10.12.2025

TULIMUST 2025 | Muutuse kategooria võitjad: kui väärtused on sünkroonis, tekib julgus katsetada ja nihutada sektori seniseid standardeid

Meediaagentuur Inspired Universal McCann ja tarkvaraettevõte NEXD pälvisid tänavusel Tulimustal võidu muutuse kategoorias. Milliste kampaaniatega nad silma paistsid ning mida võitjad sellest kogemusest endaga kaasa võtavad? Sellest kõigest lähemalt allpool.

Muutuse kategooria võitjad. Vasakul: Südameapteek ja Inspired Universal McCann, paremal: NEXD. Foto: Edmond Mällu
Vaata kõiki võitjaid

MUUTUS / 4.1 Kauakestev edu | Võitja: Südameapteek ja Inspired Universal McCann / Südameapteegi pikaajaline tööandja bränding

Südameapteek alustas 2022. aasta lõpus suuremate brändiuuendustega, sest uuringud näitasid, et senine brändikeel, sh logo, ei eristu piisavalt. Koos ülejäänud brändiga võeti süvitsi ette ka kuvand tööandjana ning sellest sündis siiani kestev järjepidev, aktiivne ja strateegiline tegevus, mis näitab Südameapteeki innovaatilise ja kaasaegse tööandjana. Tänaseks on paljud eesmärgid saavutatud.

Südameapteegi turundusjuht Enel Kolk sõnab, et see võit ei ole ainult kampaania tunnustamine, vaid see on tunnustus jadale strateegilistele otsustele ja heale koostööle nende partneritega. “Turunduse võlu seisnebki selles, kui üksikud killud – inimesed, sõnumid, tooted ja teenused, väärtused – hakkavad kokku kõlama ja moodustavad tugeva, selge identiteedi. See tiitel näitab, et meil õnnestus see tervik luua,” ütleb ta.

Kolk jätkab: “See tunnustus kinnitab taaskord, et bränd ei ole kunagi ainult reklaam või visuaalne uuendus – see on terviklik mõtteviis, mis peab läbima nii meie tooteid/teenuseid, kliente kui töötajaid. Ja selle terviku loomine ei sünni üksi. Võit on sama palju meie tiimi, kui Inspired Universal McCanni ja Divisioni töövõit. Me ei loonud lihtsalt kampaaniat, vaid ühist lugu, kus loovus, strateegia ja meediatöö käisid käsikäes. Vaid ühise visiooni ja heade partneritega saab luua brändi, mis kõlab ühtemoodi nii klientidele kui tulevastele töötajatele.”

Kolm asja, mida kampaaniast kaasa võtta
  • Tugev bränd sünnib ainult siis, kui tööandjabränd ja kliendibränd räägivad sama lugu. Ei ole eraldi „meie bränd klientidele“ ja „meie bränd töötajatele“. On ainult üks bränd ja kui see lugu on selge, ehe ja järjepidev, siis see töötab kõikides suundades.
  • Turunduse võlu seisneb terviku loomises, mitte ühes kampaanias. Tervik mõjub siis, kui kõik elemendid  – brändiuuendus, tööandjabrändi sõnumid, reklaamikanalid ning kõik muud seotud tegevused – hakkavad üksteist võimendama Ükski neist poleks üksi saavutanud sama mõju, kuid koos sündis identiteet, mis on kõigile äratuntav ja kõnetab Südameapteegi erinevaid sihtgruppe.
  • Partneritega koos mõtlemine loob julgemaid lahendusi ja aitab tervikut näha. Inspired Universal McCann ja Division ei ole kunagi Südameapteegi jaoks lihtsalt teostajad – nad on alati brändi hoidjad ja kaasloojad. Ka sel korral sündisid sõnumid, visuaalid ja tegevused, mis olid kooskõlas brändi olemusega ja samas värsked ning humoorikad, ühises koostöös. Usuti koos, et ka apteek võib olla kaasaegne, avatud ja maitsekalt humoorikas. Just see inimlikkus eristabki meid valdkonnas, kus sageli arvatakse, et kõik peab olema tõsine ja ametlik.

2025 sydameapteek tooandjabranding

MUUTUS / 4.2 Jätkusuutlik muutus | Võitja: NEXD / End Food Waste Australia – CO2-optimised Digital Campaign

The End Food Waste Australia kampaania teostas Convoga koostöös NEXDi madala süsiniku jalajäljega loovplatvormiga. Kampaania tõestas, et jätkusuutlikkus ja loovus võivad muuta inimeste käitumist ja tuua reaalseid tulemusi.

NEXDi jätkusuutlikkuse juht Kaia Riga sõnab, et uhke ja tänulik tunne on ehitada head toodet hea tiimiga ja sellega reklaamivaldkonna arengusse panustada. “Rõõm, et seda märgatakse ning et meil on Eestis konkurss, kus keskendutakse lisaks loovusele ka turunduse tulemuslikkusele.”

“See, et jätkusuutlikkus on Tulimustal eraldi kategooriana välja toodud, kinnitab, et turundusmaailm on teema olulisust ümber hindamas ja valmis muutuma, ” lisab ta.

Kolm asja, mida kampaaniast kaasa võtta

  • Sõnum ja teostus peavad käima käsikäes – jätkusuutlikkusest saab uus kvaliteedimärk. See kampaania tõestas, et brändid ei mõõda enam ainult tulemust, vaid ka seda, kuidas tulemus saavutatakse. Kui räägime raiskamise vähendamisest, peab ka kampaania ise olema loodud võimalikult efektiivselt, jätkusuutlikult ja ilma raiskamiseta. Jätkusuutlikkusest ja efektiivsusest on saanud uus kvaliteedi mõõdupuu.
  • Käitumise muutmine algab mõtteviisi muutmisest. Optimism kõnetab rohkem kui süütunne. Hoiakute muutmisel toimib positiivne raamistik – võimalus midagi lihtsalt ja kohe paremaks muuta. Seda nii turundustegevuse kulissides kui ka tarbijatele suunatud kampaania sõnumis. Takeaway turundajale oli, et jätkusuutlik teostus võiks ja peaks olema iga kampaania üks alustala ning hea uudis on see, et see ei pea olema ohverdus millegi muu (eelarve või tulemuste) arvelt.
  • Väärtuspõhine koostöö võimendab innovatsiooni ja tulemusi. Kui kliendi ja partnerite väärtused on päriselt sünkroonis, tekib julgus katsetada, võtta omaks uued lähenemised ja nihutada sektori senist standardit. Just selline ühtne ambitsioon võimaldas The Great Unwaste kampaanial saavutada tulemusi, mis olid nii mõjusad kui ka jätkusuutlikud. Paremad tulemused ja planeedisõbralikum väiksem süsinikujalajälg saavad käia käsikäes ning suurt ideed ja eesmärki ühiselt edasi kanda ja teenida.

Kategooria keskendus pikaajalist mõju loovatele turundustegevustele, mis toovad kaasa märgatava ja püsiva muutuse – olgu see majanduslik, käitumuslik või ühiskondlik

Oluline on selles kategoorias näidata, kuidas tegevus on loodud kestma, millist muutust see on kaasa toonud ja kuidas mõju on mõõdetud.

  • 4.1 Kauakestev edu – kampaaniad või strateegiad, mis on toonud järjepidevat kasvu vähemalt kolme aasta jooksul. Hinnatakse arengut, järjekindlust ja pikaajalise strateegia edukust.
  • 4.2 Jätkusuutlik muutus – turundusprojektid, mis keskenduvad kestlikkusele, roheteemadele või sotsiaalsele vastutusele. Näidatakse, kuidas turundus toetab positiivseid muutusi ühiskonnas ja keskkonnas.
Vaata kõiki võitjaid

Autor: Kärt Tomp, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt