INTERVJUU | TULI uus liige Hansapost/Kaup24: „Viimased aastad on kiirelt arendanud kogu e-kaubanduse sektorit.”
Hansapost/Kaup24 on nüüd TULI liige! PHH Groupi meedia- ja kommunikatsioonijuht Kristiina Vahesalu jagas mõtteid otsusest liituda Turundajate Liiduga ning selgitas, kuidas viimaste aastate sündmused on märkimisväärselt kiirendanud veebiostlemist.
Hansapost, mis muuseas tähistab sel aastal 25. juubelit, tegutseb juba aastast 1997 ning kuulub koos Kaup24 e-poega PHH Gruppi, olles Baltikumi juhtiv e-kaubandusettevõte. Millised on olnud suurimad edusammud või muutused just turunduse vaatevinklist?
Kui Hansapost tegutsemisega alustas, siis oli ta esialgu postimüügi ettevõte – see tähendab, et me ei omanud veel ladu ega tooteid, vaid vahendasime erinevate müüjate tooteid postiga saadetud kataloogi tehtavate tellimuste alusel. Veebikaubamajaks kasvati tasapisi alates 2011. aastast. Tänaseks on postimüügi osakaal väga väike.
Veebikaubamajas, nagu kaubanduses üldiselt, on turunduse roll väga suur. Alustades kaubamärgi tuntuse kasvatamisest ning lõpetades personaalsete pakkumiste ning ostujärgse tagasiside ja kliendikogemusega. Nõudluse kasvades on pidevalt olnud vaja täiendada nii kommunikatsioonistrateegiat, turundusplatvormi ning -kanalite kasutust kui ka võimekust pakkuda kiirelt kasvavale kliendibaasile maksimaalselt personaliseeritud kommunikatsiooni.
Hansapost/Kaup24 brändide visuaalse uuendamisega on tehtud järjepidevalt tööd. Koostöös Stuudio BOND tippdisainerite ning strateegiga said uue sära nii Hansaposti kommunikatsiooni sisu kui ka vorm, mille eesmärk on olla ajakohane ning lihtsustada ostlemist meie kirjus kaubavalikus. Veebipoe efektiivsuse seisukohast on aga väga suur muutus tehtud müügiplatvormi vahetuse läbi 2022. aasta alguses – seeläbi saab turunduses nüüd veelgi enam kasutada erinevaid töövahendeid, et tarbijate ostukogemust meeldivamaks muuta.
Hansapost on igale eestimaalasele teada-tuntud. Mis sa arvad, miks see nii on?
Hansapost on läbi aastakümnete pikkuse kogemuse analüüsinud, milliseid tooteid eestlane eelistab ning seda igas kategoorias. Oleme teadlikud, millised tooted toimivad paremini meie kliimas nii muru niitmisel kui ka lume koristamisel; mis meeldib tarbijale enim koduköögis või suveterrassil ja mis on just need spordivahendid ning hobitarbed, mida meie oma Eesti inimesed eelistavad.
Teise eelisena tooksin välja kaubatarnete kiiruse – just see on viimane suur muudatus, mis sai platvormi vahetusega suurepäraselt toimima. “Täna tellid ja homme saad kätte” lahendus eristab meid teistest laia sortimendiga veebipoodidest ning kohe olemasolevate toodete arvu kasvatamine on üks meie ärieesmärkidest. Lisame sellele järelmaksuvõimalus, paindlikud maksetingimused ning lojaalsusprogramm. Kindlasti mängib olulist rolli ka see, et Kaup24 tootevalik on vaieldamatult Eesti suurim, pakkudes täna koostöös nii meie enda toodete kui ka Marketplace müüjatega kokku pea 2 miljonit erinevat toodet.
Kaup24 Marketplace – mis see on ja kas teil on selles vallas Eestis või Baltikumis sama suuri konkurente?
Kaup24, tervikuna Pigu Groupi platvorm on tänaseks Baltikumi suurim Marketplace. Pakume võimalust läbi meie veebilehe oma toodete müügiks. Abistame selle puhul ka igakülgselt nii tehniliselt, nõuandvas rollis kui ka erinevate turundustegevustega. Kaup24 platvormil kauplevad mugavalt tootjad; jae- ja hulgimüüjad, kellest mitmed on tänu meile oma lokaalse äri kasvatanud baltikumiüleseks. Kokku kaupleb juba täna Baltikumis meil üle 4000 müüja ning tulevikupotentsiaal on sellel teenusel meeletu.
Kuidas veebiostlemine viimaste aastatega arenenud on?
Viimased aastad on nö käivitanud e-kaubanduses kõik siht- ning vanusgrupid ja ilmselt on väga vähe jäänud neid, kes pole kordagi veebist midagi ostnud või seda teha proovinud. Kliente jagub nii suurtele poodidele kui ka väiksematele kauplejatele. Samuti on kliendid nõudluse suurenemise läbi näinud kiirelt ära ka selle, et kõik veebipoed ei suuda kiirelt muutuvates oludes efektiivselt toimida ja oma lubadusi kliendile tagada.
Ummikud tarneahelates andsid eelised kohalikele poodidele ning ennekõike neile, kel olid olemas suuremad kaubavarud. Viimased aastad on kiirelt arendanud kogu e-kaubanduse sektorit ning ärilise poole pealt rääkides piltlikult lihtsalt söönud nõrgemad välja. Võidab sellest just klient, kelle nimel pingutatakse nii ostumugavuse pakkumisel kui ka hinna-kvaliteedi suhte määramisel. Pretsedent on loodud ning siit edasi saab vaid paremaks minna. Ostujõuline tarbija õpib aina enam hindama veebipoodide pakutavat kvaliteeti ning kaubamärgiga kaasnevaid väärtusi.
Kas võib öelda, et olete oma klientide jaoks asendamatud? Kuidas?
Hansaposti slogan on “Hansapost – alati lihtsam ost”. Oleme kindlad, et lihtsuses peitub võti. Ostmine on elementaarne ning see peab olema kõigile lihtne. Mugavus, valikuvõimalus, head pakkumised, tarnete kiirus ja usaldus – need on märksõnad, millest lähtume, et oma kliendile pakkuda väärt ostuelamus.
Mis praegu internetikaubamajas n-ö turundustegevuste puhul hitt on – mis töötab, mis mitte; millega arvestama peab?
Ei saa ära unustada, et traditsiooniline turundus on endiselt oluline. Kui mitte noorte, siis vanemate jaoks kindlasti. Paneme rõhku sellele, et igas vanuses inimesed saaksid vajamineva
info kätte – olgu selleks digikanalid või kataloogid.
Miks otsustasite veebikaubamajana TULI-ga liituda?
Usun, et TULI kaudu on võimalik oma häält kanda ning bränditeadlikkust kasvatada. Lisaks meeldivad mulle vabas vormis toimuvad mõnusad ühisüritused – kohtuda sama valdkonna inimestega ja arutleda valdkonnas toimuva üle on värskendav ja vajalik. Ühtlasi köidab mind TULI käekiri, kuvand ja üleüldse liit terviklikuna ning selle väärt sisu.
Kärt Tomp, TULI
Hansapost/Kaup24 on TULI liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 95 liiget.