07.11.2025

TULIMUST | Vaata, kes pääsesid brändikategoorias parimate sekka

Brändikategooria parimad on selgunud! Võitjad kuulutatakse välja juba järgmisel neljapäeval ehk 13. novembril Making Sense’i konverentsil.

Vaata shortlist’i
Osta pilet Making Sense konverentsile
Brändikategoorias keskenduti brändi kuvandile, sõnumile ja emotsioonile
Kategoorias oli oluline esile tuua, kuidas on õnnestunud võimendada brändi positsioneeringut ja tõsta väärtust, tugevdada sidet brändi ja tarbija või brändi ja ühiskonna vahel, kaasata sihtrühma ning luua positiivne ja meeldejääv kogemus. See kategooria väärtustab terviklikku brändilugu, järjepidevust ja emotsionaalset mõju, mis viib pikaajalise lojaalsuseni.

1.1 Brändi kontakt – uue brändi lansseerimine, rebränding või olemasoleva brändi imagoloogiline tegevus. Hindamisel arvestatakse, kuidas aktiveerimine on loonud selge positsiooni turul, toonud uue publiku või süvendanud olemasolevat tarbijasuhet.

 

Võimalikud KPI-d: brändi teadlikkus (Brand Awareness, growth %), brändi äratundmine (Brand Recognition), positiivsed aistingud (Positive Associations), ostukavatsus (Purchase Intent), turuosa (Market Share), brändi väärtus (Brand Value), reklaami mäletatavus (Ad Recall) jne.

 

1.2 Brändi kohalolu – järjepidev ja strateegiline kohalolu turul läbi meediasüsteemide, brändikommunikatsiooni, PR-i, brändisaadikute või sponsorluse. Hinnatakse, kuidas püsiv nähtavus toetab brändi tuntust, usaldust ja seotust sihtrühmaga.

 

Võimalikud KPI-d: brändi teadlikkus; spontaanne ja üldine (Brand Awarenessspontaneous & general), brändi äratundmine (Brand Recognition), brändi armastus/sentiment (Brand Love/Sentiment), kliendi eluea väärtus (Customer Lifetime Value) jne.

1.1 Brändi kontakt

Euronics uuendas lojaalsusprogrammi, luues klientide tagasiside põhjal uue – Sõprade Ringi.

Eesmärk oli pakkuda püsiklientidele selget väärtust (nt soodushinnad, tasuta tarne, pikem tagastusperiood) ning kasvatada kvaliteetset kliendibaasi. Eesmärgid olid liitujate osas Eestis +30% ja Lätis +20% ning püsiklientide osakaalu kasv Eestis 5% ja Lätis 5% (algselt 63% ja 38%).

Esitaja: Tank
Agentuur: Tank, projektijuht Saara Indiana Bergström
Tellija: Euronics, projektijuht Anne Teino-Tamm
Meediaagentuur: Intense, projektijuht Taavi Dreger

screenshot 2025 11 07 at 10 16 13

 

LHV brändikampaania utsitas edasi liikuma neid, kes on südames eelmisest pangast ammu lahku kasvanud. Meedias katsetasid nad digital first strateegiat, et näha, kas saavad nii kõnetada inimesi sama sügavalt kui klassikalise pika brändiklipiga teles. Valmisid materjalid, kus nad aitasid Kohveriga tavainimesi nii tänavatel kui sotsiaalmeedias, ületades 2024. aasta digitulemused.

Selleaastane otsus digital first meedia- ja loovstrateegia kasuks tõestas, et saadakse ka palju aja- ja kuluefektiisemalt luua relevantse brändikampaania, mis ei saavuta ainult head katvust, vaid toob ka konversioone.

Esitaja: Sweep

lhv liiguedasi kv 1920x1080

OIXIO ühendas mitu ettevõtet ja teenust üheks tugevaks grupiks, luues uue brändi ja äristrateegia, mis seob digitaliseerimise, IT-taristu ja küberturvalisuse tervikteenuseks. Uuring ja koosloome tagasid sihitud lähenemise, mis tõi 33% käibekasvu, 43% veebiliikluse tõusu ja 11% suurema kliendirahulolu. OIXIOst sai Baltikumi juhtiv digipartner.
Esitaja(d): Velvet ja OIXIO Group (Ivo Suursoo – tegevjuht, Raul Pero – brändijuht, Hannes Rosenberg – OIXIO Digitali ärinõustamise juht, Liie Strenze – OIXIO Digital tegevjuht)

TalTechi 2025. aasta vastuvõtukampaania „Reaalsed teadmised loovad reaalseid asju” eesmärk oli tõsta teadlikkust TalTechist kui innovatsiooni ja tulevikku loovast ülikoolist, kus omandatud teaduspõhised teadmised muutuvad päriselus reaalselt rakendatavaks tasuvaks tööks.

