TULIMUST | Tulemuskategoorias jahivad võitu kampaaniad, mille tulemused räägivad iseenda eest
Sel neljapäeval selguvad Tulimusta konkursi võitjad. Vaata, millised kampaaniad asuvad võistlustulle tulemuskategoorias!
Tulimusta auhindamine toimub 13. novembril. Vaata shortlist’iOsta pilet Making Sense konverentsileKategoorias hinnatakse projekte, mille edu on tõendatud selgete, mõõdetavate äriliste tulemuste kauduOluline on näidata, kuidas seatud eesmärgid on saavutatud kõige efektiivseimal viisil, ja kuidas turundus on otseselt kaasa aidanud müügi, turuosa või muu võtmenäitaja kasvule.
3.1 Tulemusturundus (ROI) – projektid, mis näitavad kõrget investeeringutasuvust. Hindamisel keskendutakse sellele, kuidas on saavutatud maksimaalne mõju minimaalse kulu või optimeeritud ressursikasutuse kaudu.
Võimalikud KPI-d: ROI (%), konversioonimäär (ConversionRate), konversioonihind (CostperAcquisition), müügi kasv (SalesGrowth %, €), uued kliendid (NewCustomers) jne.
3.2 Innovatsioon turunduses – uudsed ja loovad lähenemised, mis on toonud mõõdetavat kasu. Fookuses on lahendused, mis eristuvad innovatsiooni ja strateegilise nutikuse poolest.
Võimalikud KPI-d: uued kliendid (NewCustomers), katvus sihtgrupis (QualityReach), kasutuselevõtmine (AdoptionRate), teenitud meedia väärtus (EarnedMediaValue).
Eesti Vabariik sai aasta alguses 100% digiriigiks. Seda sõnumit soovis e-Estonia esitluskeskus omaalgatuslikult tähistada. Naljatlevalt pandi eesmärk saada kätte terve maailm, kuigi reaalsuses oli meediaeelarvet 7000 eurot.
KAGU pani paika kommunikatsioonistrateegia, millega tehti 2,5 tiiru ümber maailma ja saavutati 185 miljoni euro suuruse ROI.
Euronics uuendas lojaalsusprogrammi, luues klientide tagasiside põhjal uue – Sõprade Ringi.Eesmärk oli pakkuda püsiklientidele selget väärtust (nt soodushinnad, tasuta tarne, pikem tagastusperiood) ning kasvatada kvaliteetset kliendibaasi. Eesmärgid olid liitujate osas Eestis +30% ja Lätis +20% ning püsiklientide osakaalu kasv Eestis 5% ja Lätis 5% (algselt 63% ja 38%).
Uus programm ületas ootusi, sest klientide tagasisidele tuginev pakkumine oli selge ja emotsionaalselt kõnetav. Eestis kasvas uute liitujate arv 88% ja Lätis 198%. Püsiklientide osakaal kõikidest ostudest tõusis Eestis 79%-le (kasv 16%) ja Lätis 62%-le. Kvaliteetne kliendibaas kasvas ja e-maili müügitulemused suurenesid üle 100%.
Esitaja: Tank Agentuur: Tank (projektijuht Saara Indiana Bergström) Tellija: Euronics (projektijuht Anne Teino-Tamm) Meediaagentuur: Intense (projektijuht Taavi Dreger)
Soolevähk on Eestis teisel kohal kõigist surmaga lõppevatest vähihaigustest. Jämesoolevähi skriining eeldab roojaproovi andmist, mis on paraku tabuteema. Tabude murdmiseks näitasid agentuurid, et elus on hirmsamaid asju kui roojaproovi andmine – soolevähk. Nad kutsusid üles nii Eesti elanikke, riigikogu saadikuid kui ka mõjuisikuid testima ning teadvustama soolevähki kui üha kasvavat probleemi Eestis, et päästa elusid.
2025. aasta augustis ja septembris toimus SEB noortekampaania, mille eesmärk oli kutsuda üles noori tegema läbimõeldud finantsotsuseid oma igapäevaelus. Sel aastal sooviti kõnetada noori otse ja nende keeles, et juhtida tähelepanu SEB Digikassale, mis aitab raha koguda sama lihtsasti, kui seda kulutama kiputakse. Nii sündiski “Solulu su finantsdelulule” kampaania.
Esitaja: AS SEB Pank Loovagentuur: Optimist Creative Sotsiaalmeedia: Optimist Public Meedia: Havas Estonia
TalTechi 2025. aasta vastuvõtukampaania „Reaalsed teadmised loovad reaalseid asju” eesmärk oli tõsta teadlikkust TalTechist kui innovatsiooni ja tulevikku loovast ülikoolist, kus omandatud teaduspõhised teadmised muutuvad päriselus reaalselt rakendatavaks tasuvaks tööks.
Esitaja: Tank Loovlahendus ja -strateegia: Tank Meedialahendused ja -strateegia: Initiative ja OMD PR: Miltton Klient: TalTech (Tallinna Tehnikaülikool), vastuvõtuturunduse peaspetsialist Margit Täht
Uus maitsevesi Värska Magneesium lansseeriti Eesti turule 2025. aasta veebruar–aprillis. Kampaania eesmärk oli kasvatada teadlikkus nullist ning jõuda kiiresti esimeste tarbijateni, saavutades seatud aastane müügieesmärk. Lahendus põhines strateegiliselt kavandatud kahes laines intergreeritud meediaplaneeringul, et saavutada maksimaalne katvus, kõrge tähelepanu ja otsese ostumõjuga tulemus.
Esitaja: PHD Estonia (tegevjuht Dane Tall, projektijuht Säde Võlma) Toote tootja: Värska Originaal AS Loovagentuur: Kontuur Leo Burnett
Kogemus ja intuitsioon ei ole alati piisavad põhjendamaks suurt filmiproduktsiooni või mitme turu meediaeelarvet. Seetõttu võttis agentuur kasutusele uuendusliku lähenemise, ühendades andmed ja tehisintellekti, et testida ja optimeerida loovat ideed juba enne kampaania tegelikku tootmist.
Pärast pandeemiat on lennureisijate arv Eestis taas kasvuteel, mis toob endaga kaasa ka rohkem hilinenud ja ärajäänud lende. Reisijate teadlikkus kompensatsioonivõimalustest on siiski madal. Keskmiselt 1,5% lendudest lükatakse edasi või tühistatakse, mis tähendab, et Eestis on aastas ligi 49 500 reisijat potentsiaalselt kompensatsiooniõiguslikud. Lõime täisautomatiseeritud reaalajas tuvastussüsteemi, mis jälgib hilinenud ja ärajäänud lende ning genereerib tehisintellekti abil koheselt sotsiaalmeediapostitused ja visuaalid, võimaldades brändil reageerida minutitega.
Esitaja: Media House/Flagito Seotud inimesed: Roger Puks, Vadim Avramenko, Marit Lond, Laura Mona Velmre Ettevõtte: Media House/ Flagito
Sviby tõi Eesti kultuuriturundusse uue lähenemise – turundus, mis põhineb andmetel, empaatial ja väärtustel.
Publiku käitumise ja emotsioonide ühisanalüüs (33 633 vastust, 387 üritust) muutis kultuuriturunduse täpseks ja inimlikuks korraga. Kampaaniad planeeritakse nüüd publiku tundmise kaudu, mida toetab reklaamiraha.