TULImust tuleb kolmandat korda! Kolm põhjust, miks tänavu osaleda
Kui sa pole varem TULImustal osalenud, siis siin on sulle mõni põhjus, miks sel aastal teistega konkureerida.
Kui Kuldmuna südameasjaks on loovus, siis TULImust seab esiplaanile pikaajalise vaate, andmed ja efektiivsuse. Edu saadab neid, kellel kõige võimsamad tulemused. Parimad selgitab välja ekspertidest koosnev žürii, mille koosseisu avalikustame oktoobris.
Töid saad konkursile saata alates 9. septembrist. Tavahinnaga saad töid esitada 17. oktoobrini, hilinejatel on aega 24. oktoobrini. Efektiivsematest efektiivsemad tööd selguvad 6. novembril Making Sense’i konverentsil.
Mullu esitati võistlustulle 54 tööd, Grand Prix’ võitis Age Creative’i ja Work in Estonia töö “Work in Estonia – Time Travel”. Kõik parimad leiad siit. Kas tahad sel aastal ise triumfeerida? Loe, miks osaleda!
Absoluutselt kõigile
Turundus on tuntud kui valdkond, kus piire ei seata. Seepärast on ka TULImust piiritu. Kuigi paljudele võib see tunduda kui meediaagentuuride ja klientide konkurss, siis tegelikult on oodatud kõik – nii loov, PR-, digi- kui ka üritusturundusagentuurid.
“Konkurss sobib absoluutselt kõigile turundajatele,” sõnab üks korraldajatest, SEB Panga Balti brändi- ja jätkusuutlikkuse juht Eha Talvist-Reinsalu. “Kõik on kaasatud, kõik on oodatud! Vanasti oli turunduses nii, et teatud seltskond andis sisendi ja teatud seltskond tegi disaini ja valis õige pildi. Tänapäeval on turundus ühine töö. Piirid hägustuvad. Seepärast ongi konkurss kõigile, kes meie valdkonnas töötavad.”
“Tule ja osale, sest juba praegu ei saa me ümber sellest, et turundus on andmepõhine,” lisab EssenceMediacom Eesti juht ning Turundajate Liidu juhatuse liige Olga Peresild, kes samuti mõõduvõtmise üks korraldajatest.
Lihtne esitada
Ausalt, TULImustale töö esitamine pole tuumafüüsika, vaid ankeedi täitmine on hõlbus.
“See ei ole üle mõistuse raske, keeruline ja ületamatu ankeet, mida peaksid päevi ja öid täitma,” muigab Eha. “Ankeedi panid kokku oma valdkonna praktikud, kes mõtlesid sellele, et see ei oleks vaevarikas ega ajamahukas. Küsime küsimusi, et saada infot, mis aitab žüriil adekvaatse otsuse teha.”
“Arvatakse, et iga lauset peab numbritega toetama, aga tegelikult nii ei ole,” lisab Olga. “Kui tead, et sinu kampaania oli edukas ja võid käsi südamel öelda, et töötasid tulemuse nimel maksimaalselt, kõik oli läbimõeldud ja monitooritud ning kampaanial oli mõju, siis on õige hetk, et hakata ankeeti täitma.”
Ühesõnaga, kui meisterdasid kampaania, mille tulemused ületasid eesmärgi, siis täida ankeet ja pane töö teele. Kampaania eelarve rolli ei mängi, võiduvõimalus on nii suurtel kui ka väikestel. Peaasi, et projekt efektiivne oli.
Pärast aastast pausi saab töid taas esitada Defolio.com keskkonnas.
Tunne uhkust
Oleme tihti tagasihoidlikud ning püünele ei kipu. TULImust utsitab häbelikkusest üle olema ning esitama töid, mis sind uhkeks teevad.
“Igaüks meist on teinud kampaaniaid, mis Kuldmuna ei võida,” alustab Olga Peresild. “Aga sisemuses oled uhke, et oled tegevusega seotud. Mõtled, et nii äge, et seda tegin, sest see oli näiteks väga tulemuslik. Usun, et kõik meist on paar korda aastas seda tunnet tajunud.”
See ei tähenda muidugi, et Kuldmuna võidutööd pole oodatud. Nagu öeldud, kõigile on uksed lahti!
Kategooriad
TULImustale saab töid esitada neljas kategoorias. Igas kategoorias valitakse esimene, teine ja kolmas koht. Samuti antakse välja kategooriateülene Grand Prix.
- Brändikontakt
Kategoorias hinnatakse, kui hästi on sihtrühmani viidud brändi kuvand, sõnum ja emotsioon. On oluline esile tuua, kuidas on õnnestunud võimendada brändi positsioneeringut ja väärtust, tugevdada sidet brändi ja tarbija või brändi ja ühiskonna vahel, kaasata sihtrühma ja/või luua positiivne (kasutaja)kogemus.
Kategoorias saavad osaleda tööd, mis on esmailmunud vahemikus 02.10.2023-08.09.2024.
- Positiivne muutus
Kategoorias hinnatakse turundustegevusi, mille tegelik mõju (kasu/muutus) avaldub enamasti pikaajaliselt. Need on näiteks sponsorlus- ja heategevuslikud programmid, lojaalsust parandavad tegevused, kestlikku tegevust ja jätkusuutlikkust toetavad projektid. Taoliste tööde puhul on raske saada koheseid tulemusi, samas on võimalik näidata seda, kuidas tegevust plaanitakse ellu viia ja kuidas mõõdetakse eri etappide edukust.
Kandideerima on oodatud turundustööd, mis on loodud viimase kolme aasta jooksul (08.09.2021-08.09.2024), kuid mis peavad olema aktiivselt väljas olnud ka viimasel aastal (vahemikus 02.10.2023-08.09.2024). Nii on võimalik esile tõsta ja mõõta ka pikaajalisi projekte, mitte ainult uusi tegevusi.
- Andmekasutus
Kategoorias hinnatakse, kuidas tulenevalt andmeanalüüsist, uuringutest ja/või tarbija insight’idest on saavutatud edukad tulemused vastavalt seatud eesmärkidele. Siia alla sobivad kõik turundusprojektid, mille raames andmekasutus ja andmeanalüüs on toonud märkimisväärseid tulemusi või võimaldanud kampaaniat uuenduslikul ja innovaatilisel moel ellu viia.
Kategoorias saavad osaleda tööd, mis on esmailmunud vahemikus 02.10.2023-08.09.2024.
- Tulemusturundus
Kategoorias tunnustatakse projekte/lahendusi, mille käigus on saavutatud äri seisukohalt märkimisväärne kasv müüginumbrites, külastajate arvus, turuosas, täiendavas tulus jne. Saavutuse aluseks on käesolevate ressursside võimalikult läbimõeldud ja tõhus kasutamine (tulemused on saavutatud kiiremini ja/või väiksemate investeeringutega võrreldes konkreetse kategooria keskmiste näitajatega). Tulemus/muutus peab olema numbritega tõestatav ja üheselt mõistetav.
Kategoorias saavad osaleda tööd, mis on esmailmunud vahemikus 02.10.2023-08.09.2024.
Ajakava
- Tööde esitamine: 9. september–17. oktoober
- Hilinejate vastuvõtt: 18. oktoober–24. oktoober
- Finalistide avalikustamine: 1. november
- TULImust auhindade jagamine: 6. novembril Making Sense’i konverentsil
Autor: Siim Kera, TULI