12.11.2025

TULIMUST | Tutvu muutuse kategooria finalistidega

Vaata, millised kampaaniad jõudsid muutuse kategoorias parimate sekka! Võitjad kuulutatakse välja juba homme ehk 13. novembril Eesti Rahvusraamatukogus (RaRa) Making Sense’i konverentsil. Auhindamisele on oodatud kõik.

Tulimusta konkursi võitjad selguvad juba homme RaRa-s.
Vaata shortlist’i Osta pilet Making Sense’i konverentsile

Kategooria keskendub pikaajalist mõju loovatele turundustegevustele, mis toovad kaasa märgatava ja püsiva muutuse – olgu see majanduslik, käitumuslik või ühiskondlik

Oluline on näidata, kuidas tegevus on loodud kestma, millist muutust see on kaasa toonud ja kuidas mõju on mõõdetud.

  • 4.1 Kauakestev edu – kampaaniad või strateegiad, mis on toonud järjepidevat kasvu vähemalt kolme aasta jooksul. Hinnatakse arengut, järjekindlust ja pikaajalise strateegia edukust.

Võimalikud KPI-d: pikaajaline turuosa kasv (Longterm market share growth, %), müükide kasv (Sales Growth YoY), kliendi eluea väärtus (Customer Lifetime Value), NPS, brändi tajumine (Brand Perception) jne.

  • 4.2 Jätkusuutlik muutus – turundusprojektid, mis keskenduvad kestlikkusele, roheteemadele või sotsiaalsele vastutusele. Näidatakse, kuidas turundus toetab positiivseid muutusi ühiskonnas ja keskkonnas.

Võimalikud KPI-d: kasutaja teadlikkus (Consumer Awareness, %), osalejate arv (Number of Participants), säästetud CO2 väärtus või keskkondlik mõju (CO2 value or Environmental Impact), teenitud meedia väärtus (Earned Media Value) jne

4.1 Kauakestev edu

Maxima eesmärk oli tugevdada brändieelistust ning tõusta aastal 2025 Kantar Emori uuringus jaekettide seas positsioonile nr 1. Lähtudes andmepõhisest sihtrühmaanalüüsist ja püsikommunikatsioonistrateegiast, kujundasime hinnaliidri kuvandist väärtuspõhisema ja emotsionaalsema brändi. Tulemusena tõusis Maxima eestlaste meeldivaimaks jaeketiks aastal 2025.

Esitaja: Intense growth HUB (strateeg Irina Podolskaja, brändijuht Eret Kams)
Klient: Maxima Eesti (müügi- ja turundusosakonna juht Jaanika Terasmaa, turundusprojektide ja brändiüksuse juht Arabella Arro)
Loovagentuur: Division (loovjuht Marten Liivik)

kantar emor meeldivaimate jaekettide edetabel

 

Südameapteek alustas 2022. a lõpus suuremate brändiuuendustega, sest uuringud näitasid, et senine brändikeel, sh logo, ei eristu piisavalt. Koos ülejäänud brändiga võeti süvitsi ette ka kuvand tööandjana ning sellest sündis siiani kestev järjepidev, aktiivne ja strateegiline tegevus, mis näitab Südameapteeki innovaatilise ja kaasaegse tööandjana. Tänaseks on paljud eesmärgid saavutatud.
Esitajad: Inspired Universal McCann (Evelin Palu – projektijuht), Südameapteek (Enel Kolk – turundus- ja kommunikatsioonijuht), Division (Liis Dorbek – loovjuht, Timo Tõnisson – loovjuht, Riin Ruut-Haavel – disainer)

2025 sydameapteek linkedin

 

Vitaplus.ee on 2021. aastal nullist loodud toidulisandite e-pood, mille ambitsioon oli murda üleküllastunud tervisetoodete turule, kus domineerivad rahvusvahelised brändid ja suurkaupluste ketid.

Algne olukord oli tüüpiline alustavale e-poele – väike tundlik eelarve, vähene tuntus ja puudulik andmepõhine turundus. Käive oli madal ning puudus ülevaade, millised reklaamid tegelikult müüki tõid.

Esitajad: Geeks ja vitaplus.ee

vitaplus analuutika

4.2 Jätkusuutlik muutus

The End Food Waste Australia kampaania teostas Convo koostöös Nexdi madala süsiniku jalajäljega loovplatvormiga. Kampaania tõestas, et jätkusuutlikkus ja loovus võivad muuta inimeste käitumist ja tuua reaalseid tulemusi.

Esitaja ja tech partner: NEXD
Meediaagentuur: Convo
Loovagentuur: Hopeful Monsters
Klient: End Food Waste Australia

Miks Kolonel, Riigikogu liige, Limpa, Nabi, Taimsoo, Fosti ja drag queen üksteisevõidu kätekõverdusi tegid? Miks me kaaperdasime koos Kaitseministeeriumi ja Kaitseväega 2024 novembris toimuva igaaastase “Meeste tervise kuu”? Kaitseväe andmetel ei läbi 72% noortest ajateenistuse alguses Kaitseväe kehaliste võimete kontrolltesti. Reservväelaste füüsiline vorm on Eesti riigikaitses võtmetähtsusega. Tegime viraalse kampaania, et suunata noored ja reservväelased ROHKEM SPORTI tegema.

Esitajad: Taevas ja Kaitseministeerium

Sviby on muutnud Eesti piletituru mõtteviisi, tuues avatuse ja andmepõhisuse kultuuritaristu keskmesse. Sõnum „Kultuur kuulub inimestele“ on kujunenud liikumiseks, mis võimestab korraldajaid ja loob läbipaistvuse publiku, loojate ja platvormide vahel. See on väärtuspõhine ja püsiv muutus – mitte kampaania, vaid uus kultuuriline standard.

Esitaja: Sviby

sviby 5

Vaata shortlist’i Osta pilet Making Sense’i konverentsile

Autor: Kärt Tomp, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt