10.11.2025

TULIMUST | Vaata, kes pääsesid andmekategoorias parimate sekka

Andmekategooria parimad on teada! Võitjad kuulutatakse välja juba sel neljapäeval Eesti Rahvusraamatukogus (RaRa) Making Sense’i konverentsil.

Vaata shortlist’i
Osta pilet Making Sense konverentsile
Kategoorias tunnustatakse töid, mis põhinevad tugevatel andmepõhistel otsustel ja tarbija insight’idel

Hinnatakse, kuidas andmeid on kogutud, analüüsitud ja tõlgendatud ning kuidas need teadmised on aidanud saavutada eesmärke.

  • 2.1 Andmekasutus: kvantitatiivne – tegevused, mis tuginevad kvantitatiivsele andmeanalüüsile, nagu tarbijakäitumise uuringud, turuandmed või meedia tarbimise mustrid. Näidatakse, kuidas numbrilised andmed on viinud parema loovlahenduseni, täpsema sihtimiseni ja paremate tulemusteni.

Võimalikud KPI-d: auditooriumi segmenteerimise efektiivsus (Segmentation Efficiency %), ROI, meediaplaani efektiivsus (Media Plan Efficiencyreach vs. cost), käitumuslikud muutused (Behavioral Changes) jne.

  • 2.2 Andmekasutus: kvalitatiivne – tegevused, mis tuginevad kvalitatiivsele uurimistööle, nagu fookusgrupid, süvaintervjuud või kultuurilised tähelepanekud. Oluline on näidata, kuidas süvitsi mõistetud tarbijakogemus on suunanud loovlahendusi ja strateegiat.

Võimalikud KPI-d: brändi tajumine (Brand Perception), brändi vastuvõtt ja tagasiside (Brand Sentiment), brändi eelistus (Brand Preference), fookusgruppi tulemused (Focus Group Score), kaasatusemäär (Engagement Rate) jne.

2.1 Andmekasutus: kvantitatiivne

Muutuv turg ja tarbijakäitumine suunasid portfelli- ja turundusstrateegiat üle vaatama. Tuginedes andmepõhisele analüüsile, kujundas Kalev uue pikaajalise kasvustrateegia ning tõi turule Kalevi kreemitäidisega küpsised, mis saavutasid tiheda konkurentsiga segmendis vähem kui aastaga turuliidri positsiooni. Müügi- ja turuosa kasvu tagas toote arendamisel ja kommunikatsiooni loomisel kasutatud teaduspõhine brändi- ja portfellijuhtimine.

 

Esitaja: Orkla Eesti (Arnika Madal – maiustuste ja snäki ärisuuna turundusjuht, Leiki Lehemets – kategooriajuht, Vassilina Pljonkina – disainer), Initiative (Kätrin Maidla – brändijuht), Tank (Kadri Luik – projektijuht, Villem Valme – projektijuht), Koor (Hannes Paesoo – pakendidisain).
Agentuur: Tank, Koor
Tellija: Orkla Eesti

kalev kupsis tulimust2025

Turuliidrina tuntud bränd tähendab tavaliselt ka suurt meediainvesteeringut – ja agentuuri jaoks on see harilikult hea uudis. Olles aastaid Goldtime’i töödega auhindu võitnud, alustas Convertal sel korral küsimusest, mida agentuur tavaliselt ei julge küsida: aga kui seda kõike polegi nii palju vaja? Agentuur pani küsimärgi mitte ainult reklaami vajalikkuse, vaid ka enda rolli kohale. Nad ei otsinud tõestust, vaid tõde.

Esitaja: Convertal
Agentuur
: Convertal
Klient: Goldtime

goldtimexconvertal1

Sviby viis läbi Eesti suurima kultuuripublikuuuringu, milles osales 33 633 inimest ja kaardistati 387 üritust. Kvantitatiivne analüüs tuvastas publikukäitumise mustrid ning pani aluse Sviby Indexi metoodikale.
Sviby eesmärk oli luua Eesti kultuurikorralduse esimene ühtne andmepõhine raamistik – süsteem, mis ühendab piletimüügi, publiku käitumise ja majanduslikud mõjurid ühte andmestikku ning võimaldab kogu sektoril liikuda faktipõhise planeerimise suunas.

Esitaja: Sviby

sviby 2 1 3

Kes meist pole unistanud lotovõidust? Leedus on see unistus selgelt nähtav: 63% elanikkonnast on loteriidest osa võtnud vähemalt korra aastas. Aga mis tegelikult seda osalemist motiveerib? Kas ainult võidu suurus, reklaami intensiivsus, brändi mõju – või kõik eelmainitu? Ja veelgi põhimõttelisemalt: kas turunduse mõju saab üldse pidada püsivaks suuruseks?

Esitaja: Analytical Alley, Open Agency, Perlas Networks

screenshot 2025 11 10 at 11 30 21

2.1 Andmekasutus: kvalitatiivne

Valio lansseeris 2024. aasta septembris Alma kohukese, millele eelnes kahe aasta pikkune turunduslik ettevalmistus. Esmalt viidi läbi turu-uuring, järgnesid töötoad ja tootele nime valik, pakendi- ja maitsetestid. Lansseerimiskampaania oli üliedukas – üle-eestiline järeluuring ja müügitulemused kinnitasid, et Alma kohuke leidis kiiresti oma koha tarbijate südames ja külmkapis.

Esitaja: Intense growth HUB (Anna-Liisa Laas – uuringujuht), Triin Lõoke – strateeg, Eret Kams – brändijuht)
Klient: Valio Eesti
Tootepakend: Division
Loovagentuur: Sweep
PR agentuur: Hamburg
SoMe: Keneli Pohlak

enne parast pakend

Uuringu kvalitatiivne osa paljastas, kuidas publik mõtestab kultuurikogemust. Vastuste põhjal kujunes viis motivatsioonipõhist arhetüüpi – elamuse otsijad, sotsiaalsed kaaslased, inspiratsioonivajadusega idealistid, argipäevast põgenejad ja kultuuritundlikud realistid. Tulemused aitasid korraldajatel mõista, kuidas kultuur inimesi emotsionaalselt kõnetab ja miks nad päriselt tulevad.

Esitaja: Sviby

sviby 2 2 1

Vaata shortlist’i
Osta pilet Making Sense konverentsile
Autor: Kärt Tomp, TULI
Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt