09.10.2025

TULIMUST 2025 | Tulemuskategooria eelmise aasta võitja: loovtöö mõjutab positiivselt Eesti majandust

Möödunud aasta Tulimusta konkursil noppis tulemuskategoorias esikoha loovagentuur Salama, kellele tõi võidu Lastefondi kampaania “Las lämbub?”. Kuidas võiduni jõuda ning mida peaksid teised osalejad sellest õppima? Küsimustele vastas loovagentuuri Salama asutajapartner ja juht Anu Aleksandra Ots.

Salama pälvis tulemuskategoorias esikoha.

Miks Tulimustal osaleda?

Tulemuskonkurss Tulimust on võimalus loovagentuuride, neis töötavate ekspertide ning kogu loovsektori maine ja usaldusväärsuse tõstmiseks. Laiemale avalikkusele vajab meie töö olulisus sageli tõestamist ning vahel peame tähtsust ka klientidele ja agentuuridele endile meelde tuletama. Tulimust on võimalus näidata, et loovus koos strateegiaga toovad klientidele reaalseid tulemusi.

Vanimad reklaami-/loovagentuurid tegutsevad Eestis juba üle 30 aasta ja endiselt on vajadus meeles hoida, et meie töö mõjutab positiivselt Eesti majandust – parimate agentuuride näol on tegemist tööandjatega ja tipptasemel ekspertidega, professionaalsete turunduspartneritega, kes loovad väärtust. Tulimust pole lihtsalt tunnustuse jagamine loovusele ja ärilistele tulemustele, see on ka kvaliteedimärk, mida tasub püüda, sest oma panuse on andnud parimad eksperdid, projektijuhist loovjuhini.

Oma eelmise aasta võidutöö põhjal: millist tööd esitada ja millist tööd on võiduks vaja?

Olulised on eesmärk, tulemuslikkus, aga ka loomingulisus ja idee teostus. Salamale 2025. aastal võidu toonud Lastefondi kampaanias “Las lämbub?” olid need elemendid keerulisse komplekti põimitud: aukartust äratavalt suur numbriline ambitsioon + silmapaistev loovlahendus null-eelarve tingimustes + vabadest meediapindadest ja eetriajast + Tervisekassa ning ravimifirma vahelistest läbirääkimistest sõltuv kampaania pikkus.

Mida esitamisel silmas pidada?

Eduka võidutöö juures on tähtsad nii eesmärk ja selle saavutamise tulemuslikkus kui ka loomingulisus ning idee teostus. Et tegemist on efektiivsuskonkursiga, on rõhk esimesel kahel.

Oluline on ka, et võimalus on kõigil formaatidel – suurtel ja väikestel, lühi- ja pikaajalistel kampaaniatel. Ka nii pikaajalistel, mille toimumisaeg ei saa ega peagi mahtuma ühe kuni pooleteise aasta sisse (nagu loovkonkurside puhul muidu tavaks).

Kas ja kui tähtsaks kliendid Tulimusta peavad? Kas te näete seda ise müügiargumendina? Mis kasu teie esitaja/võitjana sellest konkursist saate?

Salama on 2018. aastal loodud strateegiline äriliselt mõtlev loovagentuur, mille asutajatel on oma valdkonnas üle 25 aasta kogemust. Peame Tulimustal saadud tunnustust vajalikuks müügiargumendiks, sest terviklik maine moodustub osadest. Parimad tulemused saavutatakse tavaliselt pikaajalises koostöös, ja TÜK Lastefond on sellest väga hea näide. Ilmselgelt on tegemist Eesti ühe pikaajalisima kliendisuhtega. See algas loovjuht Madis Otsa juhtimisel juba aastal 2000 ning jätkub Salama rõõmuks ka aastal 2026.

Kui kaalukaks kliendid Tulimusta hindavad, selle kohta uuringud puuduvad, samas on see selgelt tõendatav numbriline platvorm, kus tasub oma tulemusi avalikkusele eksponeerida. Pole saladus, et agentuuridki suhtuvad auhindadesse erinevalt. Nii ka kliendid. Üldistatult on aga mistahes auhind igal juhul tunnustus suurepärase töö eest ja teeb rõõmu igaühele. Loovus- ja tulemusauhindu Salama teineteisega ei vastanda – need on ühe mündi kaks poolt. Meie asi on mõlemad pooled läikivana hoida.

Võidutöö lühikirjeldus

Tsüstiline fibroos on hingamis- ja seedeelundeid hävitav haigus, mis lõpeb piinarikka surmaga. Tõhusad, kuid ülikallid ravimid on olemas, ja Tervisekassa neid ei rahastanud. Ent Lastefondi eesmärk pole vaid annetuste kogumine. Raha võimaldab haigetele lisaaega osta, aga peaeesmärk on muuta riigi ravikulude hüvitamise poliitikat – nii, et inimelud oleksid Tervisekassa, mitte annetajate mure.

Tulemuskategoorias hinnatakse projekte, mille edu on tõendatud selgete, mõõdetavate äriliste tulemuste kaudu

Oluline on näidata, kuidas seatud eesmärgid on saavutatud kõige efektiivseimal viisil, ja kuidas turundus on otseselt kaasa aidanud müügi, turuosa või muu võtmenäitaja kasvule.

3.1 Tulemusturundus (ROI) – projektid, mis näitavad kõrget investeeringutasuvust. Hindamisel keskendutakse sellele, kuidas on saavutatud maksimaalne mõju minimaalse kulu või optimeeritud ressursikasutuse kaudu.

Võimalikud KPI-d: ROI (%), konversioonimäär (Conversion Rate), konversioonihind (Cost per Acquisition), müügi kasv (Sales Growth %, €), uued kliendid (New Customers) jne.

3.2 Innovatsioon turunduses – uudsed ja loovad lähenemised, mis on toonud mõõdetavat kasu. Fookuses on lahendused, mis eristuvad innovatsiooni ja strateegilise nutikuse poolest.

Võimalikud KPI-d: uued kliendid (New Customers), katvus sihtgrupis (Quality Reach), kasutuselevõtmine (Adoption Rate), teenitud meedia väärtus (Earned Media Value).

Loe rohkem Tulimusta kohta   Esita töö konkursile

Autor: Kärt Tomp, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt