INTERVJUU | TULI uus liige Workland: inimesed võiksid teadvustada, millises keskkonnas ja millal nad on kõige produktiivsemad
TULI perega on liitunud co-working space Workland. Saime Worklandi turundusjuhi Marju Sokmaniga Maakri 19 täisteenuskontori ja co-working keskuses kokku ning rääkisime töökultuurist, tiimist, turundusest ja jätkusuutlikkuse olulisusest.
Marju, kuidas teil Worklandiga läinud on? Kas pandeemia on mõjutanud Worklandi tegutsemist?
Pandeemia algas kõigile suure üllatusena. Kui valitsuselt tuli sõnum, et püsige kodus, siis ka meie keskuste liikmed püsisid kodus. Inimesi oli sel ajal üleüldiselt kontorites pigem vähe, see pani paljusid ettevõtteid mõtlema, kui suurt kontorit neil tegelikult vaja on. Kodus töötamine sai osaks töökultuurist – ka hetkel on inimestele oluline vähemalt päeva või paar nädalas kaugtööd teha.
Tegime ka Worklandi-siseselt uuringu, kus selgus, et ligi 80% vastanutest teevad vähemalt ühel päeval nädalas kaugtööd. Nii pandeemia kui ka kasvavad kulud ja kõrge inflatsioon on pannud ettevõtted oma kontorivajadusi üle vaatama. Paljud näevad väärtust koostöötamiskeskustes, kus maksma peab ainult kontoriruumi või töökohtade eest, aga kasutada saad kogu keskust – kööki, puhkealasid, koosolekuruume jne.
Millised on Worklandis erinevad töötegemise viisid?
Kui tulla Worklandi, siis saab igaüks valida, kus ta täna soovib tööd teha. Mulle isiklikult meeldib lounge areas kõige rohkem, sest see on ideaalne võimalus teistega suhelda. Kui on soov aga süveneda, siis on meil selleks spetsiaalsed vaiksed alad.
Näiteks dedicated desk võimaldab valida avatud co-working alal kindla töölaua, kuhu saab end mugavalt sisse seada. Lisandväärtusena saab dedicated deski kasutaja osa ka avatud planeeringuga kaasnevast sünergiast. Või siis hot desk ehk töökoht avatud koostöötamisalal, mis on mõeldud neile, kes armastavad vaheldust ja soovivad iga päev uue töölaua taga ja/või uues ruumis töötada. Ja otseloomulikult on keskuses valik privaatkontoreid erinevas suuruses tiimidele. Meie juures on nii väiksemaid kui ka kuni 100 töökohaga ettevõtteid.
Kuna paljud Worklandi liikmed töötavad erinevate turgudega, siis paindlikkus on ülimalt oluline. Näiteks töötavad osad liikmed USA turuga, seega on tähtis, et neil oleks võimalus olla siin ka hilistel õhtutundidel ning kasutada virtuaalkoosolekuteks vajalikke ruume.
USA turg – oluline informatsioon kliendi kohta. Kuidas see info sinuni jõuab?
Worklandis on lihtne suhelda paljude erinevate inimestega. Oma tiimiga teeme ise selleks palju, et inimesed saaksid networkida. Oleme sellega arvestanud juba keskuste disainimisel. Meil on üks köök, üks kohvimasin ja seda selleks, et inimestel oleks lihtne kohtuda. Köök on meie kontori süda.
Kui palju liikmeid on täna Worklandil? Kas on juba täismaja?
Täismaja on huvitav hinnata. Pakume töökohti ca 1600 inimesele, meie keskuste täituvus on hetkel 95% juures. Lisaks liikmetele käivad ka külalised iga päev meie keskustes üle Baltikumi tööd tegemas või koosolekuid pidamas. Kui aga kontoris ringi vaadata, siis näiteks reedeti ja suviti on vähem inimesi näha. Aga siis tuleb jälle nädal, kus kõigil on läinud hoog üles ja Worklandides on justkui uus hingamine.
Kas see inspireerib sind? Et kui kõigil töö käib, siis lõpetad Instagramis scrollimise ja mõtled ka ise, et olgu, nüüd peaks tööle asuma?
Absoluutselt. Siia saab tuua võrdluseks spordiklubi: sa lähed ju spordiklubisse, et teha trenni. Ja teed ka. Sama on Worklandis töötamisega: sa tuled siia selleks, et tööd teha. Lõpuks teed ka.
Kuidas näed töötamise kultuuri – kas tuleb naasta kontorisse või on pigem okei teha kaugtööd?
Mina isiklikult usun, et elus ei pea midagi tegema. Inimesel on õigus teha ise oma valikuid. Mõned on kodus töötades väga produktiivsed ja ei taha seda võimalust millegi vastu vahetada, teised aga naudivad sotsiaalsust ja käivad kontoris 3-4 korda nädalas. Väga paljudele on kontor esimene valik. Kaugtöö ei ole enam nii must-valge, et valikus on kas kodu või kontor – pigem on see integreeritud, võimaldades inimestel töötada just seal, kus neil on kõige parem oma tööd teha ja see võib olla iga päev erinev lähtuvalt ilmast, enesetundest või töö sisust.
Kontori olemus on muutunud, töö tegemisele ja omaette nokitsemisele on lisandunud kohtumispaiga funktsioon. Siia on mugav kokku tulla, pidada läbirääkimisi, korraldada ideesprinte või workshope.
Olen kuulnud, et teil on ka erinevad tiimi- ja liikmeüritused. Mis vahepeal teinud olete?
Kõige populaarsemad on ühised hommikusöögid ja kord kuus toimuv afterwork. Lisaks korraldame koostöös liikmete ja partneritega mitmesuguseid workshope. Näiteks on meil EstBAN-iga koostöös kohvihommikute sari, mis on suunatud investoritele ja ettevõtlikele inimestele. Koolituste teemadering on lai, meil on olnud avaliku esinemise koolitus, aga ka workshope digiturundusest, juhtimisest üldiselt, personaalbrändingust ja mõnusaid inspiratsioonipäevasid. Üritame käsitleda erinevaid teemasid ja mõtleme, mis võiks olla meie liikmetele huvitav. Arutame nendega ja vastavalt sellele korraldame üritusi.
Teadagi on mitmeid sarnaseid kohti töötegemiseks. Kuidas Workland teistest eristub?
Igas koostöötamiskeskuses on oma vibe ja community ning see loobki oma näo. Soovitan kõigil, kes mõtlevad co-working keskuse peale, käia kindlasti kohapeal erinevates keskustes ja tunnetada, kus neil kõige mõnusam olla on.
Worklandis paneme palju rõhku disainile, paindlikkusele ja jätkusuutlikkusele. Soovime, et inimesed oleksid inspireeritud, saaksid häid ideid. Aga muidugi on olulised ka paindlikud lahendused, aktiivne kogukond, jätkusuutlikkus. Et inimesed tunneksid end meie juures hästi!
Mis sa mõtled täpsemalt jätkusuutlikkuse all?
Meil on välja töötatud ESG plaan ning pürgime aina enam veelgi keskkonnasõbralikemate ja jätkusuutlike lahenduste poole. Näiteks alustasime suvel koostööd RINGO-ga, et meie liikmetel oleks mugav pakendeid tagastada ja seeläbi lihtsam valida toitu tellides korduvkasutatav pakend. Sellised väikesed sammud on suureks abiks pakendite hulga vähendamisel.
Kontorisse tellitakse üsna tihti toitu, on see siis lihtsalt lõuna või snäkid kogu tiimile. Tellimused ja seejuures ka pakendite hulk on korrelatsioonis külmemate ja vihmaste ilmade saabumisega ning nakatumisnumbrite kasvuga.
Kui palju teid üldse Worklandi tiimis kokku on?
Üle Baltikumi on meil ca 30 töötajat, kellest Eestis asub kaheksa – neist kolm töötavad üle Baltikumi, teised tegelevad kohalike keskustega. Meil on üpris õhuke organisatsioon ja endal on tõesti väga mõnus suhelda ning tööd teha, sest pole astmeid ega suurt struktuuri.
Räägime natuke turundusest ka. Kuidas turundustiim töötab?
Turundust ja kommunikatsiooni teeme samuti üle Baltikumi. Meil on 13 keskust, kuid organisatsioonina oleme efektiivsed ja turundustegevutesse panustame suurema tiimiga. B2B ettevõttena keskendume eelkõige digiturundusele ja sisuloomele. Kõik keskuste töötajad aitavad ka sotsiaalmeediaga. Me oleme kokku leppinud, milline on meie nägu ja igaüks on sellest teadlik.
Aga kuidas on olukord Lätis ja Leedus? Kas klientuuri erinevused on märgatavad?
Peab märkima, et inimestena oleme me võrdlemisi sarnased. Mis väärib omaette mainimist on see, et Leedus on business influencereid märgatavalt rohkem. Seal on palju inimesi, kes on kas kommunikatsioonieksperdid või coachid, wellnessi, web3, krüpto jt teemadel eksperdid ning omavad märkimisväärset jälgijaskonda.
Marju, mis sa arvad, kas kontoris töötamine on ilmtingimata vajalik?
See sõltub asjaoludest ja konkreetsest meeskonnast ning töö iseloomust. Kui mõelda tiimi kontekstis, siis tulevad mängu nähtamatud reeglid. Mõne ameti puhul ilma kontorita ei saa, sest muidu jääks asjad ostmata ja söök söömata. Teisalt on töökohti, mille puhul asukoht ei ole määrav ning töö tulemuslikkuse puhul tuleb lähtuda inimestest endast. Näiteks mõni on kõige produktiivsema mõttelennuga kell 9-11, mõnel on õhtutunnid edukad. Arvan, et iga inimene võiks teadvustada, millal on nende parim aeg töötegemiseks ja vastavalt sellele siis planeerida koosolekuid, fokusseeritud aega tööks Exceliga jne. Kui paigas on vastutus ja vabadus, siis on ka tulemused tunduvalt paremad.
Turundaja igapäevatöö hulka kuulub Exceli tabel. Mõni armastab seda, et tal on andmete analüüsimiseks olemas kaks ekraani. Samas kui on vaja kirjutada, siis soovib näiteks loovkirjutaja olla ümbritsetud inimestest, rääkida liikmetega ja nii ammutada uusi ideid järgmiseks sotsiaalmeedia postitusteks või kirjatükiks. Seega usun, et on oluline endale teadvustada, mis on eesmärk ja siis selle poole pürgida viisil ja keskkonnas, mis seda soosib.
Kärt Tomp, TULI
Workland on TULI liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 95 liiget.