Sisseastumisavalduse esitas kokku 7721 uut tudengit – ligi 46% rohkem kui eelmisel aastal (2024: 5289). Bakalaureuseõppes kasvas vastuvõtt 42,4%, tõustes 3957 tudengilt 5634-ni. Magistriõppes suurenes vastuvõtt 56,7% (2087 vs 1332).

  • Esitaja: Tank
  • Loovlahendus ja -strateegia: Tank
  • Meedialahendused ja -strateegia: Initiative ja OMD
  • PR: Miltton
  • Tellija: TalTech (Tallinna Tehnikaülikool), vastuvõtuturunduse peaspetsialist Margit Täht

2

Kruiisitööstus on muutunud väga konkurentsitihedaks – madalate hindadega kruiisioperaatorid suunasid klientide eelistused odavaimaid hindu pakkuvate brändide poole. Kuna Tallink Silja Line’i ärimudel ei põhine kõige odavamate piletite pakkumisel, pidi bränd tugevdama oma kuvandit, rõhutades emotsionaalset väärtust, mida see klientide ellu toob.

Esitaja: Optimist Creative
Klient: Tallink

tallink the nicest way tulimust 1

 

Globaalne digikampaania, mis juba kolme kuuga ületas ootused. Saladus peitus igale riigile kergesti kohandatavas kontseptsioonis, astmelises sõnumistrateegias ja veidi absurdsetes visuaalides, et liitumised lakke tõuseks.

Töö käigus sai selgeks, et kohe e-Residentsuse kiitmisel jääme 99% ulatuses sihtgrupile võõraks: sõna “e-Residentsus” lihtsalt ei ütle sakslasele ega britile suurt midagi. Tegime teadliku valiku viidata esmalt vaid ettevõtlusest tingitud kitsaskohtadele, et saada neilt lihtsalt esimene klikk kätte.

Tulemused näitavad, et meie lähenemine makes sense. Võrreldes eelmise aastaga tõusis taotluste arv kolme kuuga.

Esitaja: Sweep

Eesti Loto trump on usaldusväärsus ja truud kliendid, kuid mängijate arv väheneb. Kui kevadel tabas kriis ja veeb, kus tehakse 73% müügist, oli neli päeva maas, tuli tegutseda. Kampaania pidi olema restart nii kuvandile kui ka usaldusele: tahtsime näidata, et Eesti Loto on kaasaegne, uuendusmeelne ja avatud. Sündis otsus ehitada uus veebirakendus ning luua kogukond, kelle sisendi abil seda teha.

Esitajad: Eesti Loto, Inspired Universal McCann
Klient: Eesti Loto AS
Agentuurid: Inspired UM, Money Tree OÜ, Wedia OÜ

1.2 Brändi kohalolu

2025 aasta on Balbiino jaoks eriline – tähistatakse 30. juubelit. Juubeliaasta eesmärk oli tuua fookusesse Balbiino kui suurim Eesti jäätisetootja, tutvustada uusi tooteid ning tugevdada olemasolevate müüki. Loodi uus tunnuslause ja ühtne kommunikatsioonikeel, mis koondab kõik kaubamärgid Balbiino nime alla ja kasvatab turuosa.
Esitaja(d): Inspired Universal McCann OÜ (Marika Reinol – projektijuht), Sweep Agency OÜ (Kadri-Liis Nikopensius (projektijuht), Balbiino AS (Reet Nurm – brändijuht).
Miks Kolonel, Riigikogu liige, Limpa, Nabi, Taimsoo, Fosti ja Drag Queen üksteisevõidu kätekõverdusi tegid? Miks me kaaperdasime koos Kaitseministeeriumi ja Kaitseväega 2024 novembris toimuva igaaastase “Meeste tervise kuu”? Kaitseväe andmetel ei läbi 72% noortest ajateenistuse alguses Kaitseväe kehaliste võimete kontrolltesti. Reservväelaste füüsiline vorm on Eesti riigikaitses võtmetähtsusega. Tegime viraalse kampaania, et suunata noored ja reservväelased ROHKEM SPORTI tegema.

Esitaja(d): Taevas, Kaitseministeerium

planshett mehedvormi win

Sviby sündis Piletikeskusest uue väärtuspõhise identiteedina. Sõnum „Kultuur kuulub inimestele“ väljendab brändi olemust, mis seob tehnoloogia, kogemuse ja väärtused ühtseks kultuuriliikumiseks.

Eesti kultuurikorralduse turul oli kujunenud olukord, kus tehnoloogilised platvormid ja automatiseeritud süsteemid olid hakanud varjutama kultuuri inimlikku olemust. Korraldajad tundsid, et nende ja publiku vahele on tekkinud nähtamatu vahendajakiht, mis vähendab otsesuhtlust ja usaldust.

See brändiuuendus oli sõnum kogu kultuurivaldkonnale — pilet ei ole toode, vaid pääs kultuurilise kogemuse ja tähenduse juurde.

Esitaja: Sviby

sviby 1 1 3

Vaata shortlist’i
Osta pilet Making Sense konverentsile

Autor: Kärt Tomp, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt