Üleskutse tähistamaks meie loovaid
Maailmas on igasuguseid kohalikke ning rahvusvahelisi tähtpäevi. Suur osa neist langeb ka absurdi või veidruste kategooriasse. Kui rääkida spetsiifilisemalt ettevõtetest, siis on olemas eraldi sekretäride päev, juhtide päev ning organisatsioonides tähistatakse samuti meeste-, naiste- ja sõbrapäevi. Aga mis siis, kui … ?
Mõni aeg tagasi tabasin end mõttelt, et agentuurid ja nende inimesed paigutuvad oma positsioonidega justkui kahte mõttelisse ruumi: esimene ja tagumine. Rindel näeme tihtilugu kliendihaldureid, projektijuhte, strateege, loovjuhte ning art director’eid, kes suhtlevad üsna vahetult klientidega ning kes saavad ka tihtipeale laiema tähelepanu osaliseks. Pigem äärmuslik näide, kuid kui käes on jõulude-eelne periood, siis kullerid tassivad agentuuridesse palju pakke ning kingitusi. Üldiselt on need ikkagi adresseeritud konkreetsetele inimestele „esimesest toast“. Lihtsalt väike näide sellest, kuidas teatud inimesed, kellel on ka ilmselt positsioonist tulenevalt suurem vastutus, saavad tööst tingituna paratamatult suuremat tähelepanu, kuid see võib jätta mulje, et „tagumise“ toa rahva tegevusi ei märgata.
Suur osa sellest, mis meie valdkonnale nii oluline ning elutähtis on – ideed ning nende teostus – sünnivad suuresti just tagumises toas disainerite, desktopperite, copywriterite, kujundajate, animaatorite, sotsiaalmeedia võlurite, monteerijate, arendajate, fotograafide, stsenaristide, creative’ite jt käe all.
Ja sealt edasi arenes mõte suunas, et miks mitte võtta igal aastal üks päev, et tähistada erilisemalt just nende panust, rolli ja loovust üleüldiselt. Vaatamata sellele, et tähistame igal aastal loovust ka Kuldmuna festivaliga, mis suuremal või vähemal määral on ikkagi konkurss, siis oma meeskonna keskis loovust, originaalsust ning uuendusmeelsust väärtustades tunnustaksime üksteise igapäevast panust.
Kuigi algselt oli idee võtta selline päev ja tähistada vaid oma koduagentuuri sees, siis teen ettepaneku kõikidele ettevõtetele ning organisatsioonidele – tunnustage oma meeskonna loovinimesi ning tähistage loovusepäeva.
21. aprill – rahvusvaheline loovuse ja innovatsiooni päev
Tegelikult pole selleks vaja midagi leiutada – ÜRO kinnitas paar aastat tagasi 21. aprilli rahvusvaheliseks loovuse ja innovatsiooni päevaks, et tähistada loovust, uuendusmeelsust, originaalsust ning väärtustada vanadele probleemidele uute lahenduste leidmist. Eestis sellest päevast väga palju ei räägitud pole. Samas meeldib meile mõelda, et oleme üks väike, innovaatiline ning uuendustele orienteeritud riik. Vahest just turundus- ja kommunikatsioonivaldkonna esindajatena saame selle traditsiooni maaletoojad olla.
Aga mida loovusepäeval meeskonnaga teha? Tundub, et praegusel kodukontorite ning killustatuse ajal on võimalusi justkui piiratult. Aga vastupidi – loovad näevad selles just uusi lahendusi. Raamidest välja mõtlemine on meil veres. Seega saab iga meeskond seda just omamoodi tähistada. Näiteks ühine zoomi-kohtumine ning loovkorpuse tänamine mõne vahva pakiga. Või kuna hetkel saab esitada oma töid loovusfestivalile Kuldmuna, siis miks mitte vaadata veel kord üle, mis viimase aasta jooksul ühiselt valmis sai kootud.
Ühtlasi tasub sel päeval mõtestada, kuidas meie igapäevane töö avaldab mõju sellele, et maailm meie ümber oleks parem. Millised uuendused on siiani end õigustanud või kui te pole organisatsioonina võtnud eesmärgiks panustamist paremale homsele, siis ehk 21. aprill ongi see päev, mil mõlgutada ideid ning mõelda, kuidas positiivset mõju avaldada.
Need on vaid mõned näited, kuid usun, et kõigil tekib oma unikaalne ning originaalne lahendus loovuspäeva tähistamiseks. Ning miks mitte jagada oma loovusepäeva hetki Turundajate Liiduga, et me kõik sellest osa saaksime. Praegusel ajal on selline ühine koondumine äärmiselt oluline ning mõnus starter Kuldmuna ootusele.
Taavi Lehari, agentuuri La Ecwador loovjuht
La Ecwador on TULI (Turundajate Liidu ) liige.