Turundajate Liiduga ühinesid Eesti tuntud kaubamärgid
Hiljuti uue lähenemisega välja tulnud Turundajate Liit (TULI) kutsus sellest sügisest esmakordselt liiduga ühinema turundajaid väljaspool agentuure. Tänaseks on võimalusest kinni haaranud Orkla Eesti, Saku Õlletehas, Coop Pank, Baltika, Omniva ja Credit24.
Eesti Turunduskommunikatsiooni Agentuuride Liidust sai novembris Turundajate Liit ehk TULI, mis ühendab nüüdsest kõiki Eesti turundusvaldkonna tegijaid. Liidu tegevjuhi Signe Kõivu sõnul on TULI seesugune lähenemine leidnud valdkonnas palju heakskiitu ja esimeste ettevõtete liitumine loob eeskuju ka teistele.
„TULI loodi, et ühendada kõiki turundusala tegijaid, olgu nad siis kliendi või agentuuri poolelt. Kokkuvõttes ajame ju kõik ühte ja sama asja ning ühes infoväljas olles mõistame lõpptarbijat kindlasti paremini. Lisaks oleme koos Eesti turul tegutsedes ka tugevamad ning see annab hea aluse ka ekspordiks,” lausus Kõiv.
Orkla Eesti turundusdirektori Anne Tääkre sõnul aitab liit üksteist paremini mõista ja eesmärkidele pühenduda, sest tegutsemisvaldkond on nii agentuuridel kui turundusosakondadel paljuski ühine.
„Pidevalt on arutletud teemal, et agentuur on osa ettevõtte turundusosakonnast, kuid et ettevõtte turundusosakond on osa agentuurist, kuuleb palju vähem. Seda ühist mõistmist aitab minu meelest TULI suurendada,” ütles Tääkre. “Ühises inforuumis elamine ja olulistel teemadel kaasa rääkimine aitab tarbija käitumises toimuvate pidevate muutustega kiiremini kohaneda,” lisas ta.
Tääkre sõnul on tähtis ka turundajate vahelise kommunikatsiooni suurendamine ja tulemuste jagamine ning siin on uuel liidul samuti tähtis roll. „Erinevate turundamist ja reklaami reguleerivate seaduste läbitöötamisel tegime juba varem ETKAL-iga koostööd ja usun, et see jääb ka uue liidu puhul oluliseks valdkonnaks. Uute muutustega kaasas käia ja neid ette prognoosida on üheskoos palju lihtsam, kui haaratud on kogu ahel tarbija vajadustest kuni teenuse või toote kuvandini tema peas,” sõnas ta.
Lisaks Orkla Eestile liitus Coop Pank, mille turundusjuhi Tiina Tali sõnul võimaldab TULI erinevatel osapooltel teha valdkonna arendamisel paremini koostööd ja viia läbi vajalikke muutusi. „Klient ja agentuur on sageli erineva vaatenurgaga, aga samas töötavad ühise eesmärgi nimel. Ühtse liiduna liikudes on võimalik teha muudatusi ja uuendusi, mis arvestavad erinevaid osapooli ning avaldavad tugevamat mõju,” ütles Tali.
Väikelaenude pakkuja Credit24 ärijuhi Kristi Saaremetsa huvi tekkis TULI vastu pärast esimest ametlikku tutvustust Making Sense konverentsil ning tema sõnul on turundajatel tähtis uute ettevõtmistega kaasas olla ja neisse ka panustada.
„Mulle meeldis mõte, et liit ei ole suletud grupp, vaid avatud platvorm aruteludeks, üritusteks ning tugevate professionaalide ühenduseks,” ütles Saaremets. „Usun, et kui ruumis ei viibi ainult ühe valdkonna inimesed, tekib vahetu suhtlus ja õpime tunduvalt rohkem. Olen isegi seda püüdnud praktikas rakendada ja tulemused on olnud siiani suurepärased.”
Turundajate Liit ehk TULI ühendab kõiki Eesti turundusvaldkonna professionaale,kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. Liidu missiooniks on tõsta kohalike ettevõtjate ja terve Eesti ühiskonna teadlikkust turunduse erinevatest aspektidest (reklaam, bränding, kasutajakogemus jne) kui väärtusest ning tagada tegijate tase selle väärtuse kasvatamisel.