis ärgitame ettevõtteid mõtleme jätkusuutlikult. Turundus ja kommunikatsioon on mõjutusvahend ja me kõik teame, kui suur roll on turundusel, loo jutustamisel – ühest suvalisest valgest T-särgist võib õige turundusega saada ikooniline toode. Neid näiteid on palju. Ent vastutustundlikkus on praegu au sees rohkem kui kunagi varem.
Uus põlvkond on oluliselt valivam ja teadlikum ja see on ainult hea. Turundajatena peame mitte ainult lugusid jutustama, vaid seisma ka selle eest, et kuldse koore sees oleks ka sisu.”
Autorid: Kärt Tomp, Johannes Sepp, Birgit Karus, Anni Kitsing