TULIUUS LIIGE | Good Bitsi tegevjuht Tiina Marandi: kliendid on öelnud, et teeme üht asja teistmoodi
Good Bits on uue ajastu agentuur. Mis see täpselt tähendab? TULI värske liikme tegevjuht Tiina Marandi räägib, kuidas ettevõte sündis, millised on plaanid ning mis muudab nad eriliseks.
Alles eelmisel aastal loodud agentuur on endale kiirelt kokku kogunud üsna muljetavaldava kliendibaasi – näiteks Alexela, Liviko, Solarise, KOOSi ja Öun Drinksi.
“Eks see äri ole inimeste äri, kliendid on siin inimeste pärast ja meil oli õnne, et nad tahtsid meiega kaasa tulla,” kommenteerib Marandi.
Räägi veidi Good Bitsi sünnist. Sa töötasid pikalt Newtonis, kas ühel hetkel tekkis igatsus päris oma agentuuri järele?
Ma ütleks, et see oli asjade loomulik käik. Kui oled ühes organisatsioonis – ükskõik millises – hästi pikalt töötanud, siis mingid asjad ammenduvad ja tahad muutust. Tahtsin oma elus muutust. Tahtsin näha, mida elu mulle pakub, kui lahkumisotsuse teen.
Elu oli mind viinud kokku inimestega, kes jagasid samu väärtusi ja tundsid, et ka neile oleks muutus vajalik. Tahtsime luua midagi sellist, mis meile endale väga meeldib ning kus teeme asju õigetel alustel, kus meie ja meie töötajad tunnevad ennast hästi. Tundus õige moment – kas nüüd või mitte kunagi.
Muutust saab ju ka nii, et lähed lihtsalt teise agentuuri tööle.
Selles, et Good Bits sündis, “süüdistan” Tartu ülikooli õpinguid, mis mul kevadel lõppesid. Õppisin seal kolm aastat strateegilist juhtimist. Sain õpingute käigus iseendast aru, sain enesekindluse ja julguse, et selliseid otsuseid teha ja proovida. Sain aru, et mul on võimekus seda teha.
Muidugi on lihtsam minna teise agentuuri, aga seal töötad ikka teiste reeglite, väärtuste ja mõtetega. Ise saad teha täpselt sellise agentuuri nagu soovid.
Ja mida te soovisite teha? Milline on Good Bitsi nägu?
Meile meeldib end nimetada uue ajastu agentuuriks. Ühtpidi on turul hästi palju agentuure, kes on kaua tegutsenud, teistpidi on kõrvale tekkinud uusi agentuure. Mina pean meie tugevuseks seda, et meil on pikaajalise kogemusega inimesed, kes on kokku puutunud väga paljude valdkondadega. Samas oleme ikkagi noored. Suudame kaks poolt – kogemuse ja värskuse – ühendada.
Meil on hästi tugev disain ja bränding. Samas teeme ka häid reklaame. Ka nende kahe poole ühendamine on meie tugevus.
Kodulehelt lugesin, et olete disainiagentuur. Samas teenuste nimekiri meenutas reklaamiagentuuri ka.
Oleme loovagentuur. Meie jaoks on hästi oluline minna iga briifiga alguspunkti tagasi. Esitame hästi palju “miks” küsimusi. Lähme tagasi brändi väärtuste ja hääletooni juurde, mille põhjal reklaami ehitatakse. See on meie jaoks väga tähtis, isegi kui klient tuleb ainult reklaami küsima.
Vahel on nii, et bränd lonkab ja klient ei saa oma brändi olemusest päris hästi aru. Kõigepealt tuleb asjad paika panna, et saaksime aru, kuhu vaja liikuda on ja mida tegema hakata.
Mis täpsemalt see uus ajastu ning värskus on, mida reklaamimaastikule toote?
Tugineksin siin klientide tagasisidele. Oleme hästi põhjalikud ja lähme detaili. Tänu meie põhjalikkusele saab ka klient mingitest asjadest paremini aru. Jah, põhjalikkus ning see teekond, kuidas mingite lahenduste ja ideedeni jõuame, on need asjad, mis klientidele alati muljet avaldavad.
Kliendid on öelnud, et seda väga tihti ei näe. Mul on keeruline kommenteerida, kuna ma igapäevaselt teiste tööd ei näe.
Me oleme reklaami- ja disainivaldkonna fännid. Meie jaoks see ei ole lihtsalt töö, vaid ka hobi. Meie inimestel on loomeettevõtteid, mis annavad meile hoopis teise perspektiivi ja süvitsi arusaama. Näiteks Henriku töö lavastaja ning näitlejana ning Johani ja Mihkli ettevõte Ööloom jne.
Märkasin teie kodulehel põnevat asja: tiimi all oli teil seitse töötajat, kuus neist partnerid, viis ka loovjuhid. Kas ühte kööki mahub nii palju kokkasid?
Pean ütlema, et kohati see on keeruline. Uut sorti mudel loob arusaadavalt uusi väljakutseid, aga uue generatsiooniga tulevad ka uued mudelid.
See äri on inimeste äri ja minu jaoks on inimeste hoidmine väga oluline. Nii saab kasvatada klientide ärisid, kliendisuhteid ning ka oma ettevõtet. Loovjuhid on meil peaaegu kõik seepärast, et kõik on väga laia profiiliga ja nad on võimelised seda olema.
Henrik Kalmet hakkas loovjuhiks 2019. aastal. Kuidas tal ses ametis läheb ning kuidas ta elu kahe jumala vahel jagab?
Ta on harjunud end teatri, meie ning kolmandate projektide vahel jagama. Kui on tihedam prooviperiood, siis arvestame sellega. See, et ta on ühe jalaga agentuurist väljas, teebki tema perspektiivi ja oskused unikaalseks ning hindamatuks. Tänapäeval ole või teises maailma otsas, aruteludes saad ikka kaasas olla.
Võitsite tänavu Kuldmunal kaks autasu, aga olite ka skandaalis. Kas ja mis järeldusi sellest tegite?
Loomulikult tegime järeldusi. Eks loometöös on üksteise tsiteerimine ja trendide ning suundadega mängimine täiesti loomulik osa. Seda, kui piiri peal meie töö oli, näitas, et Kuldmuna enda ekspertžürii viiest liikmest kolm hindasid töö plagiaadiks ja kaks seda ei teinud.
Kindlasti oli see meie kõige nooremale loovjuhile heaks õppetunniks, et paremini tunnetada piiri, millal on töö originaalne ja millal kasutatakse ära kellegi originaalset loomingut.
Nagu enne sai öeldud, teid on seitse. Kui suureks soovite kasvada?
Meie ambitsioon pole saada neljakümnepealiseks agentuuriks. Efektiivsus peitub kuskil madalama inimeste arvu juures. Aga kindlasti mingil määral kasvame ja see on juba lähiajal plaanis.
Sa andsid eelmine kooliaasta Jüri gümnaasiumis valikainet “Bränd ja turundus”. Palju räägitakse, et gen Z tahab brändidelt sotsiaalset vastutust näha. Kas sa õppisid noorte kohta midagi uut? Kuidas nad üldse turundusse suhtuvad?
Minu jaoks oli esmakordne kogemus sellist loengut anda. Noored jagunesid minu silmis kaheks. Ühed olid need, keda see maailm üldse ei huvitanud. Teised mõtlesid kaasa, tõid näiteid ning said aru, mis ja milline mõni bränd on.
Sotsiaalse vastutuse konteksti ma selliselt ei tajunud, aga seda ütlen, et noored on kindlasti palju targemad, kui mina selles vanuses olin. Nende maailmapilt on väga lai.
See programm oli üsna intensiivne – pikad päevad esmaspäevast reedeni. Oli tore näha tänapäevast koolielu ja näha, millised noored täna on. Minu jaoks oli üllatav, et nii paljud noored käivad juba gümnaasiumis tööl.
Mulle meeldis, et mõned noored, kes läksid ülikooli edasi, olidki just sel ajal mõtlemas, kas minna turundust õppima. Pärast nädalat said nad kinnituse, et tahavad just seda õppida.
Miks TULI-ga liitusite?
Ma isiklikult olen kogu aeg TULI-s olnud! Eelmisel aastal me esimese hooga ettevõttega ei liitunud, kuna ehitasime alles oma asja üles. Sel aastal tundus, et nüüd on käes see aeg, mil tahaks valdkonna tegemistega rohkem kursis olla ja oleme kohas, kus tahame ka ise rohkem panustada.
Autor: Siim Kera, TULI