25.09.2025

TULIMUST 2025 | Eelmise aasta brändikategooria võitja: lihtsad loogikavead jätavad halva maigu

Efektiivsuskonkurss Tulimust toimub juba neljandat sügist järjest. Eelmise aasta brändikategoorias viisid võidu koju Initiative ja Kalev kampaaniaga “Kalevi brändiuuendus”. Et sul oleks töid lihtsam vormistada, uurisime Initiative’i strateegiajuhilt Kätrin Maidlalt, milline on hästi koostatud ja konkursile sobiv töö.

2024. aasta brändikategoorias viisid võidu koju Initiative ja Kalev kampaaniaga “Kalevi brändiuuendus”.
Esita töö Tulimustale

Miks Tulimustal osaleda?

Tulimust on eriline, kuna lähtub parimate tööde valimisel andmetest ja see on ka Initiative’i kampaania strateegiate koostamise põhialus – uuringud, mudeldamine ning kliendi äritulemustesse panustamine läbi pidevalt rakendatava andmeanalüüsi ja tulemuste jälgimise dashboardides. Meie meelest on Tulimustal osalemine au-asi ja näitab agentuuri võimekust toota kliendile läbi andmetel põhineva meediastrateegia ka päris äritulemust.

Oma eelmise aasta võidutöö põhjal: millist tööd esitada ja millist tööd on võiduks vaja?

Kui lähtud turundusstrateegia ja -kampaaniate loomisel andmetest ja uuringutest, valideerid loovlahendusi eri-uuringutega, et saada tarbija insight ning optimeerida pidevalt kampaaniaid. Seda selleks, et tuua kliendile paremat äritulemust ning lisaks kampaaniavaatele lähtud pikaajalisest andmetel põhineval strateegial. Nii ongi võidutöö olemas!

Mida esitamisel silmas pidada?

Oleme ise näinud töid lugedes, et esitatud andmed ei ole tõesed ja/või neid on moonutatud. See peaks olema iga töö esitaja südameasi, et selliseid asju ei tehtaks ning ka žüriisse ootame liikmeid, kes selliseid asju märkavad – lihtsad loogikavead jätavad halva maigu. Töö kirjutajale on peamine ülesanne esitada loogiline ja lihtne töö, kus väga mahukad ja põhjalikud andmeanalüüsid ja sisendid oleks kirjutatud lihtsaks ning arusaadavaks.

Kas ja kui tähtsaks kliendid Tulimusta peavad?  Mis kasu teie esitaja/võitjana sellest konkursist saate?

Initiative on igal aastal Tulimustalt mitu auhinda võitnud, olles üks vähestest meediaagentuuridest, kes igal aastal mitmete töödega osaleb ja ka võidab. Oleme tugevalt analüütikast lähtuv meediaagentuur, kelle peamine eesmärk on pidevalt panustada kliendi äritulemuste kasvu. See lähenemine saab edukas olla vaid 100% andmepõhisel turundusel, mis on Initiative’i argipäev. Kliendid on meie tööd alati kõrgelt hinnanud läbi pikaaegse koostöö. Tulimust on turul veel üsna uus, aga Initiative’ile ja meie klientidele algusest peale olnud oluline konkurss.

Võidutöö lühikirjeldus

  • Kalev oli aastaid Eesti armastatuim bränd, mis viimastel aastatel kaotanud oma sära ja hakanud populaarsust kaotama eelkõige nooremas sihtrühmas. Portfell oli killustunud ja puudus ühtne nägu. Eesmärk oli luua Kalevile uus identiteet, mis seob üheks kogu portfelli ja selle kommunikatsiooni ning tõusta taas Eesti armastatuimaks brändiks!

Brändikategoorias on oluline brändi kuvand, sõnum ja emotsioon

Kategoorias on oluline esile tuua, kuidas on õnnestunud võimendada brändi positsioneeringut ja tõsta väärtust, tugevdada sidet brändi ja tarbija või brändi ja ühiskonna vahel, kaasata sihtrühma ning luua positiivne ja meeldejääv kogemus. See kategooria väärtustab terviklikku brändilugu, järjepidevust ja emotsionaalset mõju, mis viib pikaajalise lojaalsuseni.

1.1 Brändi kontakt – uue brändi lansseerimine, rebränding või olemasoleva brändi imagoloogiline tegevus. Hindamisel arvestatakse, kuidas aktiveerimine on loonud selge positsiooni turul, toonud uue publiku või süvendanud olemasolevat tarbijasuhet.

Võimalikud KPI-d: brändi teadlikkus (Brand Awareness, growth %), brändi äratundmine (Brand Recognition), positiivsed aistingud (Positive Associations), ostukavatsus (Purchase Intent), turuosa (Market Share), brändi väärtus (Brand Value), reklaami mäletatavus (Ad Recall) jne.

1.2 Brändi kohalolu – järjepidev ja strateegiline kohalolu turul läbi meediasüsteemide, brändikommunikatsiooni, PR-i, brändisaadikute või sponsorluse. Hinnatakse, kuidas püsiv nähtavus toetab brändi tuntust, usaldust ja seotust sihtrühmaga.

Võimalikud KPI-d: brändi teadlikkus; spontaanne ja üldine (Brand Awarenessspontaneous & general), brändi äratundmine (Brand Recognition), brändi armastus/sentiment (Brand Love/Sentiment), kliendi eluea väärtus (Customer Lifetime Value) jne.

Esita töö Loe juhendit

Autor: Kärt Tomp, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt